Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2020-08-07, 19:26
  #13
Medlem
flytandelyckas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stockcock
Zwipe har tuffat på riktigt bra senaste tiden och är ett mycket intressant bolag alla borde läsa på om.
Redeye har tidigare ikväll höjt riktkursen till 35 SEK, från 20 SEK.

https://www.avanza.se/placera/ovriga...-adoption.html


https://www.redeye.se/research/79077...utm_medium=RSS

Varför går inte bolaget med vinst?
Citera
2020-08-07, 21:28
  #14
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flytandelycka
Varför går inte bolaget med vinst?

Man börsnoterade bolaget i januari 2019. Nu i år har man fått flera patent godkända.

Tidigare hoppades man på kommersiell utrullning 2019. Så det snabba svaret är att man inte har påbörjat försäljning av Zwipe-kortet ännu, bolaget drar alltså inte in pengar förutom från tidigare nyemission.

Man har kommit en bra bit på vägen, men definitivt är bolaget i begynnelsesfasen, och går inte med ekonomisk vinst i nuläget.
Citera
2020-10-20, 17:13
  #15
Medlem
Zwipe ska göra en nyemission men varför gör dom det på ett så klumpigt och dåligt sätt med att man måste fylla i en blankett?

Vilka har signat upp sig? Och är det bara mängden aktier man hade 7e sep som räknas gällande hur många fler man får köpa?
Citera
2020-10-21, 13:39
  #16
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av with3r
Zwipe ska göra en nyemission men varför gör dom det på ett så klumpigt och dåligt sätt med att man måste fylla i en blankett?

Vilka har signat upp sig? Och är det bara mängden aktier man hade 7e sep som räknas gällande hur många fler man får köpa?

Fylla i en blankett?

Jag har precis nyttjat TR genom Avanza samt anmält intresse för att teckna ännu fler. Också genom Avanza.

// CC
Citera
2020-10-24, 17:43
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Fylla i en blankett?

Jag har precis nyttjat TR genom Avanza samt anmält intresse för att teckna ännu fler. Också genom Avanza.

// CC
Ja. I vanliga fall sker allt enkelt online

Hade tydligen inte Zwipe 7e sep så inget för mig, tyvärr. Vet du när de nya aktierna läggs till?
Citera
2020-10-25, 07:33
  #18
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av with3r
Ja. I vanliga fall sker allt enkelt online

Hade tydligen inte Zwipe 7e sep så inget för mig, tyvärr. Vet du när de nya aktierna läggs till?

Hej

Det gör jag inte. Vet bara att sista dag för nyttjande av TR är 26 okt. Några dagar efter det skulle jag tro.

// CC
Citera
2023-03-06, 21:42
  #19
Avstängd
NE åter igen, vad ska man tro om det här bolaget? Tycker att det är märkligt att kursen dök så stort med tanke på alla avtal som skrivs på till höger och vänster runt om i världen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in