2020-08-14, 23:47
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
verdrifter kommer du inte lngt med...det r vl nd klart att kokaintorskar med itchy trigger fingers ska f g lsa utan bakgrundskontroller i landet den 45:e i ordningen leder (in i framtiden?)...vore dumt att reglera dem menar jag.

Allts, Biden vill iaf ge sken av utkade/billigare sjukvrd, Trump gr ingen hemlighet av att han tror lkemedel ska singla ned frn himlen som ett j*vla mirakel frn de som lyfter skattelttnader. Klart det inte kommer tas emot srskilt vl nr stora delar av hans bas knappt kan rknas till medelinkomstfalangen.

Vad tycker du att jag verdrev? jag tycker inte att jag verdrev. Vidare s har Trump gjort mycket fr att skra vaccin. USA str vl frst i kn hos varenda lkemedelstillverkare skulle jag tro. Masker tillverkas fr fullt. Pengarna r han villig att betala ut men Dems hller inne med dem. S vad kan han, i nulget, gra mer n vad han gr? Han missbedmde i brjan, ja. Han agerade vldigt sent, ja. Men sen i Maj, vad kan han gra mer n han gjort?
2020-08-14, 23:47
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Durham har sin frsta "Guilty plea" frn FBI som gr direkt i fngelse. Russia colussion car en hoax, nu brjar folk ka i fngelse!!!!

https://youtu.be/w6skTR9qMd4

Det blir hrlig hst, se upp Obama & co.
HAHAHA...en lgt rankad advokat som frfalskar en anskan till FISA kommer ut nu...finns inget mer?

Som sagt, inte fr att du har tillrckligt med hjrnceller fr att greppa detta, men denna Obama-vinklingen kommer i bsta leda till att ngon senior utredare dms EFTER valet. Dumf*n!
2020-08-14, 23:59
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av badbollen3
Vad tycker du att jag verdrev?
Du stller upp NRA's talking points mot Patient Protection and Affordable Care Act, typ, och det r ganska skevt i mitt tycke. Spin doctors vill naturligtvis f det att lta s, men det r sjlva definitionen av `whataboutism` nr man gr det -- och de tv borde inte ens nmnas i samma andetag.

Citat:
Vidare s har Trump gjort mycket fr att skra vaccin. USA str vl frst i kn hos varenda lkemedelstillverkare skulle jag tro.
EU har sett till att alla ven hr kommer f det. Trump krde den taktiken med remdisivir; kpte upp hela lagret, men nu har man skerstllt att alla ska f ta del av de nya vaccinen. terigen, det hr r bara att betrakta som propagandamunvder.

Citat:
Masker tillverkas fr fullt. Pengarna r han villig att betala ut men Dems hller inne med dem. S vad kan han, i nulget, gra mer n vad han gr? Han missbedmde i brjan, ja. Han agerade vldigt sent, ja. Men sen i Maj, vad kan han gra mer n han gjort?
Det hr stycket br du se ver. Se grna lite oberoende media. Kan hjlpa.
2020-08-15, 00:13
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Vet inte om ngon lnkat denna tidigare: https://www.youtube.com/watch?v=OXiPAI-_gyE

men det r en bra ad som visar vad som hnder om Biden blir POTUS.

Menar du politisk reklam? (ditt versttningsprogram behver uppdateras.. Det r inte 2016!)
2020-08-15, 00:14
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Du stller upp NRA's talking points mot Patient Protection and Affordable Care Act, typ, och det r ganska skevt i mitt tycke. Spin doctors vill naturligtvis f det att lta s, men det r sjlva definitionen av `whataboutism` nr man gr det -- och de tv borde inte ens nmnas i samma andetag.

Fast det r ju s det blir, rstar man p Biden s rstar man fr att ta bort 2A. Man rstar fr fri abort, man rstar fr hjda skatter, man rstar fr en massa frbud p.g.a. miljskl. Det mste ju varje person som rstar ta stllning till, vilken/vilka frgor vger tyngst fr mig? Det tycker inte jag r skevt.

Citat:
EU har sett till att alla ven hr kommer f det. Trump krde den taktiken med remdisivir; kpte upp hela lagret, men nu har man skerstllt att alla ska f ta del av de nya vaccinen. terigen, det hr r bara att betrakta som propagandamunvder.

Det r mjligt, jag vet inte. Hur som helst s lter det bra och det borde g hem hos hans egna bas och oberoende.

Citat:
Det hr stycket br du se ver. Se grna lite oberoende media. Kan hjlpa.

Det var inget svar p min frga och inte srskilt hjlpsamt.
2020-08-15, 00:17
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Menar du politisk reklam? (ditt versttningsprogram behver uppdateras.. Det r inte 2016!)

ad r en frkortning av advertisment som betyder reklam p svenska. Det gjorde det 2016 och det gr det 2020. Jag anvnder mig inte av ngot versttningsprogram d jag pratar perfekt engelska. Vi kanske kan frska hlla oss till topic eller r det fr mycket begrt?
2020-08-15, 00:24
Medlem
0rganets avatar
Citat:
ad r en frkortning av advertisment som betyder reklam p svenska. Det gjorde det 2016 och det gr det 2020. Jag anvnder mig inte av ngot versttningsprogram d jag pratar perfekt engelska. Vi kanske kan frska hlla oss till topic eller r det fr mycket begrt?

