Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-08-22, 23:22
  #13
Medlem
Bertil66s avatar
Dumpa och gå vidare!
Varit med en vuxen kvinna i 40årsåldern som betedde exakt likadant förutom hon inte bodde med något ex.
Hon prioriterade alltid sina vänner, kunde skita i våra planer på kort varsel om något roligare dök upp, inte en chans jag blev medbjuden. En dag hade hon hittat en ny "speciell" vän..
Efter två veckor hade han dumpat henne och hon började skicka sms hur mycket hon saknade mig.
Svarade en enda gång. -DRA FÖR HELA DJÄVULEN ÅT HELVETE OCH BRINN UPP!
Sen svarade jag aldrig mer.
Citera
2020-08-23, 00:07
  #14
Medlem
CompressorVanes avatar
Ja du, du räknar upp flera redflags på henne.

Du blir borträknad, du vet inte vad hon gör, hon trycker bort dig i telefon, hon umgås med tveksamt folk!?

Gör dig av med henne nu.
Hon respekterar dig inte, hon håller förmodligen på med andra.
Ja just det. Killkompisar!? Det är killar på kö.
En riktig man dock är inte vän med kvinnor, men de manliga vänner hon har är beta hon lagt på is, som väntar på tur.

Stor varning. Dumpa fort!
Citera
2020-08-23, 07:13
  #15
Avstängd
DEPRESSIVs avatar
Ge henne ett ultimatum; sluta bete sig så eller så får hon dra.
Citera
2020-08-23, 07:47
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vubelltrubbel
KONTEXT:

Ang min flickvänn sedan 6 mån, vi är båda i 30årsåldern. När vi träffades var hon fortfarande sambo, med sitt ex och de var inte helt klara med sitt uppbrott försäljning. Så helt naturligt ville ju jag ta det lugnt att bli introducerad i hennes liv, familj och allt. Vilket hon egentligen inte uttalat förstått för hon var klar med honom, ändå gick hon igenom hans dator för några månader sedan efter otrohetsledtrådar.
Detta + hennes egna svartsjuka mot mig över det minsta har smittat av sig.

Hon har killkompisar, både i gemensamma gäng och utanför. Flera ggr vid vad jag ansett "kritiska" datum, där vi inte hinner ses annars än på en vecka, så har hon planerat in, vägrar omboka, eller stanna hemma med mig, heller inte bjudit med mig. Saker kommer också fram i efterhand, vem hon varit med osv.. inte tvärt om hej jag ska iväg till bla bla.. Det är som hon har ett liv där vännerna har högsta prio, och jag sätter henne före vänner, iaf i början av en relation bör man göra "plats" för varandra. Men jag fatta poängen och började göra likadant, och då börja relationen så klart gå åt skogen.

PROBLEM:

De var mycket bra stämning igen mellan oss och allt var utrett, nya tag. Jobbade en hel dag, hon var ledig, ringde kl 20 på kvällen, blev borttryckt, hon ringde upp 23:30, hon hade sett att jag ringt men tryckt bort mig, pga.. anledning oklar, hon ville prata med mig först när hon var hemma igen ensam, hon hade varit på stranden sen kl 17, med hennes väninna hennes killkompis och hans kompis. Blev världens tjaffs igen...Jag kände mig sjukt nedprioriterad speciellt enligt den standard hon kräver vise versa. Jag bad henne i princip dra, hon blev skit defensiv och blockade mig.. inatt nån vecka efter kom massa fylle sms, saknar dig och sånt.

Är jag dum naiv som litar på att det var så oskyldigt som hon säger?, spelar det nån roll, trycker man bort nån så? Vad tycker nu?

En person som inte prioriterar sitt förhållande framför vänner är inget att ha, att inte vilja prata när man är med vänner ringer många varningsklockor iaf för mig.
Jag hade bara ansett detta som en KK relation och inte lagt nån mer energi på den
Citera
2020-08-23, 08:23
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pippipipparpippin
Blir mer nyfiken på dina reaktioner, b.la att du sätter henne framför alla andra? hur kommer det sig? hur har ni pratat när ni gick in i relationen? Det du beskriver i mitt huvud är ett begynnande kontrollbeteende och då tänker jag att det är bra att rannsaka sig själv och sina intentioner.

