Citat:
Ursprungligen postat av
IQ-145
HepCat-X. Har du inte skmt ut dig tillrckligt? Istllet fr att ta till dig Taucetis kloka ord eller bemta Kebbabturkens intressanta observation, s uppvisar du en arrogant och inte alltfr klipsk sida av dig sjlv. Precis som Kebbabturken skrev s kanske du borde lmna trden s att vuxna kan diskutera hr utan att behva lyssna p en massa knsloladdade utbrott kryddade med invektiv. Jag skriver det till dig i all vlmening.
Vi r mnga som r kritiska till saker som Trump har gjort och sagt, men ser nog honom som less of two evils. Att du sjlv frsvarar Basement Joe's pinsamma frehavanden med KKK-ledare och andra klockrena rasister fr st fr dig, men d borde du ocks kunna kliva av din moraliska shetlandsponny.
Men det r sklart mycket lttare att stta ngon p ignore, s att man inte behver konfronteras med sitt hyckleri. Den feges vg ut. Men precis som Tauceti s elokvent skrev, bda sidor r hycklare, men man mste ocks vara man (eller kvinna) nog att ibland kunna erknna detta. S gr vuxna mnniskor.
Return of the Insane Clown Posse!
PS. Jag har kollat in den dr videon med Biden du lnkade till, och jag kan inte se att han uttrycker sig rasistiskt dr. Han ppekade helt enkelt att Hispanics/Latinos r en politiskt mer spretig skara n de svarta i USA -
relativt mer spretig och heterogen (och det beror till stor del p att de r ganska nya i landet och kommer frn olika kulturer ver hela Latinamerika). Han sger ingenstans att gruppen svarta skulle vara en monolit, eller att de borde vara det.
Det finns naturligtvis ingenting rasistiskt med detta, men saken blev tydligen mtlig under ngra dagar, och det beror p att svarta i USA har en mer vlorganiserad "lobbying" inom politiken. De r ingen elit, men de
gr avtryck inom politik och debatt, som samlad grupp, p ett annat stt n Hispanics. Drfr blev det ljud i skllan.
Att en vertygad rasist som du frsker hoppa p det tget r bara patetiskt.