Oj vad bttre det blivit!

S du menar att det r ENSIDIG POLITISK REKLAM video och en lnk.
och du tyckte den var bra!

Saknar varfr!

r det en lnk som du tjnar p?

Skriv en liten f*cking sammanfattning!!

Och jag skiter vilka sprk du kanske kan..
2020-08-15, 00:28
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Citat:
Fast det r ju s det blir, rstar man p Biden s rstar man fr att ta bort 2A. Man rstar fr fri abort, man rstar fr hjda skatter, man rstar fr en massa frbud p.g.a. miljskl. Det mste ju varje person som rstar ta stllning till, vilken/vilka frgor vger tyngst fr mig? Det tycker inte jag r skevt.
Va!? Inget kommer tas bort, man kommer bara gra det svrare, vilket r en stor skillnad. Sen vet jag inte vad du frsker sga om jag ska vara rlig. Skulle gissa att du redan ftt en drs svar p det du nskar diskutera lngre bak i trden. Det r liksom vanligt att ultrahgern spjrnar emot om man frn den sidan gr en millimeter t vnster, men det r och kommer aldrig bli en vnsterfrga om man gr det d. Vilket dina "verdrifter" tycks gra tydligt fr mig nr jag tolkar ditt inlgg.

Citat:
Det r mjligt, jag vet inte. Hur som helst s lter det bra och det borde g hem hos hans egna bas och oberoende.
Ja, vi har sett att ni tycker lgner "ser bra ut" nr propagandisterna fr gagga lite hursomhelst.

Citat:
Det var inget svar p min frga och inte srskilt hjlpsamt.
Trist fr dig att jag inte vill skriva flera esser om just det du nskar veta. Kommer nog skrivas en hel j*vla del om vad man inte gjorde frn administrationens sida (och hans minions) i landet under maj. Coronahanteringen r ett snt flagrant exempel p missktsel att det kommer snackas om detta i rtionden. Att du inte ser detta sger vldigt mycket om dig och vad du tittar p. Lite pinsamt om jag ska vara rlig.
2020-08-15, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IQ-145
Men pappan r tillrckligt mrk fr att Demokraterna ska gnugga hnderna. Han r svart och hon faller in i deras demografiskt vta drm, en svart kvinna. Grdden p moset hade givetvis varit om hon var lesbisk ocks, d hade det varit full pott. Men det kanske inte var s enkelt att hitta en lmplig kandidat som uppfyllde dessa tre kriterier, tv av tre r dock gott nog fr Demokraterna.

Svarta kvinnor finns det gott om i USA. Om de s grna vill ha en sdan hade de inte behvt nja sig med en blandad indier som r 0% afro-amerikan.

Givet att man 2008 valde Barack Obama och nu Kamala Harris som VP s fr man ju intrycket att de inte vgar vlja en kta afro-amerikan som r ttling till amerikanska slaveriet och som vxt upp i ett svart hushll och vars genetiska pbr tminstone verstiger 50% sub-sahariskt.
2020-08-15, 00:33
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Oj vad bttre det blivit!

S du menar att det r ENSIDIG POLITISK REKLAM video och en lnk.
och du tyckte den var bra!

Saknar varfr!

r det en lnk som du tjnar p?

Skriv en liten f*cking sammanfattning!!

Och jag skiter vilka sprk du kanske kan..

Captain obvious strikes again! Det r en lnk till en ad, trodde det var uppenbart d jag skrev att det var en ad.

Det r en youtubelnk, jag tjnar ingenting whatsoever p om du eller ngon annan trycker p den, varken ekonomiskt eller politiskt d jag tror att ingen p FB har rstrtt i valet.

Jag skrev en sammanfattning: det r vad som hnder om Biden blir POTUS.

Fortfarande, r det svrt att hlla sig till topic?
2020-08-15, 00:37
Medlem
klybans avatar
Citat:
Och s kallar ni oss fr troll...

Men OK, i s fall skulle du ju inte ha ngra problem med att rsta p Trump?
Jag kan bara rsta p de som vill prata om ntt som sker i verkligheten, inte fr jag kan rsta p trumpen, men vl r det enkelt och inse man inte kan rsta p ngon som inte ens bryr sig om dig.
Som trumpen bevisat i den strsta krisen i modern tid med COVID-19, och helt vnt folket ryggen.

Vi fr se hur mnga som kommer ihg detta nr man rstar, men ntt sger mig det blir en eller tv som kommer komma ihg detta p valdagen fr USA president 2020.

Fr USA s finns ocks bara ett val att rsta p och om man r fr MAGA.
Och om det valet r svrt och gissa, s kan jag hinta om att det inte r trumpen som inte ens r en president fr folket och man undrar fr vem trumpen r president.
2020-08-15, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
S d r Kamala typ
25% Jamaican,
25% irlndska och
50% indiska.

Men d r hon ju frmst indiska och 0% "African American"

De amerikaner jag knner tycker hon r osympatisk, not likeable. ven anledning till att hon inte ens ndde Primaries.

Ja, hon r inte afro-amerikan. Obama var till skillnad frn Kamala tminstone gift med en afro-amerikan. Samt att Obamas svarta pbr var hgre n Kamalas (ven om det var 0% afro-amerikanskt pbr).

Vi fr fortfarande vnta ett tag p frsta afro-amerikanen som president eller vice president.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in