Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-08-15, 08:51
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Frstr hur du tnker, men Trump r inte Republikan i den bemrkelsen samt han r frn NY. Lgg till det kaos Deblasio och Cuomo haft... samt att Demokraterna oavsett vad som sgs r p samma sida som de som skrikit defund the police. Chansen finns definitivt nu fr Trump, tror han kommer satsa hrt i NY.

PS folk hr skrattar t det men skratta ej t Kayne West han har nu i vissa mtningar 2% (unga demokrater) han kan tippa detta till Trump i ett par stater.
Hller med om att DJT inte r en typisk republikan. Men r det tv stater som i dag verkligen r helbla s r det New York och Kalifornien, senaste gngen kandidaten frn republikanerna vann i New York var Bush Sr i 1988 - samma gller fr Kalifornien. Hillary fick i 2016 nstan dubbelt s mnga rster i NY n vad Trump fick, ven om den norra delen av NY rstar fr det mesta p GOP s r det nog chansen fr att Trump ska kunna vinna New York mindre n minimal. Oberoende av vilket kaos demokraterna har skapat i stan.
2020-08-15, 09:02
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Otydligt mening, korrigering krvdes.

Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Igr fick han den kanske viktigaste poliskren att stlla sig enhlligt bakom honom, NYPD.
Klart man r rdd om sitt jobb, precis som stora delar av landet r. Frgan r dock, vilket man kommer diskutera framgent, huruvida en stad som NY ska ha en polisbudget som r lite hgre n vr egen militrbudget. En rtt obscen summa mao.
Senast redigerad av ErikAnderzohn 2020-08-15 kl. 09:50. Anledning: Abrogera
2020-08-15, 09:08
Medlem
JetSocietys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Jag kan bara rsta p de som vill prata om ntt som sker i verkligheten, inte fr jag kan rsta p trumpen, men vl r det enkelt och inse man inte kan rsta p ngon som inte ens bryr sig om dig.
Som Mr Trump bevisat i den strsta krisen i modern tid med COVID-19, och helt vnt folket ryggen.

Vi fr se hur mnga som kommer ihg detta nr man rstar, men ntt sger mig det blir en eller tv som kommer komma ihg detta p valdagen fr USA president 2020.

Fr USA s finns ocks bara ett val att rsta p och om man r fr MAGA.
Och om det valet r svrt och gissa, s kan jag hinta om att det inte r trumpen som inte ens r en president fr folket och man undrar fr vem trumpen r president.

Kan du ge mig ngra bevis p vad demokraterna gjort?
Krva munskydd nationellt samtidigt som dom har skurit ner p polisen, de som skall se till att folk fljer lagen?
Vill ge mer i bidrag till folk n vad dom tjnar nr dom jobbar?
Skapat upplopp och "mamma-demonstrationer" som sprider smitta?
Twittrat... Osv
2020-08-15, 10:13
Medlem
hjaelploskilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av badbollen3
Fast det r ju s det blir, rstar man p Biden s rstar man fr att ta bort 2A.

Ren lathet. Samma trkiga retorik som man frde mot Obama. Hur ska Biden ta bort 2A? Frsk bemta detta nu, konkret. Ett sdant frslag hade behvt passera bde senaten och representanthuset (med tv tredjedelar i bda) sedan hade det behvt ratificeras av tre fjrdedelar av staterna. Hur ska Biden g till vga?

Citat:
Ursprungligen postat av prominenten
Vi har en president som HYLLAR blljuspersonal - poliser och brandmn. Biden not so much.

Den som tror att Biden vinner r sjukt naiv. Inga val vinns i kllaren.

5000 kr p Trump p valfri bettingsajt

Spara detta inlgg

Serist tips: om man ska lgga 5000 kr p Trump s br man inte gra det p valfri bettingsajt, man borde hitta sidan som har bst odds, fr det skiljer en hel del. Biden r favorit verallt, men man kan f Trump till 2.05 p vissa stllen och upp till 2.50 p andra. Kan skilja uppemot 2500 kr i vinst. Och d har jag inte ens koll p utomeuropeiska bettingsidor och oddsen de erbjuder
Senast redigerad av hjaelploskille 2020-08-15 kl. 10:19.
2020-08-15, 10:54
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjaelploskille
Ren lathet. Samma trkiga retorik som man frde mot Obama. Hur ska Biden ta bort 2A? Frsk bemta detta nu, konkret. Ett sdant frslag hade behvt passera bde senaten och representanthuset (med tv tredjedelar i bda) sedan hade det behvt ratificeras av tre fjrdedelar av staterna. Hur ska Biden g till vga?

Executive order. Kamala Harris pratar om detta hr, nr hon stllde upp som presidentkandidat:

https://www.youtube.com/watch?v=z4bFl0SLKQQ
2020-08-15, 10:55
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muchogusto
Munskydd r inte lsningen. Det ger falsk skerhet enligt Folkhlsomyndigheten. Att amerikaner gr med munskydd r fr att de inte r lika smarta som svenskar.
Nu pratade jag om ntt helt annat och vad som hnder nr trumpen ska visa folket ntt om COVID-19, s klarar trumpen inte av detta genom visa felaktigt handhavande genom ha den i fickan.

