Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-08-15, 01:14
  #7117
Medlem
prominentens avatar
Mycket känslor här.

Har vi folk som här

1. inte gillar Trump som tror han vinner
2. gillar Trump och tror han förlorar

På så sätt tänker jag att vi kan sålla bort "feelings" hehe
2020-08-15, 01:21
  #7118
Medlem
prominentens avatar
Vi har en president som HYLLAR blåljuspersonal - poliser och brandmän. Biden not so much.

Den som tror att Biden vinner är sjukt naiv. Inga val vinns i källaren.

5000 kr på Trump på valfri bettingsajt

Spara detta inlägg
2020-08-15, 01:24
  #7119
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av badbollen3
Är du inte läskunnig eller förstår du inte vad du läser?
Jag har läst att du skjuter ned Dems med motargument som i alla avseenden kan liknas vid `whataboutism`. Därefter släpper du ut rena falsarier ogenerat utan att vara det minsta källkritisk, vilket får det svårt för mig att tro att du skulle ha tagit några högt aktade poäng på universitet. Allt annat är bara jämmerliga högerflörtar. Inget annat.

Citat:
Ursprungligen postat av badbollen3
Jag tycker att det är du som verkar väldigt hjärntvättad och som agerar väldigt snowflake aktigt. Jag vet att du inte är van att debattera med såna som mig, som vet vad de pratar om och inte är nazist.
Vad finns att debattera? Du vill se Trump vald. Tea party-rörelsens demagog. Hur diskuterar man med en sån om inte ens denna person vill syna propagandan som sköljer över en? Svaret är att det inte går. För ni gör inga eftergifter. Allt som faller inom statliga ordsynonym-poolen biter inte; det är och förblir ett övergrepp för er då. Precis som beskattning och allt annat som är lite vänsterorienterat.

Citat:
Ursprungligen postat av badbollen3
Jag har 30 hp inom matematik och är ingenjör, så jag kan läsa grafer. Vad har du för meriter?
Och? Poängen är vad? Att du är ovanligt obegåvad för att ha skrapat ihop 30 hp under ett decennium eller?
2020-08-15, 01:31
  #7120
Medlem
prominentens avatar
Humor och allvar av the great DJT nyss
https://www.youtube.com/watch?v=UAOxlsssGbk
2020-08-15, 01:36
  #7121
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
Jag har läst att du skjuter ned Dems med motargument som i alla avseenden kan liknas vid `whataboutism`. Därefter släpper du ut rena falsarier ogenerat utan att vara det minsta källkritisk, vilket får det svårt för mig att tro att du skulle ha tagit några högt aktade poäng på universitet. Allt annat är bara jämmerliga högerflörtar. Inget annat.

Det är inget "whataboutism" öht i det jag säger. Det är fakta. Skälen för att rösta Biden kan variera eller rentav vara många, men röstar man för Biden så får man all hans politik om han vinner. Man kan inte plocka russinen ur kakan, men det brukar ni på vänsterkanten ha väldiga problem med.

Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
Vad finns att debattera? Du vill se Trump vald. Tea party-rörelsens demagog. Hur diskuterar man med en sån om inte ens denna person vill syna propagandan som sköljer över en? Svaret är att det inte går. För ni gör inga eftergifter. Allt som faller inom statliga ordsynonym-poolen biter inte; det är och förblir ett övergrepp för er då. Precis som beskattning och allt annat som är lite vänsterorienterat.

...


Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
Och? Poängen är vad? Att du är ovanligt obegåvad för att ha skrapat ihop 30 hp under ett decennium eller?

Typiskt vänsterbeteende att inte svara på en enkel fråga utan man ställer en motfråga, i det här fallet i syftet att försöka kränka eller förminska frågeställaren. Härskartekniker kallas det. Vi har sett det hos Hillary Clinton, vi har sett det hos sossar i Sverige.
2020-08-15, 01:40
  #7122
Medlem
prominentens avatar
Förminskande är mycket vanligt inom vänstern.

Citat:
Ursprungligen postat av badbollen3
Det är inget "whataboutism" öht i det jag säger. Det är fakta. Skälen för att rösta Biden kan variera eller rentav vara många, men röstar man för Biden så får man all hans politik om han vinner. Man kan inte plocka russinen ur kakan, men det brukar ni på vänsterkanten ha väldiga problem med.



