Flashback bygger pepparkakshus!
2020-08-12, 18:53
Medlem
olasvenssons avatar
Någon som har testat Ica färdiga pizzasallad 200 gram? "Krispig och god" står det på utsidan. Den är väldigt god...
Citera
2020-08-12, 18:55
Medlem
jbswebecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Någon som har testat Ica färdiga pizzasallad 200 gram? "Krispig och god" står det på utsidan. Den är väldigt god...

Har aldrig förstått det där med pizzassallad måste vara en svensk uppfinning, normalt består väl pizzasallad av vitkål?
Citera
2020-08-12, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jbswebeck
Har aldrig förstått det där med pizzassallad måste vara en svensk uppfinning, normalt består väl pizzasallad av vitkål?
(FB) Historian bakom pizzasallad
Citera
2020-08-12, 18:59
Medlem
jbswebecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
(FB) Historian bakom pizzasallad

Då hade jag rätt med andra ord.
Citera
2020-08-12, 19:03
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Nej, har inte provat. Låter dyrt med 17 kr/200g. Gör min egen.
Citera
2020-08-12, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jbswebeck

Pizzasallad finns inte i Italien, iaf inte när jag var där. Så ja, antagligen något svenskt. Det är vitkål, vinäger, kryddor och olja, ibland även lite paprika.
Citera
2020-08-12, 19:18
Medlem
Prinsessbakelses avatar
Har provat den. Helt ok i smaken. Tycker dock att pizzasalladen på de flesta pizzeriorna jag ätit på varit bättre. Kan dock ha att göra med att ICAs pizzasallad med stor sannolikhet innehåller konserveringsmedel/tillsatser som påverkar smaken negativt.
Senast redigerad av Prinsessbakelse 2020-08-12 kl. 19:22.
Citera
2020-08-12, 19:28
Medlem
jbswebecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 10minutemails
Pizzasallad finns inte i Italien, iaf inte när jag var där. Så ja, antagligen något svenskt. Det är vitkål, vinäger, kryddor och olja, ibland även lite paprika.

Samma sak i USA skulle man fråga efter sallad så skulle man väl blir jagad med kniv.
Senast redigerad av jbswebeck 2020-08-12 kl. 19:42.
Citera
2020-08-12, 19:45
Medlem
Triplefaces avatar
Grymt tips! Tycker om pizzasallad väldigt mycket men är för lat för att orka göra själv. Så den ska jag definitivt testa, hoppas att Ica nära mig har den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in