Men visst r det intressanta att trumpen inte verkar vara intresserad av att vara president fr ett Amerikanskt folk och medborgares vlbefinnande.
Fr vem r trumpen president mste man frga sig och nu nr det r s uppenbart inte fr folket och dess medborgare.
Vi fr hoppas att vljaren kommer ihg detta till valet.
Citat:
Ursprungligen postat av JetSociety
Kan du ge mig ngra bevis p vad demokraterna gjort?
Krva munskydd nationellt samtidigt som dom har skurit ner p polisen, de som skall se till att folk fljer lagen?
Vill ge mer i bidrag till folk n vad dom tjnar nr dom jobbar?
Skapat upplopp och "mamma-demonstrationer" som sprider smitta?
Twittrat... Osv
Demokrater saknar federal makt, men vill du se hur man hanterade smittor, s har ju du svininfluensan att titta p.
Ironiskt nog s sade trumpen att Obama gjorde fr lite, men nu nr facit r hr, s inser vi att s inte var fallet.

Man mste ge bidrag d det r omjligt att tjna pengar fr sitt uppehlle
Vad har du varit som missat detta?

Dock kvarstr att trumpen r fr inkompetent och svag ledare, som inte ens klarar av att ltsas att gra ntt.

Och ntt man br lyfta ofta, det r att endast nr trumpen ser rster s kan trumpen tnkas gra ntt och fr ett ftal och endast fr f deras rst.
Man stller sig frgan varfr resten av landet r exkluderade.

Ja, s frsker trumpen aktivt frstra valet genom frstra postens mjligheter att utfra sitt uppdrag, och enbart fr att inte postrster ska fungera.
Postrster som lustigt nog inte visat sig missgynna ntt parti.
Arizona haft postrstning i par decennier nu, och dr har man en fuskfrekvens p 1 p 10000000 rster.
Och trumpen frstr posten fr en fantasi trumpen har om postrstning, r det detta man gr till val med?

Men problemet r att trumpen sjlv inte ens vet vad han vill som president, det r faktiskt mycket talande fr inkompetensen.
2020-08-15, 11:32
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av badbollen3
Executive order. Kamala Harris pratar om detta hr, nr hon stllde upp som presidentkandidat:

https://www.youtube.com/watch?v=z4bFl0SLKQQ

2:a tillgget kan inte tas bort med en EO, det mste ske genom senaten, hade det funkat s hade Trump redan tagit bort AcA.
2020-08-15, 11:38
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
2:a tillgget kan inte tas bort med en EO, det mste ske genom senaten, hade det funkat s hade Trump redan tagit bort AcA.

Nej, det r sant. Men det gr att gra executive orders som i praktiken gr 2A vrdelst. Nr det gller AcA s hade inte Trump med sig ledamterna i representanthuset och hade inget att erstta det med, s han blev rdd att inte gra ngon EO.
2020-08-15, 11:50
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
HAHAHA...en lgt rankad advokat som frfalskar en anskan till FISA kommer ut nu...finns inget mer?

Som sagt, inte fr att du har tillrckligt med hjrnceller fr att greppa detta, men denna Obama-vinklingen kommer i bsta leda till att ngon senior utredare dms EFTER valet. Dumf*n!

Frst kan man tycka att det r tragiskt nr man som du lter politiska pong komma fre sanningen oavsett parti. r sanningen inte vrd ngot fr dig ?

Sen r det ju s att om detta bara uppdagas att Biden varit vetande (Vita huset mte den 17:e Januari 2017 har detta dokumenterat) s kommer din vanlige Amerikan inte acceptera att man spionerade p annans kampanj och 2017 en annan inkommande President.

Detta r ytterligare en tunga p vgen.
2020-08-15, 11:54
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
Klart man r rdd om sitt jobb, precis som stora delar av landet r. Frgan r dock, vilket man kommer diskutera framgent, huruvida en stad som NY ska ha en polisbudget som r lite hgre n vr egen militrbudget. En rtt obscen summa mao.

Ja, om du tror att mnniskor kommer acceptera att man rnas och skjuts p ppen gata s visst.

Problemet fr NY nu blir finansiering av polisvsendet d mnga mycket rika flyttar i en hg hastighet. Man utarmar intkterna samtidigt som vldet kar. Detta r ingen bra kombination och kommer om inte detta val till nsta ge stora frndringar.
2020-08-15, 12:04
Medlem
Ghibellinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyK
Lter spnnande! Trump kommer dock inte vinna. Skulle bli frvnad d.

Jag tror mnga underskattar Trumps chanser. Jag kan inte uttala ngon bestmd sikt, s jag sger 50/50.

Det finns mnga aggressiva Trump-motstndare, som helt enkelt ger sig p sina motstndare. Detta kan gra att folk inte uppger sina sympatier i underskningar.

Jag blir inte frvnad om Trump vinner, men inte heller om det blir Biden.
2020-08-15, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghibellino
Jag tror mnga underskattar Trumps chanser. Jag kan inte uttala ngon bestmd sikt, s jag sger 50/50.

Det finns mnga aggressiva Trump-motstndare, som helt enkelt ger sig p sina motstndare. Detta kan gra att folk inte uppger sina sympatier i underskningar.

Jag blir inte frvnad om Trump vinner, men inte heller om det blir Biden.

50/50 tror jag inte det r just nu men absolut kan Trump vinna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in