Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2020-08-07, 17:32
  #1
Medlem
BlackScorpion-Swes avatar
Admin, vänligen flytta tråden om den ligger fel. Jag är osäker och försökte göra mitt bästa.

SÄPO har gått en lång väg från att vara en hemlig organisation till att bli feministiska kommunistvurmare på Twitter. 2015 bestämde sig SÄPO för att bli synliga på Twitter. Den som tänker på organisationen tänker nog att SÄPO är vår sista mur som inte får falla, då blir hotet inifrån uppenbart. Sen redan före förra valet började jag se minst sagt tveksamma inlägg från SÄPO som var helt verklighetsfrånvända. Det oroade mig men jag är så pass sällan inne på Twitter att jag bara glömde bort det. Jag försökte hitta dessa inlägg nu men några utav dem är raderade. Det stod saker om vilka hot Sverige stod inför och hoten de påstod att Sverige stod inför behövde man inte vara raketforskare för att förstå: de var helt påhittade. I mitt letande hittade jag sen andra inlägg väldigt lika de jag en gång hade sett.
Först och främst denna print från SÄPOs Twitter.
Det kan vara bland det värsta jag sett. Kvinnor kan inte sitta på sådana poster. Vem är så efterbliven så man skriver ett sådant inlägg när vilken normalt funtad person som helst vet att det är en lögn?

För bara några månader sedan skrevs även detta inlägg.
Notera hur man i detta fallet inte väljer att en enda gång skriva vilka människor vi pratar om, trots att vi alla förstår det.
Det finns mycket mer dessutom. Detta är en länk till en utläggning relaterad till den första printen jag la ut och där man knappt kan tro att det är SÄPO som skriver. Den är relaterad till den första printen i detta inlägg.

I andra länder har slutet börjat när underrättelsetjänsterna infiltrerats. Jag tänker främst på före detta Sovjetunionen där kommunisterna, via Trotskij (född juden Leiba Davidovitj Bronstein), byggde armén som senare dödade sina egna. Likaså byggde judarna där upp KGB. KGB hade som mest nästan en miljon anställda som bestod av informatörer vars enda syfte var att snappa upp kritik mot regeringen och medborgarnas politiska åsikter. I nästan alla väl fungerande demokratier har samma process föregått kaoset. CIA nu i USA likaså.


  • Finns det en enda instans, värd namnet, kvar utan en kommunistisk agenda?
  • Om SÄPO är infiltrerat, kan Sverige överleva utan väpnad konflikt?
  • Vad ligger bakom detta? Om du får spekulera?
__________________
Senast redigerad av BlackScorpion-Swe 2020-08-07 kl. 17:44.
Citera
2020-08-07, 17:37
  #2
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av BlackScorpion-Swe
Admin, vänligen flytta tråden om den ligger fel. Jag är osäker och försökte göra mitt bästa.

SÄPO har gått en lång väg från att vara en hemlig organisation till att bli feministiska kommunistvurmare på Twitter. 2015 bestämde sig SÄPO för att bli synliga på Twitter. Den som tänker på organisationen tänker nog att SÄPO är vår sista mur som inte får falla, då blir hotet inifrån uppenbart. Sen redan före förra valet började jag se minst sagt tveksamma inlägg från SÄPO som var helt verklighetsfrånvända. Det oroade mig men jag är så pass sällan inne på Twitter att jag bara glömde bort det. Jag försökte hitta dessa inlägg nu men några utav dem är raderade. Det stod saker om vilka hot Sverige stod inför och hoten de påstod att Sverige stod inför behövde man inte vara raketforskare för att förstå: de var helt påhittade. I mitt letande hittade jag sen andra inlägg väldigt lika de jag en gång hade sett.
Först och främst denna print från SÄPOs Twitter.
Det kan vara bland det värsta jag sett. Kvinnor kan inte sitta på sådana poster. Vem är så efterbliven så man skriver ett sådant inlägg när vilken normalt funtad person som helst vet att det är en lögn?

För bara några månader sedan skrevs även detta inlägg.
Notera hur man i detta fallet inte väljer att en enda gång skriva vilka människor vi pratar om, trots att vi alla förstår det.
Det finns mycket mer dessutom. Detta är en länk till en utläggning relaterad till den första printen jag la ut och där man knappt kan tro att det är SÄPO som skriver. Den är relaterad till den första printen i detta inlägg.

