2020-08-15, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Jag kan bara rsta p de som vill prata om ntt som sker i verkligheten, inte fr jag kan rsta p trumpen, men vl r det enkelt och inse man inte kan rsta p ngon som inte ens bryr sig om dig.
Som trumpen bevisat i den strsta krisen i modern tid med COVID-19, och helt vnt folket ryggen.

Vi fr se hur mnga som kommer ihg detta nr man rstar, men ntt sger mig det blir en eller tv som kommer komma ihg detta p valdagen fr USA president 2020.

Fr USA s finns ocks bara ett val att rsta p och om man r fr MAGA.
Och om det valet r svrt och gissa, s kan jag hinta om att det inte r trumpen som inte ens r en president fr folket och man undrar fr vem trumpen r president.

Trump str nrmre den svenska synen p corona. n s lnge verkar den svenska modellen vara den rtta. Istllet fr lngtgende lockdowns och munskyddskrav som demokraterna vill se. Att Trump vill ppna upp skolorna r ocks i linje med svenska experters bedmning.
2020-08-15, 00:44
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
Va!? Inget kommer tas bort, man kommer bara gra det svrare, vilket r en stor skillnad. Sen vet jag inte vad du frsker sga om jag ska vara rlig. Skulle gissa att du redan ftt en drs svar p det du nskar diskutera lngre bak i trden. Det r liksom vanligt att ultrahgern spjrnar emot om man frn den sidan gr en millimeter t vnster, men det r och kommer aldrig bli en vnsterfrga om man gr det d. Vilket dina "verdrifter" tycks gra tydligt fr mig nr jag tolkar ditt inlgg.

Ja, vi har sett att ni tycker lgner "ser bra ut" nr propagandisterna fr gagga lite hursomhelst.

Trist fr dig att jag inte vill skriva flera esser om just det du nskar veta. Kommer nog skrivas en hel j*vla del om vad man inte gjorde frn administrationens sida (och hans minions) i landet under maj. Coronahanteringen r ett snt flagrant exempel p missktsel att det kommer snackas om detta i rtionden. Att du inte ser detta sger vldigt mycket om dig och vad du tittar p. Lite pinsamt om jag ska vara rlig.

Jag klassar inte mig sjlv som ultrahger. Jag tar avstnd frn nazism och rasim, jag lser inte avpixlat/fria tider. Du behver inte blddra lngt bak i min historik fr att se detta.

Du verkar ju sakna normal logik i hur demokratiska val fungerar och hur tankeprocessen brukar g hos de som rstar. Det finns ingen parti i Sverige som jag identifierar mig 100% med, s jag vljer det parti som stmmer verens bst med mig i de frgor som jag tycker r viktiga. Detsamma borde rimligen glla amerikaner i presidentvalet.

Jag tvivlar inte p att vnstern kommer att frska lta detta, men jag vill se om det finns ngon substans i kritiken som kommer, ngot som jag inte har tnkt p. Men du verkar ju ha jvligt svrt att svara p den frgan. Glm inte att kpa toapapper/nsdukar tills 3 november, du lr behva det.
2020-08-15, 00:44
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av badbollen3
Captain obvious strikes again! Det r en lnk till en ad, trodde det var uppenbart d jag skrev att det var en ad.

Det r en youtubelnk, jag tjnar ingenting whatsoever p om du eller ngon annan trycker p den, varken ekonomiskt eller politiskt d jag tror att ingen p FB har rstrtt i valet.

Jag skrev en sammanfattning: det r vad som hnder om Biden blir POTUS.

Fortfarande, r det svrt att hlla sig till topic?

N du skriver inget! utan vi mste se skiten och sedan....

Sluta med dessa skit inlgg!

Om du postar en video. Sg vad den den pstr/visar!!!

exempel:
Donald? kan han ens g sjlv och r detta en person fr nsta fyra r(Media):

https://www.youtube.com/watch?v=GLec0bjz9kY
2020-08-15, 00:52
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
N du skriver inget! utan vi mste se skiten och sedan....

Sluta med dessa skit inlgg!

