Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-08-09, 15:38
Medlem
De här blåhåriga med nosring är väl radikal feminister och lesbiska anarkister.

I USA har det väl uppstått en mera klassmedveten vänster som sysslar med klasskamp. Alexandria Ocasio-Cortez
2020-08-09, 15:39
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Här har du källor. På researchgate.net kan ladda ner Pdf-filen. Varsågod.

Så en rapport av en av högerextrem antifeministisk homofob klimatförnekare är din ’källa’. Trovärdigt, verkligen!
2020-08-09, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarrou
Vård och omsorg har större beroende av invandrade svenskar än det du kallar för kapitalismens högborg.

Jasså? Du vet ju inte ens vad du pratar om. Ännu en myt som du svalt med hull och hår.

Citat:
Det har upprepats i all oändlighet – välfärden skulle gå under utan alla utlandsfödda som arbetar där. Jag har aldrig sett en enda siffra som backar upp det och det finns ett skäl till det tror jag. För det är lite mer komplicerat.

https://uvell.se/2020/01/15/valfardsmyten/

Här har du ren och skär fakta och statistik som fullständigt massakrerar ditt påstående. Läs och lär dig någonting! Varsågod.
2020-08-09, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
En högerextremist som hatar t.ex judar och en vänsterextremist som hatar t.ex rika vita har naturligtvis exakt lika fel i skallen och drivs av samma drivkrafter, att demonisera en grupp för att få vara med i ett sammanhang.

Haha. Nej enda likheten är att du inte gillar dem och förstår antagligen inte någon av dem.
2020-08-09, 15:42
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Här har du ren och skär fakta och statistik som fullständigt massakrerar ditt påstående. Läs och lär dig någonting! Varsågod.

Varsågod, fokusera gärna på delen om personal inom vården

https://www.dagenssamhalle.se/debatt...ompetens-21500

http://www.arbeidslivinorden.org/nyh...-22.1592016468
2020-08-09, 15:44
Medlem
Jordgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
Ser man på vissa "högermiljöer" (landsbygd, kyrkor osv.) är civilsamhället starkt och man hjälper gärna sina medmänniskor med soppkök, äldre grannar som behöver hjälp med sysslor osv (men på FRIVILLIG basis), ngt som enligt mig verkar mkt mer ovanligt i urbana "vänsgermiljöer" som tkr att andra ska göra jobbet (dvs. lantisarna ska betala och själv ska de bli avlönade som soctanter, specialpedagoger, rättspsykiatriker eller vad det må vara).
Med risk för att moderatorn tycker det är stickspår, och jag lade ut länken till själva rapporten för att diskutera just den, så tycker jag du resonerar bra och intressant men att du lägger in en stad-land dimension som kanske inte riktigt håller om vi tar bort den.
2020-08-09, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
De här blåhåriga med nosring är väl radikal feminister och lesbiska anarkister.

Dessa personer är folk som behöver uppmärksamhet och följer mode och trender. De hade blivit hippe på 60-talet, punkare på 70-talet, pudelrockare på 80-talet osv.
2020-08-09, 15:50
Medlem
Ni som har nämnt högerextrema/högerextremism. Kan ni nämna ett flertal och gärna, förklara hur dessa påverkar över lag och samhälle i Sverige? Många har slängt ur sig begreppet och undrar om det är ännu en gång för mycket dokusåpa tittande av Amerikas inrikespolitik. Det jag kan tänka på är NMR och möjligtvis AFS.
Senast redigerad av Xxrudeacidxx 2020-08-09 kl. 15:52.
2020-08-09, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Finns gott om fina händelser som bekräftar att vänstermänniskor är rätt efterblivna, i över 70 dagar i rad har Antifa och annat vänster-patrask kaosat runt i USA.

Så här ser det dagligen ut i Portland :
https://www.expressen.se/nyheter/hun...ckets-lokaler/

Om nästa regering blir höger med stöd av SD kan vi räkna med att vänstern dagligen kommer gå ut och sabotera på gatorna dagligen.

Och de blir inte av med sina jobba vad det verkar. Våld är helt lugnt, hur mycket som helst, men nåde den som har en avvikande åsikt.
2020-08-09, 15:51
Medlem
Mina empiriska studier har kommit fram till exakt samma resultat.
2020-08-09, 15:56
Avstängd
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarrou
Nej, det måste man inte. Men övervägande del av kvinnohatande män är främlingsfientliga. Offerrollen går hand i hand.

Håller inte med i något av fallen. Finns inget som tyder på att kvinnohat är en störning som grundar sig i barndomen.
Snarare i en djupt rotad bild där mannen har vissa privilegier pga. sitt kön, och helt plötsligt finns inga av dessa historiska privilegier kvar.
Kvinnorna lämnar, jobben försvinner, männen sitter kvar i stugorna...

Främlingsfientlighet handlar snarare om rädsla för det okända, att det är lättare att peka upp en specifik grupp som ansvarig. I 30 -talets Tyskland var det judarna.

Vilken stamkultur syftar du nu på? Den samiska?
Nja, offerbilden, eller ska vi kalla den sjukdomsvinsten som offerrollen ger, är vänsterns paradgren.

Att kvinnohat skulle ha något att göra med förlorandet av privilegier är ren relativism. Jag kan känna ett hat mot feminister som påstår saker, utan att hata kvinnor. Man kan hata att inte få kärlek eller närhet till kvinna, men man behöver inte hata kvinnor för det. Det är ett logiskt felslut so, grundar sig på att du vill att det ska vara så. Hatet mot kvinnor är en störning, antagligen från barndomen, det är hyfsat vederlagt inom psykologin skulle jag säga. Särskilt eftersom feminister själva gärna påstår att de fortfarande lever under patriarkaliskt förtryck, så är knappast kvinnohat något nyuppkommet, utan mer sällsynt och djupare rotat än vad du argumenterar för. Men risk finns förstås att du kallar allt ifrågasättande av kvinnor för hat, vilket ingår i vänsterns offermentalitet.

Xenofobi, rädsla för främlingar, är mycket riktigt en rädsla för okända, d v s inte som jag själv, människor med andra uttryck, kulturer, hudfärg o s v. Det tyska judehatet har faktiskt en helt annan bakgrund än främlingsfientlighet, du får läsa historia istället för södertörnsgenus så kanske du kan vidga dina vyer lite.

Stamkultur är dina närmaste: familj, utökad familj, nära grannar i socknen med samma värderingar. Man kan idag utöka det till stammar online. Du behöver inte göra dig mer korkad än du är.
2020-08-09, 15:58
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xxrudeacidxx
Kan ni nämna ett flertal och gärna, förklara hur dessa påverkar över lag och samhälle i Sverige? Det jag kan tänka på är NMR och möjligtvis AFS.

NMR beteende under Almedalsveckan 2018 är ett bra exempel på hur dessa stolta nordiska män försöker påverka samhället (misshandel av kvinnor).

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in