Citat:
Ursprungligen postat av
Tarrou
Nej, det måste man inte. Men övervägande del av kvinnohatande män är främlingsfientliga. Offerrollen går hand i hand.
Håller inte med i något av fallen. Finns inget som tyder på att kvinnohat är en störning som grundar sig i barndomen.
Snarare i en djupt rotad bild där mannen har vissa privilegier pga. sitt kön, och helt plötsligt finns inga av dessa historiska privilegier kvar.
Kvinnorna lämnar, jobben försvinner, männen sitter kvar i stugorna...
Främlingsfientlighet handlar snarare om rädsla för det okända, att det är lättare att peka upp en specifik grupp som ansvarig. I 30 -talets Tyskland var det judarna.
Vilken stamkultur syftar du nu på? Den samiska?
Nja, offerbilden, eller ska vi kalla den sjukdomsvinsten som offerrollen ger, är vänsterns paradgren.
Att kvinnohat skulle ha något att göra med förlorandet av privilegier är ren relativism. Jag kan känna ett hat mot feminister som påstår saker, utan att hata kvinnor. Man kan hata att inte få kärlek eller närhet till kvinna, men man behöver inte hata kvinnor för det. Det är ett logiskt felslut so, grundar sig på att du vill att det ska vara så. Hatet mot kvinnor är en störning, antagligen från barndomen, det är hyfsat vederlagt inom psykologin skulle jag säga. Särskilt eftersom feminister själva gärna påstår att de fortfarande lever under patriarkaliskt förtryck, så är knappast kvinnohat något nyuppkommet, utan mer sällsynt och djupare rotat än vad du argumenterar för. Men risk finns förstås att du kallar allt ifrågasättande av kvinnor för hat, vilket ingår i vänsterns offermentalitet.
Xenofobi, rädsla för främlingar, är mycket riktigt en rädsla för okända, d v s inte som jag själv, människor med andra uttryck, kulturer, hudfärg o s v. Det tyska judehatet har faktiskt en helt annan bakgrund än främlingsfientlighet, du får läsa historia istället för södertörnsgenus så kanske du kan vidga dina vyer lite.
Stamkultur är dina närmaste: familj, utökad familj, nära grannar i socknen med samma värderingar. Man kan idag utöka det till stammar online. Du behöver inte göra dig mer korkad än du är.