Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-08-20, 14:24
Medlem
Kebbabturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Det du missar r nog att Independent-artikeln rknar bort dem som inte ens stllde upp och kandiderade fr en andra period (eller i alla fall inte blev nominerade av sitt parti). Det listiga lilla ordet "failed" dljer denna finess: om man inte stllde upp till val i november andra gngen s kan man inte heller tekniskt sett ha "failed to win a second term".

Wikipedia r en amerikansk sajt och nr det gller en s pass tung artikel som deras presidentlngd kan man med skerhet lita p att den artikeln ger korrekta data.
Citat:
Independent-artikeln rknar bort dem som inte ens stllde upp

Ja, jo du har rtt att man rknar bort de som inte stllde upp men nu stller ju Trump upp fr att bli vald igen, eller hur? S du skt dig sjlv i foten dr. Du verkligen veranalyserar inslaget ord fr ord och letar fel, haha. Nvl, whatever floats your boat.

Wikipedia r en sida dr folk som du & jag kan g in och ndra p. Det revideras emellant och granskas efter fel men r man duktig s gr det gott och vl att med finess lgga in falsk info, i synnerhet politiska och lnga "wikis". Jag kallar inte det en solid klla och tackar fr att universitet inte ser det som en legitim klla i uppsatser.
2020-08-20, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kebbabturken
Ja, jo du har rtt att man rknar bort de som inte stllde upp men nu stller ju Trump upp fr att bli vald igen, eller hur? S du skt dig sjlv i foten dr. Du verkligen veranalyserar inslaget ord fr ord och letar fel, haha. Nvl, whatever floats your boat.

Wikipedia r en sida dr folk som du & jag kan g in och ndra p. Det revideras emellant och granskas efter fel men r man duktig s gr det gott och vl att med finess lgga in falsk info, i synnerhet politiska och lnga "wikis". Jag kallar inte det en solid klla och tackar fr att universitet inte ser det som en legitim klla i uppsatser.

Frgan r ju om Trump r en som borde hrt till den grupp som inte stllde upp fr omval? Han frlorar ju vljare helt tiden, vinner inte ngra att tala om.
2020-08-20, 14:33
Avstngd
Citat:

Citat:
Du mste kolla tillbaka frn George Washington som Usa's frsta president till nutiden. Knappt en handfull har suttit endast 4 r. Faktum r att endast 12 presidenter utav 45 (Trump inkluderad) bara har ftt sitta 1 mandatperiod. S ur en statistisk aspekt s har 73.34% blivit valda en andra gng..

Ordmrkning och veranalys av det du skrev, sa du?

Citat:

Wikipedia innehller frvisso en del tveksamma inslag, men s pass centrala artiklar som den vi talar om hr brukar hllas rena frn bluff och vandalism, eftersom mnga kunniga anvndare har gonen p den eller har p sina bevakningslistor Men du verkar lika glatt dadaistisk i ditt stt att resonera som din idol Trump sjlv.
2020-08-20, 14:36
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Frgan r ju om Trump r en som borde hrt till den grupp som inte stllde upp fr omval? Han frlorar ju vljare helt tiden, vinner inte ngra att tala om.

Hade partiets ledning ftt bestmma hade han inte stllt upp igen, utan letts ut under ihliga hedersbetygelser.
2020-08-20, 15:17
Medlem
badbollen3s avatar
Jag kan rligt talat inte se hur Trump skulle kunna frlora detta val. Trump behver inte gra sitt A-Game, Demokraterna r hans bsta valarbetare. Hjda skatter och munskydd lser inte coronakrisen. "The new green deal" hade inte kunnat skydda mot detta heller. Att ka p arbetslsheten genom att frbjuda t.ex. fracking r ju bara idiotiskt. Att ta folks vapen gr dem bara frbannade och hur ska de kunna skydda sig nr polisen lggs ner?

Folk kan inte vara s dumma att de rstar bort Trump fr att f detta. Portland, Minneapolis, Chicago, San Fransico, New York m.m. alla demokratiskt styrda stder i demokratiskt styrda stater. De vill gra detta ver hela USA.
2020-08-20, 15:18
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=6mamVhnCPlc

En som varit republikan i hela livet, rstar inte p Trump fr att stabilitet r viktigare fr honom som han ser det. Och Trump som r helt galen som emellant anvnder preparat s gonen r stora som tefat och han sniffar hela tiden med snoken kan ju bevisligen inte vara stabil. Att han kallar sig ett stabilt geni r ju bara det ett tecken p att karln r helfnoskig.
2020-08-20, 15:23
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:

En som varit republikan i hela livet, rstar inte p Trump fr att stabilitet r viktigare fr honom som han ser det. Och Trump som r helt galen som emellant anvnder preparat s gonen r stora som tefat och han sniffar hela tiden med snoken kan ju bevisligen inte vara stabil. Att han kallar sig ett stabilt geni r ju bara det ett tecken p att karln r helfnoskig.

ingen frlust fr Trump, RINO's ska bort.
2020-08-20, 15:29
Medlem
IQ-145s avatar
Citat:

Men nu brjar du ocks att tappa fattningen och verkar helt transfixerad vid knark och sniffning.
Tycker du sjlv att Demokraterna har presenterat en egen politik under de senaste tre dagarna av DNC spektaklet?
2020-08-20, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av badbollen3
ingen frlust fr Trump, RINO's ska bort.