Om du postar en video. Sg vad den den pstr/visar!!!

exempel:
Donald? kan han ens g sjlv och r detta en person fr nsta fyra r(Media):

https://www.youtube.com/watch?v=GLec0bjz9kY

Det r dina inlgg som har kvalit av koskit. Du ifrgasatte, helt felaktigt, begreppet 'ad'. Vidare s kunde du inte ens se att det stod youtube i lnken. Du hade det svrt att lsa och frst sammanfattningen. Din diagnos r idioti och den r tyvrr obotbar. Ge fan i att citera mig, jag vill hlla mig till topic och ha riktiga diskussioner, inte massa jvla trams.
2020-08-15, 00:54
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Citat:
Jag klassar inte mig sjlv som ultrahger. Jag tar avstnd frn nazism och rasim, jag lser inte avpixlat/fria tider. Du behver inte blddra lngt bak i min historik fr att se detta.

Du verkar ju sakna normal logik i hur demokratiska val fungerar och hur tankeprocessen brukar g hos de som rstar. Det finns ingen parti i Sverige som jag identifierar mig 100% med, s jag vljer det parti som stmmer verens bst med mig i de frgor som jag tycker r viktiga. Detsamma borde rimligen glla amerikaner i presidentvalet.

Jag tvivlar inte p att vnstern kommer att frska lta detta, men jag vill se om det finns ngon substans i kritiken som kommer, ngot som jag inte har tnkt p. Men du verkar ju ha jvligt svrt att svara p den frgan. Glm inte att kpa toapapper/nsdukar tills 3 november, du lr behva det.
Det r du som r skitn*dig, inte jag. Klart man vet hur ett demokratiskt val fungerar, jag har faktiskt deltagit i ett par stycken sjlv. Du kommer fram som en snflinga kra du, inte snyggt. Och naturligtvis fr du rsta p vem du vill men vad har det att gra med presidentvalet i USA? Ska du stlla upp nsta gng eller? Om inte s kan du vl ha anstndigheten och knipa igen!

Substans i kritiken? Ja du, lser man hur mnga som dr i covid-1984, s r det liksom uppenbart fr vem som helst (frutom dig) att besluten man tagit sedan maj r allt annat n lyckade. Vet du inte hur man lser grafer och statistik s r det inte mitt problem, det r ditt, och srskilt mycket mer substans n det jag skrivit hr tnker jag inte lmna ut till dig. Du r en hgerdrmmande ideolog som vill f in det amerikanska systemet hr. Tror du fr svrt med det. Lt bara inte de (cancerframkallande) vderkvarnarna demoralisera dig, fortstt kmpa i motvind du, fr det r ju som man brukar sga; when going gets tough the tough gets going
Lycka till!
2020-08-15, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Med tanke p att Donald r nnu ldre, och av allt att dma redan hyfsat dement, s fr ni nog stlla er sjlva den frgan.

Donald r yngre.

Donald r en boomer. Medan Biden tillhr generationen som kom fre boomers.
2020-08-15, 00:55
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Dito! Du postar en ad som r falsk i sitt budskap...HAHAHA! Ingen defunding av snutkren kommer ske...hjlp!

All politisk reklam r vinklad. Vi fr vl se vad som hnder om jnkarna r s dumma att de rstar fram honom som POTUS.
2020-08-15, 00:58
Medlem
prominentens avatar
Hur mnga lnder har vi i vrlden?
Vilka lnder har missktt coronapandemin?
Hur/Vem/Varfr hade sktt det bttre i USA?

Sista frgan knns adekvat
2020-08-15, 01:00
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muchogusto
Trump str nrmre den svenska synen p corona. n s lnge verkar den svenska modellen vara den rtta. Istllet fr lngtgende lockdowns och munskyddskrav som demokraterna vill se. Att Trump vill ppna upp skolorna r ocks i linje med svenska experters bedmning.
trumpen r inte ens i nrheten ngon strategi.
Och trumpen signalerar hela tiden skit i COVID-19, som tex nr trumpen skulle bertta fr folket och anvnda munskydd och visa hur den anvndes.
Och det var i fickan, och vi ser hur trumpen pressade republikanska delstater som nu har enorma problem.(Arizona, Texas, Alabama, Mississippi och Florida.