I andra länder har slutet börjat när underrättelsetjänsterna infiltrerats. Jag tänker främst på före detta Sovjetunionen där kommunisterna, via Trotskij (född juden Leiba Davidovitj Bronstein), byggde armén som senare dödade sina egna. Likaså byggde judarna där upp KGB. KGB hade som mest nästan en miljon anställda som bestod av informatörer vars enda syfte var att snappa upp kritik mot regeringen och medborgarnas politiska åsikter. I nästan alla väl fungerande demokratier har samma process föregått kaoset. CIA nu i USA likaså.


  • Finns det en enda instans, värd namnet, kvar utan en kommunistisk agenda?
  • Om SÄPO är infiltrerat, kan Sverige överleva utan väpnad konflikt?
  • Vad ligger bakom detta? Om du får spekulera?
SÄPO föll ju direkt under regeringen för ett par år sen, istället för under Polismyndigheten. Där kan du ha svaret.
Citera
2020-08-07, 17:41
  #3
Medlem
BlackScorpion-Swes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brunoDjungel
SÄPO föll ju direkt under regeringen för ett par år sen, istället för under Polismyndigheten. Där kan du ha svaret.

Hej! Tack för din kommentar. Jag har tänkt lite i de banorna med och Dan Eliasson. Han var helt obsolet och värdelös. Så det fanns säkert en agenda med vad han överhuvudtaget gjorde på sin post också. Att Morgan Johansson är ansvarigt statsråd säger också en del. Vet du något om Klas Friberg? Vad är hans roll? Det finns flera hundar begravna här. Poliser som dansar i fjolliga bögtåg, SÄPO som skriker om feminism och HBTQ. En misslyckad chef på Försäkringskassan som var vänsterextrem som barn, sjöng punk och blir rikspolischef....
Citera
2020-08-07, 18:01
  #4
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
"They've got me a long time ago" O Brien till Winston Smith i 1984.
Citera
2020-08-07, 18:04
  #5
Medlem
BlackScorpion-Swes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
"They've got me a long time ago" O Brien till Winston Smith i 1984.

George Orwell är verkligen unik. Hur väl han förstod kommunism kan man inte ens förstå. Det antyder också att det handlar om samma tillvägagångssätt varje gång.

Jag tror vi alla måste börja inse att röster inte kommer att rädda Sverige. Tyvärr.
Citera
2020-08-07, 18:20
  #6
Medlem
Asså vi mobbar bort meningsmotståndarna, vi sprider lögner runt om dem, vi engagerar deras grannar, föreningar, deras ungars skolor att göra livet surt för dem.
Det påverkar deras arbetsförmåga till det sämre, de slutar, sjukskrivna. Inom vänstern kallar vi det kapning!
Pågår i alla länder, nästan.
Citera
2020-08-07, 18:31
  #7
Medlem
Säg en myndighet som fungerar som det ska i det här landet?

Så vem blir ens förvånad över SÄPO idag?

Jag vet t ex om flera IS krigare som varit o slagits för IS. Men tror ni Säpo gjort någonting åt dessa! NEJ, dem springer runt i Svenska samhället fortfarande vad jag hörde sist???
Citera
2020-08-07, 18:52
  #8
Medlem
BlackScorpion-Swes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blazaren
Säg en myndighet som fungerar som det ska i det här landet?

Så vem blir ens förvånad över SÄPO idag?

Jag vet t ex om flera IS krigare som varit o slagits för IS. Men tror ni Säpo gjort någonting åt dessa! NEJ, dem springer runt i Svenska samhället fortfarande vad jag hörde sist???

Det är klart att det är skillnad på instans och instans. Eller du tycker det är samma sak om de svenska biblioteken är infiltrerade som om SÄPO är det? Om SÄPO nu är infiltrerat så kan de använda SÄPO till att föra ett informationskrig mot sitt eget folk. De kan slå ned försök till revolution på ett tidigt stadium med mera. Jag vill mena att det är en suverän stats sista anhalt.

Jag håller med dig i övrigt. Det vi behöver är en samordningsplattform för likasinnade när vi väl blir förslavade helt. För jag kommer aldrig finna mig i det. Någonsin! Då dör jag hellre. Men det hade varit roligare att dö på ett mer samordnat sätt, så att säga.
Citera
2020-08-07, 19:10
  #9
Medlem
Det är inte bara själva sociala medier-avdelningen som gått bananas då? Vänsterpöbeln drar ju till kravlösa arbeten där de kan sprida så mycket åsikter och skitsnack som möjligt.

