2020-08-13, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Dette tror jeg du har helt rett i. Futurum-mennene er villedning.

Men hvem er de? Jeg husker at politiet bekreftet at det var to forskjellige menn, blant annet at de to har forskjellige hyder.

Kan det virkelig vre TH selv, som hermer kidnapperne fra 2016 foran kameraet?

Da politiet gjorde ransakinger p Futurum, mener jeg at de bar ut noe sengety, dyner osv. Hadde TH mulighet til overnatte p kontoret? Hadde han private vrelser der?

Kan han ha vet p agere kidnapper selv, etter at kameraene p Futurum ble installert.

Det er noe med disse Futurum-mennene, politiet uttalte engang noe snt som at de hadde en id, eller en forklaring, om hvorfor Futurum-mennene ikke var interessante for etterforskningen lenger. Men, de gikk jo ikke i detalj da.
Det kan hende jeg er helt p brtur, men jeg tror ikke de gikk der helt tilfeldig.
Hvem det er, er et godt sprsml. Jeg tror ikke det er TH, men min teori er at de ikke er norske og forlengst ute av landet. Luemannen har en s spesiell gange at han er lett kjenne igjen p stilen.

Desto mer vi analyserer, jo mer slr det meg hvor grundig og nitidig denne handlingen er planlagt. Det m ha tatt flere r, fr den frste tanken meldte seg, til handling ble satt i praksis.

Men nr man frst forstr villedningen, er det lett se fingeravtrykkene i handlingen.

Jeg har studert trusselbrevet i lengre tid og vil komme tilbake med en tolkning.
Citera
2020-08-13, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tungsten76
Det faller inn i personlighetsforstyrrelsen han mulig lider av.

S, ikke vet vi st han lider av dette, og enda vanskeligere er det ha holdepunkter for at det hsr gitt slike ekstreme utslag?
Citera
2020-08-13, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Om dagens rettsmte. Dom i saken er ventet i ettermidag.

VG i dag
Hagen-huset i retten: Belastende ikke kunne ske tilflukt i eget hjem

Her er et kort videointervju med Svein Holden p vei inn til retten.

Kripos-etterforsker i retten.
" Et spor alene betyr ikke ndvendigvis noenting. Det som er utfordrende er sette det i kontekst, det er et stort puslespill. Kan det styrke eller svekke hypoteser? Dette kan igjen fre til nye arbeidsoppgaver. Dette tar tid. Vi trenger tid. Dette er ikke noe kvikk-fiks. Formlet har vrt det samme hele tiden, og det er finne Anne-Elisabeth Hagen. Vi er redde for overse, miste eller feiltolke spor. Vi skyndter oss langsomt, sier han."
At politiets teknikere s langt ikke har funnet noen spor etter fremmede GM, er gyldig grunn til holde p huset.

Og Nettavisen i dag
Krangler om huset til Tom Hagen - advokaten reagerer p opplysninger som kom frem i retten
Nettavisen:
"I en kjennelse fra juni i r gr det frem at Tom Hagen helt siden 31. oktober 2018 ytret nske om flytte hjem, men frst fikk gjort dette 15. desember samme r."
Iskald ja.
Citera
2020-08-13, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ptahhotep
Det kan hende jeg er helt p brtur, men jeg tror ikke de gikk der helt tilfeldig.
Hvem det er, er et godt sprsml. Jeg tror ikke det er TH, men min teori er at de ikke er norske og forlengst ute av landet. Luemannen har en s spesiell gange at han er lett kjenne igjen p stilen.

Desto mer vi analyserer, jo mer slr det meg hvor grundig og nitidig denne handlingen er planlagt. Det m ha tatt flere r, fr den frste tanken meldte seg, til handling ble satt i praksis.

Men nr man frst forstr villedningen, er det lett se fingeravtrykkene i handlingen.

Jeg har studert trusselbrevet i lengre tid og vil komme tilbake med en tolkning.

Intressant! Planlegging eller id kan ha oppsttt 2005-2010. S hendte noe i 2017 som gjorde att planen ble gjennomfrt.
Citera
2020-08-13, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rips
S, ikke vet vi st han lider av dette, og enda vanskeligere er det ha holdepunkter for at det hsr gitt slike ekstreme utslag?

Politiet mener tydelig at de har det. Et klart bilde av hva motivet kan vre.

https://www.tv2.no/a/11447256/
Citera
2020-08-13, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lurenskog
Nettavisen:
"I en kjennelse fra juni i r gr det frem at Tom Hagen helt siden 31. oktober 2018 ytret nske om flytte hjem, men frst fikk gjort dette 15. desember samme r."
Iskald ja.

Satan. For en mann.
Citera
2020-08-13, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Du glemmer trekke fra verdien av halve bolig i sloraveien.i tillegg til halvparten av de 60 mill hagen hadde p bok.

Hadde han disse p bok? Eller var det verdier i hans firma, som mtte realiseres, forringes for kunne betale henne ut?
Citera
2020-08-13, 11:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Fint tiltak. Jeg deltok ikke men ville stemt som flertallet. Er det tt som forskte jukse. Kidnapping med ddlig utfall var drmmescenarioet til th. Srlig hvis lekkasjer fra politiet frte til dd. Litt suspekt. Nesten som profilen kjellimoss.

Alltid noen prver jukse. Men det er her som ellers. Tidslinjen m g opp Men ellers s det ut som om folk var edruelige, og at resultatet er ganske representativt. Det kan hende jeg lager no lignende igjen, men at man m skrive inn brukernavnet for f stemme.
Citera
2020-08-13, 11:56
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurenskog
Nei, din lille hersketeknikkjvel.
Jeg sa ca "Hvis vi ser bort fra sms teorien min, kan vi vre enige om:"

Dette klarte du ikke se bort ifra, og mtte dra videre p hvor drlig du synes den er. Det var faktisk du som ikke klarte holde en saklig diskusjon.
Hej d
Jeg har kun ppekt svakheter med teorien
Jeg kommer ikke til se bort fra en vesentlig del av teorien bare for vre enig med deg

For si det helt klart

Jeg tror ingen av de voksne barna er medskyldig i denne saken
Citera
2020-08-13, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rips
Hadde han disse p bok? Eller var det verdier i hans firma, som mtte realiseres, forringes for kunne betale henne ut?

AE hadde ingen rderett over hus eller sine egne penger. Ingen kan f den ektepakten til fremst som annet enn grotesk.
Citera
2020-08-13, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Jeg har kun ppekt svakheter med teorien
Jeg kommer ikke til se bort fra en vesentlig del av teorien bare for vre enig med deg

For si det helt klart

Jeg tror ingen av de voksne barna er medskyldig i denne saken

Hva med Vega*d ebbest*s?
Citera
2020-08-13, 12:09
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rvp2020
Hva med Vega*d ebbest*s?
Jeg tror han er uskyldig
Citera