Inget vad vi gr i Sverige eller inte hjlper trumpen har vnt ryggen till folket och dess medborgare i den strsta krisen i modern tid och med COVID-19.
Vi fr hoppas Amerikanen kommer ihg detta p valdagen hur vrdels trumpen varit nr en kris kom.
Citat:
All politisk reklam r vinklad. Vi fr vl se vad som hnder om jnkarna r s dumma att de rstar fram honom som POTUS.
Inte det Republikanska The Lincoln project.
Citat:
Ursprungligen postat av prominenten
Den som inte tycker att det r MSM som delar USA (eller Sverige) r farligt efterbliven.

Cannon Hinnant
Att bertta vad trumpen gr, hur r det att dela USA?
Det r vad man kallar fakta och.
Senast redigerad av klyban 2020-08-15 kl. 01:03.
2020-08-15, 01:04
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Det r du som r skitn*dig, inte jag. Klart man vet hur ett demokratiskt val fungerar, jag har faktiskt deltagit i ett par stycken sjlv. Du kommer fram som en snflinga kra du, inte snyggt. Och naturligtvis fr du rsta p vem du vill men vad har det att gra med presidentvalet i USA? Ska du stlla upp nsta gng eller? Om inte s kan du vl ha anstndigheten och knipa igen!

Substans i kritiken? Ja du, lser man hur mnga som dr i covid-1984, s r det liksom uppenbart fr vem som helst (frutom dig) att besluten man tagit sedan maj r allt annat n lyckade. Vet du inte hur man lser grafer och statistik s r det inte mitt problem, det r ditt, och srskilt mycket mer substans n det jag skrivit hr tnker jag inte lmna ut till dig. Du r en hgerdrmmande ideolog som vill f in det amerikanska systemet hr. Tror du fr svrt med det. Lt bara inte de (cancerframkallande) vderkvarnarna demoralisera dig, fortstt kmpa i motvind du, fr det r ju som man brukar sga; when going gets tough the tough gets going
Lycka till!

r du inte lskunnig eller frstr du inte vad du lser? Jag tycker att det r du som verkar vldigt hjrntvttad och som agerar vldigt snowflake aktigt. Jag vet att du inte r van att debattera med sna som mig, som vet vad de pratar om och inte r nazist. Jag tror inte du vet hur du ska hantera det, fr det lyser igenom och ven fast du aldrig kommer att erknna det s vet jag att du vet att jag har rtt.

Jag har 30 hp inom matematik och r ingenjr, s jag kan lsa grafer. Vad har du fr meriter?
2020-08-15, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
trumpen r inte ens i nrheten ngon strategi.
Och trumpen signalerar hela tiden skit i COVID-19, som tex nr trumpen skulle bertta fr folket och anvnda munskydd och visa hur den anvndes.
Och det var i fickan, och vi ser hur trumpen pressade republikanska delstater som nu har enorma problem.(Arizona, Texas, Alabama, Mississippi och Florida.

Inget vad vi gr i Sverige eller inte hjlper trumpen har vnt ryggen till folket och dess medborgare i den strsta krisen i modern tid och med COVID-19.
Vi fr hoppas Amerikanen kommer ihg detta p valdagen hur vrdels trumpen varit nr en kris kom.

Inte det Republikanska The Lincoln project.

Att bertta vad trumpen gr, hur r det att dela USA?
Det r vad man kallar fakta och.

Munskydd r inte lsningen. Det ger falsk skerhet enligt Folkhlsomyndigheten. Att amerikaner gr med munskydd r fr att de inte r lika smarta som svenskar.
2020-08-15, 01:12
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muchogusto
Munskydd r inte lsningen. Det ger falsk skerhet enligt Folkhlsomyndigheten. Att amerikaner gr med munskydd r fr att de inte r lika smarta som svenskar.

hller med, men vill tillgga att det enda som munskydd ger r ett lugn (placeboeffekt) fr folk som r skrmda.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in