Ja det är då inget kontrollbehov, hon bor i Stockholm och har varit permiterad typ 3 timmar arbete/dag, och jag 12 timmar/dag slutar i regel på torsdagar, och brukar då åka hem till mig & min vänner i Västerås. Så för att vi ens ska hinna ses på helger då jag är "pigg" etc var jag tvungen att stanna i mitt pendlarboende för att göra mig tillgänglig. Men till saken hör.. Varför hängde vi inte i Västerås.. Jo pga nått sedan lång tid inplanerat mellan henne och hennes vänner. Det som störde var när hon började boka upp såhär även efter hon fick eget boende, typ låst lördag, eller en torsdag/fredag mitt på dagen i Stockholm. Ovärt att åka då fre efter hennes jobb tyckte hon, och jag såg med tiden då ingen anledning att vänta kvar i mitt pendlarboende vilket är typ en garderob. Men tidigare väntade jag för att "få det att funka när det var så mkt med allt" dvs nedprioriterade mina vänner hemma.

Det gick i princip en månad innan jag hade fått hela bilden av hennes samborelation, i början var det bara "jag dumpa honom för månader sen" Men de bodde, sov ju under samma tak, bråkade ofta och var inte överens om försäljningen. Jag ville ju vänta med att ta vår relation djupare pga detta, inte träffa hennes familj exempelvis, inte hon, de va mer feta dissar i hennes ögon. Och nu senare tycker hon det är mitt fel att jag inte hängt med ut med hennes vänner osv, att jag missat en medbjudning då jag inte va i stan eller på jobbet. Och den enda riktiga fest jag varit medbjuden till var med bl.a. hennes bröder och syrra. Hon tycker det är enbart mitt fel som valde att gå vidare med henne i en relation trotts hennes sambosituation.

Sen i min värld, så bör man med långsiktiga mål sätta partnern något före vänner ibland. Som sagt hon hörde av sig nyligen, och då prata vi om detta, enligt henne var vänner prio före pojkvänner för de kom och gick bara ändå.. Jag ba waoow med den typen av mindset.. inte undra på vi fått så dålig start, eller inte förstått varandras prioriteringar.
Citera
2020-08-23, 13:17
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pippipipparpippin
Blir mer nyfiken på dina reaktioner, b.la att du sätter henne framför alla andra? hur kommer det sig? hur har ni pratat när ni gick in i relationen? Det du beskriver i mitt huvud är ett begynnande kontrollbeteende och då tänker jag att det är bra att rannsaka sig själv och sina intentioner.

Exakt. Jag förstår verkligen inte reaktionerna i den här tråden. Jag tycker att det är TS som beter sig märkligt och kontrollerande. Själv skulle jag också kunnat trycka bort någon som ringer för att kunna ringa upp i lugn och ro hemma, jag blir lätt stressad om jag har mycket omkring mig och om jag värderar en person högt vill jag inte riskera att låta kort i tonen.
Citera
2020-08-23, 14:27
  #19
Medlem
Det går inte att missta vilka som är svar från kvinnor och män i tråden. Detta är resultatet av ett samhälle i fritt fall.

Du har en magkänsla som skriker, lita på den. Kvinnor med massa manliga vänner som dessutom prioriterar att umgås med dom före dig borde säga dig allt. Lyssna aldrig på en kvinnas ord om inte hennes handlingar speglar dom. Du är av hennes manliga vänner som hon knullar, inget annat. Dumpa henne eller lägg dina förväntningar på erat förhållande på samma nivå hon gör
Citera
2020-08-23, 18:30
  #20
Medlem
Hur träffades ni från första början?

Nu tycker jag inte att man ska vara livegen trots att man är i ett förhållande, men det känns som om hon skulle behöva vara själv ett tag...

Gör slut och ragga på nytt.
Citera
2020-08-25, 17:10
  #21
Medlem
Din magkänsla ljuger inte Pröva och se vad som händer om du åker och badar med lite brudar
Citera
2020-08-25, 17:32
  #22
Medlem
nezzoms avatar
Ska skriva av mig och delge lite
om kvinnor som beter sig så här
och jag har träffat på många.

Utifrån din relativt kortfaddade
berättelse,kan jag med 99,99%
sannolikhet säga att kvinns som

beter sig sådär..är ofta inte omöjliga
att trolla in i en trekant med en xtra
kille..utan att det blev av från min
sida. Utan då går man vidare.

Prova den ideen,ska du snart få se
att hon har en "killkompis" som kan vara med er...

