Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2020-08-21, 21:36
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Klart att det kommer att komma fram saker. Cohens bok kommer i slutet p septbember och dr finns det mycket.

19% av rsterna ndrar sig efter de sett konvent
https://www.rasmussenreports.com/pub...ged_their_vote

Oj, kan Trump hlla ett mer traditionellt rally som ger vinnarknsla r detta en Slam dunk. Biden fr sitta och skrika i kllaren bst han vill.
2020-08-21, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
19% av rsterna ndrar sig efter de sett konvent
https://www.rasmussenreports.com/pub...ged_their_vote

Oj, kan Trump hlla ett mer traditionellt rally som ger vinnarknsla r detta en Slam dunk. Biden fr sitta och skrika i kllaren bst han vill.

Visst r det bra att Biden hller sig undan s allt fokus r p Trump? Visst tycker du det?
2020-08-21, 21:38
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
Precis, och jag har frutsptt en blow out win fr Dems tidigare, vilket (antagligen) skulle betyda dden fr GOP om scenariot ovan realiseras fr dem. Roligt va!?

Eftersom, vad jag vet, det inte har hnt fr ngot av partierna tidigare (i modern tid ska kanske tillggas) s r jag inte s orolig ver att det kommer att ske nu. Det kan hnda att demokraterna vinner, men inget tyder p att de skulle kunna roffa t sig 2/3 av senaten. Det r mer troligt att du bara r ute efter att provocera och det lyckas du inte med

Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
Kan det ha att gra med att GOP aldrig haft som ml att skriva en egen health care plan kanske? De hade chansen men "sumpade" den. vad freslr d Trump? ... det slutar p payroll tax.

ingen aning, jag arbetar inte fr GOP eller POTUS. Om jag tillter mig sjlv att spekulera s skulle jag tro att det r delade meningar om vad deras healthplan ska vara. Ungefr som sossarnas politik hr i Sverige. Det r SL som fr ta smllen fr att vnsterhalvan inom partiet vill en sak och hgerhalvan en annan. andra sidan r det priset han fr betala fr att vara partiledare och statsminister och fr nyo betalt fr det ocks.

Men du har fortfarande inte svarat p min frga: om trump vinner, kommer du att acceptera resultatet utan att ropa valfusk, samarbete med utlndsk makt eller ngot annat lngskt?
2020-08-21, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av badbollen3
Eftersom, vad jag vet, det inte har hnt fr ngot av partierna tidigare (i modern tid ska kanske tillggas) s r jag inte s orolig ver att det kommer att ske nu. Det kan hnda att demokraterna vinner, men inget tyder p att de skulle kunna roffa t sig 2/3 av senaten. Det r mer troligt att du bara r ute efter att provocera och det lyckas du inte med

ingen aning, jag arbetar inte fr GOP eller POTUS. Om jag tillter mig sjlv att spekulera s skulle jag tro att det r delade meningar om vad deras healthplan ska vara. Ungefr som sossarnas politik hr i Sverige. Det r SL som fr ta smllen fr att vnsterhalvan inom partiet vill en sak och hgerhalvan en annan. andra sidan r det priset han fr betala fr att vara partiledare och statsminister och fr nyo betalt fr det ocks.

Men du har fortfarande inte svarat p min frga: om trump vinner, kommer du att acceptera resultatet utan att ropa valfusk, samarbete med utlndsk makt eller ngot annat lngskt?

Tycker du inte att det r tragiskt att en del tror p att Trump tnker komma med en healt care plan nr han aldrig ens vervgt det?
2020-08-21, 21:42
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Ha ha. sekten, nu kr vi lite sjlvprojicering..
Fria tnkare och folk som r anhngare av kapitalism blir sllan sektmnniskor, det r kommunistpack som du sjlv som str fr sdant. Sl upp vilken historiebok som helst.

Som du vet visade dina mtningar frra gngen visade p 99% skerhet att Clinton skulle vinna var klockrena.

Har noterat detta frr den enda mtning som haft rtt 12 av 14 val bakt r Primary Model.

Trump vinner i denna med 91% sannolikhet.

Wow vilket geni!!
Han har frutsptt de amerikanska valen sedan 1960(14 val sedan)!!
Och d pluggade han i Vsttyskland, tror verkligen vi kan se att han "verkligen" frutspdde dessa redan d drfr det hade han skrivit i...
"Norpoth received his undergraduate degree from the Free University of Berlin in Germany in 1966 "

Ta dina egenphittade siare och torka RVEN!

