2020-08-21, 23:05
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Bde i r och 2016 r Donald Trump den ende som vgrar utfsta sig att respektera ett slutligt valresultat. Han frbehller sig rtten att alltid sga "Det var massivt fusk - jag vann egentligen!".

Sedan r att acceptera ett valutslag - dvs vem eller vilka som har vunnit - inte samma sak som att motstndslst acceptera den segrande partens politik och retorik. I s fall skulle det inte vara mycket bevnt med att driva politik i opposition.
Det har jag inte skrivit i heller. Jag hller helt med dig om det. Man ska acceptera valet men man behver inte acceptera politiken eller retoriken som drivs av vinnaren. Och det r helt okej. Det r det som jag frskt att frklara.
2020-08-21, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
Jag trodde att du hade lrt dig att 2020 s r det den som blir talad till som bestmmer vad innebrden av ditt ord betyder.

Och ja. varnar man om problem med valet infr, s gller den varningen oavsett vem som vinner. r det risk fr fusk med postrster, s r det inte bara risk att det gynnar en kandidat. r det andra risker s kan bda sidor utnyttja de risker som finns. Vi hr klagoml om Ryssland nr underrttelsetjnster har strre varningar om valet gllande Kina och Iran. S klagar man p utlndsk inblandning, s gller det oavsett vem som vinner.

Ja det kanske jag har lrt mig att frst men jag accepterar det inte.

Jag tycker snarare att om det r s att det ena partiet fastnar med skgget i brevldan s kan man tala om att de har fuskat i valet eller frskt fuska.

Jag kan inte se att man kan ha en modell dr man sger att har ena partiet fuskar s har andra gjort det ocks Vad r det fr ett konstigt tankestt?
2020-08-21, 23:06
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Bde i r och 2016 r Donald Trump den ende som vgrar utfsta sig att respektera ett slutligt valresultat. Han frbehller sig rtten att alltid sga "Det var massivt fusk - jag vann egentligen!".

Sedan r att acceptera ett valutslag - dvs vem eller vilka som har vunnit - inte samma sak som att motstndslst acceptera den segrande partens politik och retorik. I s fall skulle det inte vara mycket bevnt med att driva politik i opposition.

Russia Collusion - hoax
Ukraine Collusion - hoax
Impeachment - hoax

Deep State & Demokraterna har ljugit och inte acceptera Trump som President.

Att sitta och ge utfstelser om ev valfusk innan valet torde vara dumt. Troligen fuskar Demokraterna big time, att inte kunna ppeka detta vore fel. Tror ven mnga vljare inte skulle acceptera att lgga sig fr uppenbart valfusk.
2020-08-21, 23:07
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Jag tror inte att Biden behver, eller br, kampanja srskilt aktivt. Alla vet vad detta val str emellan: Trumps rasism och p sikt demokratur, eller Bidens inkluderande och enande budskap.

Faktum r att ju mer Biden hller lg profil, desto mer kommer Trump att bli upprrd och gra bort sig. Detta r ett rent vinnarlge fr Biden.

Det du beskriver lter som : Dj vu 2016..med fru Clinton.

(jag tar det, som "pro Trump")
2020-08-21, 23:08
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Ja det kanske jag har lrt mig att frst men jag accepterar det inte.

Jag tycker snarare att om det r s att det ena partiet fastnar med skgget i brevldan s kan man tala om att de har fuskat i valet eller frskt fuska.

Jag kan inte se att man kan ha en modell dr man sger att har ena partiet fuskar s har andra gjort det ocks Vad r det fr ett konstigt tankestt?
Du anser att det finns en mjlighet att bara ett av partierna kan fuska i det uppkommande valet? Det r ett extremt naivt tnkande.
2020-08-21, 23:08
Medlem
Citat:
Det har jag inte skrivit i heller. Jag hller helt med dig om det. Man ska acceptera valet men man behver inte acceptera politiken eller retoriken som drivs av vinnaren. Och det r helt okej. Det r det som jag frskt att frklara.

Trump pratade ju om att tre miljoner rster var valfusk s att han egentligen hade vunnit popularvote.
2020-08-21, 23:09
Avstngd
Citat:
OK, fine.
2020-08-21, 23:11
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Trump pratade ju om att tre miljoner rster var valfusk s att han egentligen hade vunnit popularvote.
Och jag hller inte med Trump om det. Visst ska man underska alla misstnkta rster, men man ska gra det p ett bttre stt n vad Trump gjorde.

G ut istllet och sg att det finns en risk att flera av rsterna kommit illegitimt och att de br utredas. S r det mycket bttre. Men Trump r lite vl burdus i sitt talande fr att vara neutral. Han lskar att synas i rampljuset och talas om.
2020-08-21, 23:13
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Nej, det kar nu. Och att Trump hller p att gra lrare till essentiella arbetare med skyldigheter men utan rttigheter tror jag inte gr honom mer populr. Nr skolorna starta s gr det tv veckor r det fullt med hotspots igen.

Det minskar.
https://pasteboard.co/JnrGszs.png

Notera att med den massiva testning som skett har antalet upptckta case varit verrepresenterade i USA jmfrt ex Sverige senaste mnaderna. Dvs matten och historik frn andra lnder som legat flra sger att casen kommer g ned rejlt i USA framt.

.
2020-08-21, 23:13
Medlem
Citat:
Och jag hller inte med Trump om det. Visst ska man underska alla misstnkta rster, men man ska gra det p ett bttre stt n vad Trump gjorde.

G ut istllet och sg att det finns en risk att flera av rsterna kommit illegitimt och att de br utredas. S r det mycket bttre. Men Trump r lite vl burdus i sitt talande fr att vara neutral. Han lskar att synas i rampljuset och talas om.

Ja de hr knslomssiga yttringarna kring valfusk r man ju trtt p redan som det r. Om det finns ngot att g som kanske det knns vrt att diskutera valfusk. Men utifrn ett knslomssigt perspektiv s tror jag inte att det blir srskilt givande.
2020-08-21, 23:16
Medlem
0rganets avatar
Citat:
https://www.politico.com/story/2017/...itimacy-242848

https://blogs.lse.ac.uk/usappblog/20...lt-was-rigged/

https://www.washingtontimes.com/news...eyve-been-doi/

https://www.youtube.com/watch?v=mNGjGAB8ldI

Men alla dessa r ju skmt eller bloggare i england!

Tja kanske frn 2017 "won't rule out challenging "....

2020 r vi nu och du sprider...
2020-08-21, 23:16
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ja de hr knslomssiga yttringarna kring valfusk r man ju trtt p redan som det r. Om det finns ngot att g som kanske det knns vrt att diskutera valfusk. Men utifrn ett knslomssigt perspektiv s tror jag inte att det blir srskilt givande.

Skit i dina knslor nu.

Vi pratar om att Kina och Deep State frsker ta ver vrldens strsta demokrati via proxy.

Vill du att dina barn/barnbarn skall bli slavar ?
Ja eller Nej.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in