2020-08-15, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
1) Hvis overfallet skjedde fr 9.16, er det noe merkelig med den samtalen. Eventuelt bruk av stemmeforfalsker? Jeg tenker at det er mer trolig at AE ble overfalt etter at samtalen var avsluttet 9.16.
2) Du har kanskje rett i det du skrev her. Men det er pfallende at begge gr med masker el.l. foran ansiktet, og at hettemann 2 ser ut til gi tegn med hnden til hettemann 1 og sistnevnte snur hodet mot det stedet hettemann 2 ga tegn el.l.. Straks etter dette kommer hettemann 2 gende og legger seg bak hettemann 1. (Og de gr jo nesten i takt?)
Noen nevnte at hettemann 2 ser ut til ha p sko som ligner p sprox-sko.

Alt hadde vrt lettere uten telefonsamtaler og sms til familie. Alt etter 8.56. For det gir s liten tid. Og han er ingen unggutt lenger. Tror du en snn p 40 eller hva det er ikke hrer at det er en annen stemme? Der er jeg fryktelig i tvil. Jeg tror og samtalen var ekte. Og hvem var da i huset.

Ja, nei. Jeg vet ikke. Jo det er lyse sler. Men de er sren s dumdristig om de nettopp har drept en miliardrfrue. Nesten siste nye Olsen banden. Ser det ut til at de ser kamera?
Citera
2020-08-15, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Nei det var ikke det jeg tenkte. Jeg tenkte p at det kan tilfeldigvis ha vrt trrmoppet fr mordet, feks en av dagene fr.
Hvis det er hun som har stell p skjortekragene hans, s er det vel stell p gulvet og.
Citera
2020-08-15, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
Alt hadde vrt lettere uten telefonsamtaler og sms til familie. Alt etter 8.56. For det gir s liten tid. Og han er ingen unggutt lenger. Tror du en snn p 40 eller hva det er ikke hrer at det er en annen stemme? Der er jeg fryktelig i tvil. Jeg tror og samtalen var ekte. Og hvem var da i huset.

Ja, nei. Jeg vet ikke. Jo det er lyse sler. Men de er sren s dumdristig om de nettopp har drept en miliardrfrue. Nesten siste nye Olsen banden. Ser det ut til at de ser kamera?
Jeg er usikker p om de ser kamera. Men jeg tror at de er klar over at de blir (og kommer til bli) fanget opp av kamera, og at det er grunnen til at ansiktene er s skjult (med maske el.l. og i tillegg en skjerm (p caps el.l.) som skjuler ynene og vre del av ansiktet og med hettene p jakkene trukket opp).

Det med hre om det er en annen stemme er jeg usikker p. Jeg vet ikke hvor bra slike stemmeforfalskere kan etterligne.
Senast redigerad av z-z-z 2020-08-15 kl. 21:41.
Citera
2020-08-15, 21:54
Medlem
1) Den/de GM som var p stedet: Kanskje de ikke var klar over og/eller ikke tenkte p at det kunne vre en slik app som registrerte bevegelse p AEs mobil?
Kanskje GM ikke visste at politiet i ettertid kunne finne ut at noen var p stedet og holdt mobilen i bevegelse i perioden frem til kl 10.07?
Kanskje GM nsket at politiet skulle tro at forbrytelsen skjedde kort tid etter 9.16 og tro at GM forlot stedet etter f minutter (for f politiet til lete etter obsevasjoner av biler og personer i feil tidsvindu)?

2) Eller kan det ha vrt omvendt: At GM skjnte at det var en slik app p mobilen, og at GM overfalt og fjernet AE fra huset straks etter kl 9.16 og at en av GM oppholdte seg i huset helt frem til 10.07 (eller enda lengre) for villede politiet til tro at AE ble flyttet ut fra huset og kjrt bort i bil etter kl 10.07 (for f politiet til lete etter obsevasjoner av biler og personer i feil tidsvindu)?

Er 2) mer logisk og mer sannsynlig enn 1)?

Tillegg: Forbrytelsen ble gjennomfrt og AE ble flyttet ut fra huset og kjrt bort i bil i lpet av perioden 9.16-10.07?
Hettemennenes vandring senere p dagen ble utfrt for f politiet til tro at forbrytelsen skjedde i det tidsrommet hettemennene vandret?
Senast redigerad av z-z-z 2020-08-15 kl. 22:18.
Citera
2020-08-15, 21:56
Medlem
karlsoons avatar
Kvinnan r nog dd fr lngesen d prjset uteblev.

Det r vara glmma och g vidare.
Citera
2020-08-15, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
Alt hadde vrt lettere uten telefonsamtaler og sms til familie. Alt etter 8.56. For det gir s liten tid. Og han er ingen unggutt lenger. Tror du en snn p 40 eller hva det er ikke hrer at det er en annen stemme? Der er jeg fryktelig i tvil. Jeg tror og samtalen var ekte. Og hvem var da i huset. .