Men ja, fullt möjligt att de har infekterats av hjärnviruset kommunist-19. Regeringen skulle godta det i varje fall.
Citera
2020-08-07, 21:08
  #10
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackScorpion-Swe
Finns det en enda instans, värd namnet, kvar utan en kommunistisk agenda? Vad ligger bakom detta?
Det svenska folket vet inte om att marxisterna med sin långsiktiga, tålmodiga, Maoistiska strategi vid namn "Den Långa Marschen igenom Institutionerna" över årtionden ifrån sent 1960-tal och in på 2000-talet och fram till idag tog över nyckelposter överallt.

De lyckades över tid framgångsrikt besätta våra högsta lärosäten, våra högsta juridiska instanser, statsapparaten, förvaltning och ämbetsverk. Polisen, säkerhetstjänsterna och försvaret. Näringslivets toppositioner. Vår Public Service, våra TV-bolag, tidningshus och förlag och utan undantag hela vår kultursfär.

Citat:
Ursprungligen postat av BlackScorpion-Swe

Jag tror vi alla måste börja inse att röster inte kommer att rädda Sverige.

De inre röster som ännu talar till oss säger vi har att försöka rädda vårt land.

Betrodda ibland våra föräldrar och generationer innan var en gång del av AGAG och av SB.

De var svurna motståndare till alla totalitära regimer.

För Sveriges frihets skull var de beredda offra sina liv.

De hade idag setts som krypto-nationalister och därmed som säkerhetsrisker.
Citera
2020-08-08, 00:02
  #11
Medlem
BlackScorpion-Swes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OstermalmWeeknd
Det svenska folket vet inte om att marxisterna med sin långsiktiga, tålmodiga, Maoistiska strategi vid namn "Den Långa Marschen igenom Institutionerna" över årtionden ifrån sent 1960-tal och in på 2000-talet och fram till idag tog över nyckelposter överallt.

De lyckades över tid framgångsrikt besätta våra högsta lärosäten, våra högsta juridiska instanser, statsapparaten, förvaltning och ämbetsverk. Polisen, säkerhetstjänsterna och försvaret. Näringslivets toppositioner. Vår Public Service, våra TV-bolag, tidningshus och förlag och utan undantag hela vår kultursfär.


De inre röster som ännu talar till oss säger vi har att försöka rädda vårt land.

Betrodda ibland våra föräldrar och generationer innan var en gång del av AGAG och av SB.

De var svurna motståndare till alla totalitära regimer.

För Sveriges frihets skull var de beredda offra sina liv.

De hade idag setts som krypto-nationalister och därmed som säkerhetsrisker.

Tack för en fantastisk kommentar. Jag ska erkänna att maoismen har inte varit lika intressant för mig tidigare så jag ska ta och fördjupa mig lite i detta. Vägen och taktiken som du beskriver är dock precis den jag också, i runda slängor, har sett. Det är precis samma taktik varje gång. Jag vill bara poängtera att med röster menade jag som i att gå och rösta. "Votes." Hehe.
Citera
2020-08-08, 00:21
  #12
Medlem
BlackScorpion-Swes avatar
.. och när fan blev antifeminism högerextremism? Inlägget lyder exakt för er som inte vill klicka på den länken:
”Våldsbejakande högerextremism består av mycket mer än ”bara” främlingsfientligheten och rasism. Här finns till exempel antifeminism, kvinnohat och motstånd mot HBTQ. Här finns också djurrättsaktivism och klimatfrågor.”
Samtidigt så har vi den här Klas Friberg nu som försöker installera ett falskt hot för att motivera en agenda som är ganska tydlig här:
"Hör säkerhetspolischef Klas Friberg i @SR_P1morgon om att datalagring för meddelandetjänster och appar måste införas för att inte få allvarliga konsekvenser för brottsbekämpningen."
Länken: https://twitter.com/SAPOsverige/stat...70031108067330

Demoraliseringen har gjort många blinda för de mest uppenbara saker, men också svaga och rädda. Ingenting kommer att förändras förrän vi går framåt. De kommer trycka på en dörr och testa, backa om de får motstånd för att annars bara ramma den.

Det blir lite lyteskomik över Klas när han i nästa andetag pratar om yttre påverkansoperationer utan att en enda emoji som visar hyckleriet i vad han säger:

"Hoten handlar i första hand inte om en militär invasion utan om att påverka Sverige på en mängd olika sätt. Dessa angrepp och aktiviteter pågår ständigt. De pågår nu när jag talar här i Sälen, säger säkerhetspolischef Klas Friberg. #fofrk #säkerhet"

Länken: https://twitter.com/SAPOsverige/stat...44805812396032
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in