Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2020-08-22, 19:03
  #1
Medlem
KONTEXT:

Ang min flickvänn sedan 6 mån, vi är båda i 30årsåldern. När vi träffades var hon fortfarande sambo, med sitt ex och de var inte helt klara med sitt uppbrott försäljning. Så helt naturligt ville ju jag ta det lugnt att bli introducerad i hennes liv, familj och allt. Vilket hon egentligen inte uttalat förstått för hon var klar med honom, ändå gick hon igenom hans dator för några månader sedan efter otrohetsledtrådar.
Detta + hennes egna svartsjuka mot mig över det minsta har smittat av sig.

Hon har killkompisar, både i gemensamma gäng och utanför. Flera ggr vid vad jag ansett "kritiska" datum, där vi inte hinner ses annars än på en vecka, så har hon planerat in, vägrar omboka, eller stanna hemma med mig, heller inte bjudit med mig. Saker kommer också fram i efterhand, vem hon varit med osv.. inte tvärt om hej jag ska iväg till bla bla.. Det är som hon har ett liv där vännerna har högsta prio, och jag sätter henne före vänner, iaf i början av en relation bör man göra "plats" för varandra. Men jag fatta poängen och började göra likadant, och då börja relationen så klart gå åt skogen.

PROBLEM:

De var mycket bra stämning igen mellan oss och allt var utrett, nya tag. Jobbade en hel dag, hon var ledig, ringde kl 20 på kvällen, blev borttryckt, hon ringde upp 23:30, hon hade sett att jag ringt men tryckt bort mig, pga.. anledning oklar, hon ville prata med mig först när hon var hemma igen ensam, hon hade varit på stranden sen kl 17, med hennes väninna hennes killkompis och hans kompis. Blev världens tjaffs igen...Jag kände mig sjukt nedprioriterad speciellt enligt den standard hon kräver vise versa. Jag bad henne i princip dra, hon blev skit defensiv och blockade mig.. inatt nån vecka efter kom massa fylle sms, saknar dig och sånt.

Är jag dum naiv som litar på att det var så oskyldigt som hon säger?, spelar det nån roll, trycker man bort nån så? Vad tycker nu?
__________________
Senast redigerad av Vubelltrubbel 2020-08-22 kl. 19:08. Anledning: Stavfel
Citera
2020-08-22, 19:12
  #2
Medlem
Otrivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vubelltrubbel
KONTEXT:

Ang min flickvänn sedan 6 mån, vi är båda i 30årsåldern. När vi träffades var hon fortfarande sambo, med sitt ex och de var inte helt klara med sitt uppbrott försäljning. Så helt naturligt ville ju jag ta det lugnt att bli introducerad i hennes liv, familj och allt. Vilket hon egentligen inte uttalat förstått för hon var klar med honom, ändå gick hon igenom hans dator för några månader sedan efter otrohetsledtrådar.
Detta + hennes egna svartsjuka mot mig över det minsta har smittat av sig.

Hon har killkompisar, både i gemensamma gäng och utanför. Flera ggr vid vad jag ansett "kritiska" datum, där vi inte hinner ses annars än på en vecka, så har hon planerat in, vägrar omboka, eller stanna hemma med mig, heller inte bjudit med mig. Saker kommer också fram i efterhand, vem hon varit med osv.. inte tvärt om hej jag ska iväg till bla bla.. Det är som hon har ett liv där vännerna har högsta prio, och jag sätter henne före vänner, iaf i början av en relation bör man göra "plats" för varandra. Men jag fatta poängen och började göra likadant, och då börja relationen så klart gå åt skogen.

PROBLEM:

De var mycket bra stämning igen mellan oss och allt var utrett, nya tag. Jobbade en hel dag, hon var ledig, ringde kl 20 på kvällen, blev borttryckt, hon ringde upp 23:30, hon hade sett att jag ringt men tryckt bort mig, pga.. anledning oklar, hon ville prata med mig först när hon var hemma igen ensam, hon hade varit på stranden sen kl 17, med hennes väninna hennes killkompis och hans kompis. Blev världens tjaffs igen...Jag kände mig sjukt nedprioriterad speciellt enligt den standard hon kräver vise versa. Jag bad henne i princip dra, hon blev skit defensiv och blockade mig.. inatt nån vecka efter kom massa fylle sms, saknar dig och sånt.

Är jag dum naiv som litar på att det var så oskyldigt som hon säger?, spelar det nån roll, trycker man bort nån så? Vad tycker nu?