Om samtalen var ekte, s var det AEH som var i huset. (At samtalen har skjedd vet vi jo)
Jeg tror ikke den er ekte, men rigget. Og at det da var prestedattera som var i huset. Selvflgelig skjnte TEH at det var sstra, og ikke mamma som ringte.
Senast redigerad av Lurenskog 2020-08-15 kl. 22:14.
Citera
2020-08-15, 22:21
Medlem
09.14 samtalen til snnen skjedde. Dette vet vi. Men, snakker snnen sant nr han sier det va AEH som var i andre enden? Personlig tror jeg snnen lyver. Han var vakklende om dette i de frste avhrene. Hvorfor hadde AEH behov for snakke med snnen om lnn kl 09.14 p morgenen? Dette har jeg ingen tro p. Noen andre ringte fra AEH sin tlf, og snnen er fult klar over dette, men lyver.
Citera
2020-08-15, 23:07
Medlem
Noen nevnte at flere prester er frimurere. Stemmer det og er det mange prester som er frimurere? Hvilke yrkesgrupper er det flest av blant frimurere?

Senast redigerad av z-z-z 2020-08-15 kl. 23:21.
Citera
2020-08-15, 23:28
Medlem
Hatt kun to innlegg tidligere, med blant annet mord skjedd p natten.
Dette tror jeg fortsatt stemmer. Men at TH hadde en enda mer "vanntett" plan pflgende helg med drap fingert som kidnapping og krypto opplegg. At AEH fr kalde ftter, nekter Kvitfjell turen, og i krangel etter hjemkomst fra teater, for alvor tar opp med TH skilsmisse. Begeret renner over. Som frer han slr henne ned trappa og etterp kveler ho. S fr han ilpet av natta, tatt en kattevask, og lagt en plan for kidnappings fingeringen.
Trenger bare en veldig nr til fjerne lik p natten ,og en evt to, til lyve om alibi samtaler/sms morgenen etter.
Endring i planene gjr han stresset til gjre et par feil. Som bl a de to anropene han har slettet, Ganske sikkert koder og alibi beskjeder alt, men tror de anrop var feil. Muligens pga stress mht justering av klokka .Og manglende bde avtrykk p konvolutt og fotspor hjemme.
Men mye har han lykkes med for skape forvirring. F eks alt av tlf/sms , hettemennene osv. Tror ogs han er selv en av dem, som er tilbake og kaster tlf ned trappa fordi han innser der sitter for mye spor. At det er en del av stagingen.
Tror i utgangspunktet ingen er med planlegge overfall/mord p sin egen mor. Men lyve for en nr og kjr far, med sikkert en hjerteskjrende historie, han har presentert sine barn, er noe annet..

Fr litt deja vu p OJ Simpson saken. Alle vet han er skyldig, men stable p beina et akkurat et godt nok forsvar til s den ndvendige tvilen som trengs til frifinnelse..

Blir spennende flge, men at det ender rettslig tiltale etterhvert, virker uunngelig..
Citera
2020-08-15, 23:49
Medlem
https://cdn.tek.no/audios/DMS03IIQXU...H188143148.mp3
https://cdn.tek.no/audios/KOK4HAMTAP...1576269077.mp3
Citera
2020-08-15, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nameless-5
https://cdn.tek.no/audios/DMS03IIQXU...H188143148.mp3
https://cdn.tek.no/audios/KOK4HAMTAP...1576269077.mp3

Hva er innholdet p de linkene?
Citera
2020-08-16, 00:11
Medlem
Link 1 :
En dame bestiller en taxi ( USA ). En datamaskin svarer i andre enden. Denne maskinen kjrer siste revisjon i software. Du hrer omtrent ikke at det er en datamskin du snakker med.

Link 2 :
En mann bestiller bord p en restaurant ( USA ). En datamskin svarer i andre enden. Disse datamaskinene svarer bare ikke p samtalen, men samtalen blir ogs loggfrt og det de har blitt enige om i lpet av samtalen blir lagt inn i bestillingsprogrammet slik at det er bankers.

Bare et eksempel p hvor god slik maskintale har blitt. Og hvor intelligente disse maskinene har blitt etterhvert.
Har ogs lest et sted at hvis de preprogrammeres med et track av stemmen til en person er det nesten umulig hre forkjell p stemmen til maskinen kontra personen.

Om dette foreligger som en ferdig applikasjon for telefoner vites ikke, eller om dette er noe de forelpig bare kjrer p laboratorieniv.

Bare en liten kommentar mht dette med de telefonsamtalene det har vrt s mye skriverier om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in