Edit om nu ngon undrar s har siaren denna titel p sin egensnickrade hemsida med flames: forecasting presidential elections since 1912
http://primarymodel.com/

Dm sjlva...
Senast redigerad av 0rganet 2020-08-21 kl. 21:46.
2020-08-21, 21:45
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Tycker du inte att det r tragiskt att en del tror p att Trump tnker komma med en healt care plan nr han aldrig ens vervgt det?

Han gick inte till val d eller nu p att inrtta en ny healthplan, han sa att han skulle avskaffa Obamacare vilket han har frskt men det r inte hans fel att det inte gick igenom kongressen. Det hade varit betydligt vrre om han inte ens hade pbrjat muren mot mexico.

men samma frga till dig: accepterar du om Trump vinner utan att ropa valfusk m.m.?
2020-08-21, 21:46
Medlem
Citat:
Han gick inte till val d eller nu p att inrtta en ny healthplan, han sa att han skulle avskaffa Obamacare vilket han har frskt men det r inte hans fel att det inte gick igenom kongressen. Det hade varit betydligt vrre om han inte ens hade pbrjat muren mot mexico.

men samma frga till dig: accepterar du om Trump vinner utan att ropa valfusk m.m.?

r det inte en health care plan han pratar om nr han sa att han skulle se till att ALLA fick bttre och billigare sjukvrd? Vad kallar du det d?

Kan inte sga att jag p ngot stt kommer att acceptera att Trump vinner. Varfr skulle jag acceptera det?
2020-08-21, 21:47
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Vad r detta Rasmussen Reports fr ngot egentligen? De r otroligt off om man kollar p FiveThirtyEight, och i frra valet var de tydligen det smsta institutet att pricka.

De ligger alltid 5-10% eller mer plus p Trump. Ngon som vet, r de kopplade till Trumpkampanjen eller Fox eller ngot?
2020-08-21, 21:49
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
r det inte en health care plan han pratar om nr han sa att han skulle se till att ALLA fick bttre och billigare sjukvrd? Vad kallar du det d?

Kan inte sga att jag p ngot stt kommer att acceptera att Trump vinner. Varfr skulle jag acceptera det?

Trodde du var en fresprkare av demokratin, men jag hade tydligen fel...
2020-08-21, 21:52
Medlem
Citat:
Trodde du var en fresprkare av demokratin, men jag hade tydligen fel...

Varfr skulle jag inte vara det?

Att John McCain rstade ner det frslag som fanns verkar ju ha hindrat Trump att utarbeta en annan plan och ska samarbete i kongressen kring det. Och det r ju fr att han skiter i det dr.
2020-08-21, 21:53
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Vad r detta Rasmussen Reports fr ngot egentligen? De r otroligt off om man kollar p FiveThirtyEight, och i frra valet var de tydligen det smsta institutet att pricka.

De ligger alltid 5-10% eller mer plus p Trump. Ngon som vet, r de kopplade till Trumpkampanjen eller Fox eller ngot?

nej, de r inte kopplade till Trump p ngot stt. De gr bara sina underskningar bttre, de frsker att frga rtt antal procent av varje vljargrupp baserat p hur stor del som deltagit tidigare val. Sen frsker de att lta bli att vara partiska t ngot hll. Frra valet var de en av de f som prickade rtt att Trump skulle vinna.
2020-08-21, 21:54
Medlem
Talespins avatar
Jag tror att Trump ligger lite pyrt till faktiskt. Det finns mnga nationalkonservativa och etnonationalister som inte tnker rsta i detta val. Dessa personer brukar vldigt sllan rsta i amerikanska val eftersom samtliga kandidater r anti-nationella, men under 2016 s kraftsamlade man fr att gra Trump till president.

Trump lovade att skicka ut miljontals illegala och stnga grnsen, vilket han inte har gjort. Tvrtom s har det komiskt nog strmmat in fler illegala under Trumps tid som president.

Mnga skyller p att kongressen stter stopp fr Trump och det r frvisso sant i nulget. Men frgan r varfr han inte agerade mellan 2017-2018? Det strmmade in miljontals mexikaner d ocks.

ven fast kongressen jvlas med Trump s skulle han kunna anvnda sig av Insurrection Act. Varfr gr han inte det? Sydamerikaner invaderar ju landet. Det finns 25 miljoner illegala i USA.

Svaret r att han helt enkelt styrs av samma personer som styr Biden. Presidenten har ingen riktig makt. Allt r bara en teater.
Senast redigerad av Talespin 2020-08-21 kl. 21:56.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in