Citat:
Ursprungligen postat av
MagnusBengtsen
Idiot. Det r synd om Joe Biden. Han r ju lika senil som en gammal sovjet-ledare och det var det bsta ni kunde hitta? "Frska dra sig ur"? Det r ju tragiskt hela detta spektakel. Demokraterna borde ha lmnat gubben ifred. Bernie Sanders r ju iallafall inte senil.
Kan vl hlla med om att Biden inte r perfekt, men du kommer nd f jvligt svrt att vertala folk om att Trump skulle ha en bttre kognitiv frmga n han. Transkriptionerna frn hans uttalanden sger spass iaf. Man blir ju f*n mrkrdd nr man lser dem.
Sen blir detta val unikt i den mening att det aldrig frr har hllits ett som har samma emotionella tyngd och karaktr. Kan ha fel ang detta, men det ser onekligen ut att bli s nr BLM, Corona och arbetslhetskningarna plgar samhllet. Och dr ser jag inte Trump som ngn enande kraft direkt. Vilket kommer st honom dyrt. Fr snarare frhller sig verkligheten sn att det r det diametralt motsatta han gr till val p; ofta dubbat som
culture wars och
fear mongering i MSM. (Detta vet du. Fr jag har sett dig poppa upp p platser dr du mer eller mindre avsljar dig sjlv som vrsta Trumpianen -- med den lilla skillnaden frsts att du inte drar dig fr att vltra dig i rasistisk dynga helt ppet.)
Men nu frstr jag naturligtvis att anhngare till Trump nskar att f framhva sin hjlte -- trots alla tillkortakommanden. Vilket r ok, ni fr grna terfrstrka er krlek fr honom tillsammans, men lmna d oss andra utanfr er diskussion nr ni gr detta. Och det r drfr jag skriver detta inlgg;
fr att varna andra att diskutera med dig!