De som är mest svartsjuk,och inte går att nå ibland som du beskriver...är
absolut inget att lita på..det gamla ordspråket..de som är mest svartsjuka

utgår ifrån sitt eget tankesätt mao
du har dragit en nitlott ur en burk
som till 95% består av just nitlotter
det finns nästan inga kvinnor idag

som det går att lita på...prova föreslå
att ni kan ha ett öppet förhållande,se
vilket svar du får..
Citera
2020-09-05, 20:46
  #23
Medlem
Pippipipparpippins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vubelltrubbel
Ja det är då inget kontrollbehov, hon bor i Stockholm och har varit permiterad typ 3 timmar arbete/dag, och jag 12 timmar/dag slutar i regel på torsdagar, och brukar då åka hem till mig & min vänner i Västerås. Så för att vi ens ska hinna ses på helger då jag är "pigg" etc var jag tvungen att stanna i mitt pendlarboende för att göra mig tillgänglig. Men till saken hör.. Varför hängde vi inte i Västerås.. Jo pga nått sedan lång tid inplanerat mellan henne och hennes vänner. Det som störde var när hon började boka upp såhär även efter hon fick eget boende, typ låst lördag, eller en torsdag/fredag mitt på dagen i Stockholm. Ovärt att åka då fre efter hennes jobb tyckte hon, och jag såg med tiden då ingen anledning att vänta kvar i mitt pendlarboende vilket är typ en garderob. Men tidigare väntade jag för att "få det att funka när det var så mkt med allt" dvs nedprioriterade mina vänner hemma.

Det gick i princip en månad innan jag hade fått hela bilden av hennes samborelation, i början var det bara "jag dumpa honom för månader sen" Men de bodde, sov ju under samma tak, bråkade ofta och var inte överens om försäljningen. Jag ville ju vänta med att ta vår relation djupare pga detta, inte träffa hennes familj exempelvis, inte hon, de va mer feta dissar i hennes ögon. Och nu senare tycker hon det är mitt fel att jag inte hängt med ut med hennes vänner osv, att jag missat en medbjudning då jag inte va i stan eller på jobbet. Och den enda riktiga fest jag varit medbjuden till var med bl.a. hennes bröder och syrra. Hon tycker det är enbart mitt fel som valde att gå vidare med henne i en relation trotts hennes sambosituation.

Sen i min värld, så bör man med långsiktiga mål sätta partnern något före vänner ibland. Som sagt hon hörde av sig nyligen, och då prata vi om detta, enligt henne var vänner prio före pojkvänner för de kom och gick bara ändå.. Jag ba waoow med den typen av mindset.. inte undra på vi fått så dålig start, eller inte förstått varandras prioriteringar.

Tack för svar. Ursäkta att jag blev sen med mitt.
Först och främst hur har det gott? Gissar på att du valde att styra av det hela.
Citera
2020-09-06, 09:18
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pippipipparpippin
Tack för svar. Ursäkta att jag blev sen med mitt.
Först och främst hur har det gott? Gissar på att du valde att styra av det hela.

Tja!

Det blev lite fram och tillbaka, styrde av, sen kom hon tillbaks o vi sågs ett tag. Nått djupt samtal och lite annat trevligt. Hon tycker dock mitt synsätt är irriterande, att jag anser det som inte okej att tjuvkika i andras mobiler och telefoner, speciellt inte i sitt ex dator när man börjat träffa nån ny seriöst. Även hennes vänner var tydligen av samma uppfattning, inte så stor grej, nått jag borde skakat av tyckte de. Eftersom hon slog ifrån sig såhär, och inte fattade grejen så gav jag henne min upplåsta telefon, och bad om att få se i hennes, Hon reagera precis som jag anade, blev arg, anklaga mig för att redan ha snokat i den, vad det var jag ville se.. Ja de var som att trycka på en knapp. Kunde inte bry mig mindre vad som finns i din telefon sa jag, men du ser ju, det här är ingen liten sak. Jag vet inte men även efter detta.. det va mig det va fel på och hon förstod fortfarande inte varför jag reagera så hårt efter att hon gick igenom sitt ex dator. Så jag gav upp.Massa annat dumt skit som hon sa innan det här. Jag tror att man som par kan överkomma saker tillsammans, bara båda vill iaf en smula. Hon "killar kommer och går" Tror de var kärnan till att det här aldrig gick att lösa med denna kvinna. Tyvärr. Men jag har dock varit frågevis och nyfiken förut vad hon gör, vart hon ska, men inte mer än normalt, nyfiken på sin partner. Men nu på slutet hennes dubbelliv med vänner och att ständigt vara "uppptagen" när jag väl var ledig, lämnade inte mycket utrymme till spontana överraskningar, stelt o suspekt inrutat. Som nån svarade innan, så många red flags.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in