...




Typiskt vänsterbeteende att inte svara på en enkel fråga utan man ställer en motfråga, i det här fallet i syftet att försöka kränka eller förminska frågeställaren. Härskartekniker kallas det. Vi har sett det hos Hillary Clinton, vi har sett det hos sossar i Sverige.
2020-08-15, 01:43
  #7123
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av badbollen3
Det är inget "whataboutism" öht i det jag säger. Det är fakta. Skälen för att rösta Biden kan variera eller rentav vara många, men röstar man för Biden så får man all hans politik om han vinner. Man kan inte plocka russinen ur kakan, men det brukar ni på vänsterkanten ha väldiga problem med.
Jag är varken vänster eller höger. Du är uppenbarligen höger, fine, har inga problem med det. Diskussion avslutad.

Citat:
Ursprungligen postat av badbollen3
Typiskt vänsterbeteende att inte svara på en enkel fråga utan man ställer en motfråga, i det här fallet i syftet att försöka kränka eller förminska frågeställaren. Härskartekniker kallas det. Vi har sett det hos Hillary Clinton, vi har sett det hos sossar i Sverige.
Kan man inte få se dina färdigheter i ord, annat än i ständiga frågeställningar och hopdiktade föreställningar om höger-vänster friktionen, då är det helt ok att ställa motfrågor, särskilt när de har noll och inget att göra med topic!
2020-08-15, 07:52
  #7124
Medlem
wwrs avatar
Skall vi tippa att Trump benådar Snowden i denna valrörelse och Assange 2024?
https://amp.theguardian.com/us-news/...on-speculation
2020-08-15, 08:20
  #7125
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
Dito! Du postar en ad som är falsk i sitt budskap...HAHAHA! Ingen defunding av snutkåren kommer ske...hjälp!

Ändå endorsar alla poliskårer i USA Trump på rullande band.

Igår fick han den kanske viktigaste poliskåren att ställa sig enhälligt bakom honom, NYPD.

Fantastiskt. Poliskåren i USA vet vad som står på spel.

https://www.google.com/amp/s/nypost....leepy-joe/amp/

PS det finns sannolikhet att Trump vinner NY nu!
__________________
Senast redigerad av Nixter 2020-08-15 kl. 08:23.
2020-08-15, 08:27
  #7126
Medlem
Generalanderssons avatar
Tycker det är förvånadsvärt hur alla underskattar Trump jämtemot Biden, tydligen så lärde de sig inget efter missen i 2016.
2020-08-15, 08:32
  #7127
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Ändå endorsar alla poliskårer i USA Trump på rullande band.

Igår fick han den kanske viktigaste poliskåren att ställa sig enhälligt bakom honom, NYPD.

Fantastiskt. Poliskåren i USA vet vad som står på spel.

https://www.google.com/amp/s/nypost....leepy-joe/amp/

PS det finns sannolikhet att Trump vinner NY nu!
New York och/eller Kalifornien kommer aldrig Trump att kunna vinna, de är helblåa stater.

En intressant grej är att Kalifornien är tradionellt en röd stat, endast Texas har haft fler republikanska guvernörer/senatorer än vad Kalifornien har haft. Och i varje presidentval mellan 1932-1988 så vann kandidaten från republikanerna Kalifornien.
__________________
Senast redigerad av Generalandersson 2020-08-15 kl. 08:42.
2020-08-15, 08:38
  #7128
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
New York och/eller Kalifornien kommer aldrig Trump att kunna vinna, de är helblåa stater.

En intressant grej är att Kalifornien är tradionellt en röd stat, endast Texas har haft fler guvernörer/senatorer än vad Kalifornien har haft. Och i varje presidentval mellan 1932-1988 så vann kandidaten från republikanerna Kalifornien.

Förstår hur du tänker, men Trump är inte Republikan i den bemärkelsen samt han är från NY. Lägg till det kaos Deblasio och Cuomo haft... samt att Demokraterna oavsett vad som sägs är på samma sida som de som skrikit defund the police. Chansen finns definitivt nu för Trump, tror han kommer satsa hårt i NY.

PS folk här skrattar åt det men skratta ej åt Kayne West han har nu i vissa mätningar 2% (unga demokrater) han kan tippa detta till Trump i ett par stater.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in