Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-10-29, 16:38
Medlem
I en tråd på Flashback jag inte hittar, såg jag prat om att Kristian Anttila skulle vara omnämnd i samband med #metoo (!?)

Väljer därför att lägga in det jag hört under mina år. Jag arbetade under en tid på vad vi kan kalla "en lägre position" i den svenska musikbranchen. Informationen som kom runt 2003/2004 (osäker) handlade om att Kristian Anttila skulle begått våldtäkt mot minderårig. Huruvida denna våldtäkt blev anmäld eller om det inte ens rörde sig om våldtäkt vet jag inte, det hela var iaf saker jag fick höra från vad jag då ansåg som trovärdiga personer.

Orsaken till varför var jag tyckte det var intressant att ta upp på flashback nu, är att jag senare fick höra liknande saker från annat branchhåll. Det handlade om att Kristian Anttila skulle begått sexuella övergrepp mot tjejer generellt, och att detta skulle vara känt hos flera personer inom branchen !?

Vad vet flashbackare? Är allt detta bara rykten som funnits i flera år, eller ligger det något bakom dem? Hur ser #metoo taggandet ut i detta fall?
Citera
2017-10-29, 18:28
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av me-2
I en tråd på Flashback jag inte hittar, såg jag prat om att Kristian Anttila skulle vara omnämnd i samband med #metoo (!?)

Väljer därför att lägga in det jag hört under mina år. Jag arbetade under en tid på vad vi kan kalla "en lägre position" i den svenska musikbranchen. Informationen som kom runt 2003/2004 (osäker) handlade om att Kristian Anttila skulle begått våldtäkt mot minderårig. Huruvida denna våldtäkt blev anmäld eller om det inte ens rörde sig om våldtäkt vet jag inte, det hela var iaf saker jag fick höra från vad jag då ansåg som trovärdiga personer.

Orsaken till varför var jag tyckte det var intressant att ta upp på flashback nu, är att jag senare fick höra liknande saker från annat branchhåll. Det handlade om att Kristian Anttila skulle begått sexuella övergrepp mot tjejer generellt, och att detta skulle vara känt hos flera personer inom branchen !?

Vad vet flashbackare? Är allt detta bara rykten som funnits i flera år, eller ligger det något bakom dem? Hur ser #metoo taggandet ut i detta fall?
Jo jag har hört ryktena om unga tjejer i många år (gillar och lyssnar på Anttila).
Skillnaden i detta fall är att ytterst få (inklusive Anttila) kommer att bry sig.
Övergrepp har jag inte hört om men däremot flickor runt 15-16. Sen får man tycka vad man vill.
Citera
2017-11-09, 15:57
Medlem
Kan någon hitta någonting #metoo-taggat som avser Kristian Anttila? Det skrevs iaf om i en annan tråd att han omnämnts i samband med det.

Finns det substans i de sakerna jag hörde för så många år sedan är det bra om detta kommer upp till ytan och får granskas ytterligare.

Hoppas att de som ser denna tråden och vet något mer, tar och yttrar sig på passande sätt.
Citera
2017-11-09, 22:24
Medlem
Finns en hel del rykten i den här tråden: (FB) Skvaller om den svenska indie-pop scenen?

Det här inlägget från användaren Buonaparte t.ex.:
Citat:
Anttila är ett psykiskt vrak. Går till psykolog kontinuerligt och har gjort under flera års tid. Knullar massvis med unga tjejer. Stalkar dom också med sms och telefonsamtal, ofta under nattetid. Ett rykte säger att han och en ung tjej (förstås!) hamnade på hans hotellrum, flickan ångrar sig och vill inte ligga, varpå herrn blir sur och tvingar henne att suga av honom. Ryktet spred sig fort och när en av mina vänner (som också varit en av hans unga flickor) frågade honom om detta via telefon så blev han galen. Hotade henne, grät, skickade massa sms under flera dagar, ringde, skrev på msn. Har liten kuk dessutom (haha den bästa faktan av alla här idag antar jag)
(FB) Skvaller om den svenska indie-pop scenen?
Citera
2017-11-26, 09:00
Medlem
Okej. Då finns det nog en hel del som inte kommit upp till ytan här. Dvs det snack man hörde förr kanske hade någon sanning bakom sig.

Varför har ingen av offren tagit tag i och anmält honom? Duktig manipulatör?
Citera
2017-12-18, 15:58
Medlem
Hofmanns avatar
Känner till två personer som i ung, dock inte för ung, ålder fick uppleva nöjet att bli fasthållna och utnyttjade av honom. Utöver det känner jag till en person som i för ung ålder haft sex med honom. Dock troligen frivilligt.

Han är en mycket svag och liten människa på alla sätt. Det är ett under att han inte fått ordentligt med stryk.
Citera
2019-09-18, 20:43
Medlem
Skriver sällan egna inlägg här. Vet att jag är sent ute, läste igenom reglerna men såg inget om att man inte får kommentera på gamla trådar. Så jag tänkte struntsamma.

Vill bara tillägga att jag såg Anttila i samband med en spelning i min hemstad för ett par tre år sen.
Kan väl säga som så att mitt första intryck av honom var ett sliskigt när inpå slemmigt sådant. Det går inte riktigt att beskriva men jag fick en påträngande känsla av honom.

Dagen efter, i samband med att jag gick ärenden på stan, såg jag honom först ströva runt förvirrad från gata till gata. När jag gått en bit och kom tillbaka såg jag honom sitta på en bänk vid tågstation.

Till en början trodde jag att han var själv men så såg jag honom där med en liten tjej långt yngre än honom själv. Fick en äcklig känsla av överlägsenhet och nära inpå "sexuell övergreppsfeeling" över honom. Tjejen kan inte ha varit mer än 16, liten, klädd i barnsliga kläder och verkade väldigt underlägsen honom.

Visste inte mycket om honom tidigare men efter allt googlande och snack med andra som känner till honom sedan tidigare och jag ser tillbaka på händelsen är jag inte direkt förvånad över uppkomsten av den här tråden eller andra rykten och funderingar.

Kort sagt: Det jag såg med egna ögon den dagen räcker nog och väl för att jag ska vara villig att tro på de rykten som rör sig kring honom
Citera
2020-08-07, 12:37
Medlem
Jag är själv en av tonårsflickorna han har i bagaget. Mystisk människa.
Citera
2020-08-07, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dagmarstahl
Jag är själv en av tonårsflickorna han har i bagaget. Mystisk människa.

Litegrann mer än så får du ju gärna berätta isåfall.
Citera
2020-08-07, 22:09
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Han sa i en intervju att han blev helt knäckt när publiken förlorade intresset för hans musik, och strax därefter hamnade han på dårhuset... Måste vara en väldigt instabil person med gigantiskt ego som blir psykiskt sjuk bara för att folk tröttat på hans musik...
Senast redigerad av hvita.nhegrer 2020-08-07 kl. 22:12.
Citera
2020-08-07, 22:19
Medlem
PreciousCobras avatar
2013 genomförde han tester för GMU, blev godkänd och antagen som sjöman men tackade förmodligen nej. Rekryteraren var star-strucked, suck... Vill dock poängtera att "kändisskapet" inte spelade in vid bedömningen. Han passerade alltså någon slags lägsta-nivå även hos psykologen vilket låter otroligt enligt det som står ovan 😂
Citera
2020-08-08, 09:59
Medlem
Kongruensbojds avatar
Ska han inte hängas ut för att han använder n-ordet i låten Västra Frölunda tycker ni?

Citat:
När jag var tjugo kysste jag min första neger
Vi kicka E och mobba världen tillbaks
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in