Citat:
Ursprungligen postat av
Makroekonomen
Sna hr lgner gr att jag vljer att ignorera vissa hr. Inkl dig.
1)vilken annan presidentkandidat sedan JFK har velat se fler n 3 debatter? Vi kan vl gra en lista p alla de som r rdda fr sanningen. Med andra ord, sluta projicera allt p Joe biden och agera mer kllkritiskt fr att bli tagen p allvar.
2)tnker du medge att antalet debatter r ngot bgge kandidater p frhand kommit verens om 3 debatter. Att Donald Trump vill ha fler r ovidkommande. Han har redan gtt med p 3 st.
Knns ju lite ondigt att be mig svara p dina frgestllningar om du samtidigt sger att du ignorerar mig?
Skulle sjlv tycka att FB skulle tappa sin charm om vi inte hade filurer som klyban, vitruvianskemannen, hamstern
mfl. som frenetiskt postar Trump-hat hr i trdarna om amerikanska valet. Hundratals inlgg per person
Tnka sig, vilken prestation, och allt knackande utfrt utan en minsta vilja till att ta till sig andras frgestllningar eller infallsvinklar objektivt. Kanske kpa annonsplats istllet? Tnk s bombastisk er retorik skulle kunna vara i kolumnen hr jmte, och i frg! Animerat! Skynda er innan ngon annan hinner fre!
Dina frgors svar:
1. Jag har inte refererat till hur tidigare val har frlpt. Trump bjd dremot in till debatt med Biden, utan krav p formatet, innan Demokraterna drog i ndbromsen och deklarerade att man endast avser delta i tre. Tycker det var fegt, srskilt d f, knappt ngon, ens det minsta kritiska journalister tillts stlla frgor till deras representant Joe Biden. Trump har bjudit in och tackat ja till flera verkligt kritiska journalister och stllt upp bde p intervjuer och svarat p frgor, ven en hel del provocerande sdana. Skitkastandet r obalanserat, milt uttryckt.
2. Vad jag medger eller inte har vl ingen bring p ngot, eller? Det du kallar att p frhand komma verens om var att Trump EFTER Demokraternas tillknnagivande om att de slpper greppet om Joe vid som mest tre tillfllen, tackade ja.
Trump r s klart med p de tre debattillfllen som erbjds av Demokraterna. De var dremot inte med p hans invit till att ha fler. Tolka det hur du vill, men det jag ser r att Demokraterna inte knner sig trygga med sin kandidats verbala frmgor, eller r rdda fr vad som skulle kunna komma fram i en s okontrollerbar offentlig dialog. Skulle tro att en hel del Republikaner knner likadant infr Trump, d han skiter helt i att vara politiskt korrekt och pratar ofta rakt ur sitt hjrta. Tydligen ngot mnga ser ner p, och vill inte lngre att det ska f frekomma i den politiska sfren.