Ja du är då dum och naiv. Det är inte oskyldigt, hon respekterar dig inte. Va fan sätt ett värde på dig själv, ingen ska få behandla dig sådär? Hade du gjort så mot henne? Dumpa direkt, innerst inne vet du att den här bruden inte är rätt för dig. Kom underfund med ditt egna självvärde och hon kommer att börja svansa efter dig ist. Ta kontrollen genom att genom att inte vara en toffel.
Citera
2020-08-22, 19:19
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otriv
Ja du är då dum och naiv. Det är inte oskyldigt, hon respekterar dig inte. Va fan sätt ett värde på dig själv, ingen ska få behandla dig sådär? Hade du gjort så mot henne? Dumpa direkt, innerst inne vet du att den här bruden inte är rätt för dig. Kom underfund med ditt egna självvärde och hon kommer att börja svansa efter dig ist. Ta kontrollen genom att genom att inte vara en toffel.

Nä jag kan inget annat än hålla med dig, allt är ju dock så himla liberalt nuförtiden. Men jag har ju inte tofflat utan konfronterat, o de är ju därför vi rykt ihop flera ggr.
Citera
2020-08-22, 19:29
  #4
Medlem
Otrivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vubelltrubbel
Nä jag kan inget annat än hålla med dig, allt är ju dock så himla liberalt nuförtiden. Men jag har ju inte tofflat utan konfronterat, o de är ju därför vi rykt ihop flera ggr.

Må så va att allt är liberalt, men isåfall är era grundvärderingar för olika varandra för att ni ska funka. Ni är helt enkelt inte en match med varandra. Om du väljer att fortsätta relationen så vet du om att det kommer att vara tufft och att hon kommer att bete sig som en skit. Ibland så måste man ta den vägen också för att få erfarenhet. Du vet vad som är rätt, men att göra rätt är inte alltid enkelt .

Hon är en sådan brud man har kul med och ligger. Hon är inget flickvänsmaterial, förstå mardrömmen att få barn med en sådan häxa.
Citera
2020-08-22, 19:34
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vubelltrubbel
KONTEXT:

Ang min flickvänn sedan 6 mån, vi är båda i 30årsåldern. När vi träffades var hon fortfarande sambo, med sitt ex och de var inte helt klara med sitt uppbrott försäljning. Så helt naturligt ville ju jag ta det lugnt att bli introducerad i hennes liv, familj och allt. Vilket hon egentligen inte uttalat förstått för hon var klar med honom, ändå gick hon igenom hans dator för några månader sedan efter otrohetsledtrådar.
Detta + hennes egna svartsjuka mot mig över det minsta har smittat av sig.

Hon har killkompisar, både i gemensamma gäng och utanför. Flera ggr vid vad jag ansett "kritiska" datum, där vi inte hinner ses annars än på en vecka, så har hon planerat in, vägrar omboka, eller stanna hemma med mig, heller inte bjudit med mig. Saker kommer också fram i efterhand, vem hon varit med osv.. inte tvärt om hej jag ska iväg till bla bla.. Det är som hon har ett liv där vännerna har högsta prio, och jag sätter henne före vänner, iaf i början av en relation bör man göra "plats" för varandra. Men jag fatta poängen och började göra likadant, och då börja relationen så klart gå åt skogen.

PROBLEM:

De var mycket bra stämning igen mellan oss och allt var utrett, nya tag. Jobbade en hel dag, hon var ledig, ringde kl 20 på kvällen, blev borttryckt, hon ringde upp 23:30, hon hade sett att jag ringt men tryckt bort mig, pga.. anledning oklar, hon ville prata med mig först när hon var hemma igen ensam, hon hade varit på stranden sen kl 17, med hennes väninna hennes killkompis och hans kompis. Blev världens tjaffs igen...Jag kände mig sjukt nedprioriterad speciellt enligt den standard hon kräver vise versa. Jag bad henne i princip dra, hon blev skit defensiv och blockade mig.. inatt nån vecka efter kom massa fylle sms, saknar dig och sånt.

Är jag dum naiv som litar på att det var så oskyldigt som hon säger?, spelar det nån roll, trycker man bort nån så? Vad tycker nu?

Det kanske ÄR så oskyldig som hon påstår. Vem vet. Och egentligen spelar det ingen roll. Hennes sätt är rätt drygt. Och det känns inte som att du uppskattar det. Låt henne hitta en kille som vill ha det så och hitta någon annan som ser på respekt på samma sätt som du.
Citera
2020-08-22, 19:39
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmygLasse
Det kanske ÄR så oskyldig som hon påstår. Vem vet. Och egentligen spelar det ingen roll. Hennes sätt är rätt drygt. Och det känns inte som att du uppskattar det. Låt henne hitta en kille som vill ha det så och hitta någon annan som ser på respekt på samma sätt som du.