Visst kan man se det som s att allt handlar om att Trump ska ha det bra. Denna krlek supportrarna har fr den mannen r vldigt grnsls. Varfr har man behov av en sdan frebild? Det r bara konstigt, visar p att man r bde obildad, aningsls och vldigt korkad enligt mitt stt att se det. Men vi r ju alla olika.

Men problemet fr Den Kra Ledaren r ju att han frlorar krnvljare och vinner inte ngra fler. Det r faktiskt helt nytt att republikanska rster r s vldigt mycket emot honom. Men du menar ju att det inte r en frlust fr Trump, vilket r lite roligt!
2020-08-20, 15:34
Medlem
IQ-145s avatar
Citat:
Men problemet fr Den Kra Ledaren r ju att han frlorar krnvljare och vinner inte ngra fler. Det r faktiskt helt nytt att republikanska rster r s vldigt mycket emot honom. Men du menar ju att det inte r en frlust fr Trump, vilket r lite roligt!

Men hur vet du att republikanerna tappar just krnvljare? Fr att CNN och MNBC har sagt det?, eller fr att en kpt poll har sagt det?. Det skulle inte alls frvna mig om du kommer att f ett lika brutalt uppvaknande som 2016.
2020-08-20, 15:35
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Visst kan man se det som s att allt handlar om att Trump ska ha det bra. Denna krlek supportrarna har fr den mannen r vldigt grnsls. Varfr har man behov av en sdan frebild? Det r bara konstigt, visar p att man r bde obildad, aningsls och vldigt korkad enligt mitt stt att se det. Men vi r ju alla olika.

Ta Mitt Romney som exempel. Hur lojal har han varit mot partiet och POTUS? Bttre att han gr ver till Demokraterna dr han hr hemma. I den meningen r det ingen frlust. Om det visar sig att Trump tappar krnvljare s r det sklart en frlust fr honom. Men det har vi inte sett nnu. Han har haft stort std i partiet under hela mandatperioden och vljarna som rstade p honom har varit njda. Jag har svrt att se att de gr ver till Biden p.g.a. Covid. De r skert inte helt njda med hur Trump har sktt det, men de r knappast vertygade om att Biden hade gjort det bttre.
2020-08-20, 15:37
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av IQ-145
HepCat-X. Har du inte skmt ut dig tillrckligt? Istllet fr att ta till dig Taucetis kloka ord eller bemta Kebbabturkens intressanta observation, s uppvisar du en arrogant och inte alltfr klipsk sida av dig sjlv. Precis som Kebbabturken skrev s kanske du borde lmna trden s att vuxna kan diskutera hr utan att behva lyssna p en massa knsloladdade utbrott kryddade med invektiv. Jag skriver det till dig i all vlmening.

Vi r mnga som r kritiska till saker som Trump har gjort och sagt, men ser nog honom som less of two evils. Att du sjlv frsvarar Basement Joe's pinsamma frehavanden med KKK-ledare och andra klockrena rasister fr st fr dig, men d borde du ocks kunna kliva av din moraliska shetlandsponny.

Men det r sklart mycket lttare att stta ngon p ignore, s att man inte behver konfronteras med sitt hyckleri. Den feges vg ut. Men precis som Tauceti s elokvent skrev, bda sidor r hycklare, men man mste ocks vara man (eller kvinna) nog att ibland kunna erknna detta. S gr vuxna mnniskor.

Return of the Insane Clown Posse!

PS. Jag har kollat in den dr videon med Biden du lnkade till, och jag kan inte se att han uttrycker sig rasistiskt dr. Han ppekade helt enkelt att Hispanics/Latinos r en politiskt mer spretig skara n de svarta i USA - relativt mer spretig och heterogen (och det beror till stor del p att de r ganska nya i landet och kommer frn olika kulturer ver hela Latinamerika). Han sger ingenstans att gruppen svarta skulle vara en monolit, eller att de borde vara det.

Det finns naturligtvis ingenting rasistiskt med detta, men saken blev tydligen mtlig under ngra dagar, och det beror p att svarta i USA har en mer vlorganiserad "lobbying" inom politiken. De r ingen elit, men de gr avtryck inom politik och debatt, som samlad grupp, p ett annat stt n Hispanics. Drfr blev det ljud i skllan.

Att en vertygad rasist som du frsker hoppa p det tget r bara patetiskt.
Senast redigerad av HepCat-X 2020-08-20 kl. 15:39.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in