Ja och antagligen är det så, men det blir ju rätt knäppt när hon trycker bort mig. Antagligen var hon rädd vad jag skulle tycka, men ja mena.. det blev ju fan inte bättre av att bli borttryckt också.. De blir liks vatten på min kvarn att det här bara är helt fel.
Citera
2020-08-22, 19:47
  #7
Medlem
AoE3#1s avatar
Du låter som en players side chick
Citera
2020-08-22, 19:49
  #8
Medlem
xposures avatar
Är tyvärr inget som kommer hålla med en sådan tjej.
Men finns det känslor inblandat så råder jag dig att för din egen skull göra följande.
Säg till henne precis som du känner.
Kräv en omedelbar förändring eller gå skilda vägar.
Nu kommer ju inte detta att fungera tyvärr, men detta får dig att gå vidare enklare då du vet att du gett henne en ny chans. = Mindre grubblande för din del.
Trust me.
Citera
2020-08-22, 19:55
  #9
Medlem
Att träffa någon som redan är i en relation eller precis ska lämna är en stor varningsklocka.

Hon kommer se er relation lika lättsam och kommer utan minsta ångest kunna lämna för en ny.

Nä.
Satsa på de som varit singlar ett tag och hunnit sörja och samla sina tankar.
Citera
2020-08-22, 21:03
  #10
Medlem
UnknownJunkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vubelltrubbel
KONTEXT:

Ang min flickvänn sedan 6 mån, vi är båda i 30årsåldern. När vi träffades var hon fortfarande sambo, med sitt ex och de var inte helt klara med sitt uppbrott försäljning. Så helt naturligt ville ju jag ta det lugnt att bli introducerad i hennes liv, familj och allt. Vilket hon egentligen inte uttalat förstått för hon var klar med honom, ändå gick hon igenom hans dator för några månader sedan efter otrohetsledtrådar.
Detta + hennes egna svartsjuka mot mig över det minsta har smittat av sig.

Hon har killkompisar, både i gemensamma gäng och utanför. Flera ggr vid vad jag ansett "kritiska" datum, där vi inte hinner ses annars än på en vecka, så har hon planerat in, vägrar omboka, eller stanna hemma med mig, heller inte bjudit med mig. Saker kommer också fram i efterhand, vem hon varit med osv.. inte tvärt om hej jag ska iväg till bla bla.. Det är som hon har ett liv där vännerna har högsta prio, och jag sätter henne före vänner, iaf i början av en relation bör man göra "plats" för varandra. Men jag fatta poängen och började göra likadant, och då börja relationen så klart gå åt skogen.

PROBLEM:

De var mycket bra stämning igen mellan oss och allt var utrett, nya tag. Jobbade en hel dag, hon var ledig, ringde kl 20 på kvällen, blev borttryckt, hon ringde upp 23:30, hon hade sett att jag ringt men tryckt bort mig, pga.. anledning oklar, hon ville prata med mig först när hon var hemma igen ensam, hon hade varit på stranden sen kl 17, med hennes väninna hennes killkompis och hans kompis. Blev världens tjaffs igen...Jag kände mig sjukt nedprioriterad speciellt enligt den standard hon kräver vise versa. Jag bad henne i princip dra, hon blev skit defensiv och blockade mig.. inatt nån vecka efter kom massa fylle sms, saknar dig och sånt.

Är jag dum naiv som litar på att det var så oskyldigt som hon säger?, spelar det nån roll, trycker man bort nån så? Vad tycker nu?


Det låter inte lysande det där.
Om ens partner blir mer svartsjuk så kan det vara ett tecken på fiffel.

Angående hennes kritiska datum, vem vet. Det kanske var enda gången paddelbanan var ledig på hela månaden.

Trycker bort dig när du ringer. i det sällskapet kan ju också vara lurigt.

Citat:
Saker kommer också fram i efterhand, vem hon varit med osv.. inte tvärt om hej jag ska iväg till bla bla..
Märkligt beteende.. det är ju nått i görningen. antingen så är det ett Amfetaminlabb hon små jobbar lite på eller så tar får hon MiniPrins av "hans kompis"

det är mycket som är oklart här.

Ställ henne balls to the walls och säg att du vet vad hon har gjort. Sen får du improvisera.
Live kamera och twitch konto. - $$$
Donations --- Donations --- Donations

Alternativt så tar du hem henne och löser en privat detektiv när hon skall iväg nästa gång.
Jag tror det är ok ifrån massans ögon.
Citera
2020-08-22, 21:35
  #11
Medlem
vemsfels avatar
Hon är 30+ men flänger runt med vänner och beter sig som värsta fjortisen. Var är din självrespekt? Klickar bort, svartsjuk, ljuger och skickar fylleSMS är inget en mogen och vuxen kvinna gör. Orkar du verkligen ta detta NU i ditt liv? Beteenden man brottades med i gymnasiet. Move on.
Citera
2020-08-22, 22:00
  #12
Medlem
Pippipipparpippins avatar
Blir mer nyfiken på dina reaktioner, b.la att du sätter henne framför alla andra? hur kommer det sig? hur har ni pratat när ni gick in i relationen? Det du beskriver i mitt huvud är ett begynnande kontrollbeteende och då tänker jag att det är bra att rannsaka sig själv och sina intentioner.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in