Flashback bygger pepparkakshus!
2020-08-23, 21:17
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fioehlbaerth
Någon nämnde Hagaparken.
Vet inte hur nära den ligger men det lär vara ett träffställe för homosexuella.
Kanske därför dom var där mitt i natten.
Om det är Norra kyrkogården (inte läst allt ) så är det bara tvärs över vägen.
Citera
2020-08-23, 21:18
Medlem
joyces avatar
Citat:
Någon nämnde Hagaparken.

Det finns ett crusing område i Bellevue, på andra sidan Brunnsviken och det är inte Hagaparken.
Citera
2020-08-23, 21:29
Medlem
Sho-zs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djbn
https://forumbilder.com/i/rX8A

Under bron, bakom räcket står stolar och bord, grill mm. På räcket har dom hängt upp MAX reklambanner och nåt annat skynke..
Ah, ok, kanske fortfarande är pokerkvällar Men dom e äldre, runt 40-60.
Sen håller det ju till löst folk i området som e lite ljusskygga.
Citera
2020-08-23, 21:34
Medlem
Citat:
Någon nämnde Hagaparken.

Fast inte jättekonstigt om två helt oskyldiga grabbar är ute en sen lördagdkväll mitt på sommaren heller.
Citera
2020-08-23, 21:35
Medlem
Nu ska vi se om jag kan ge er lite mer info om det här ens är relaterat.

Jag var på ett uppdrag idag söndag där jag var på plats vid ca 08:50.

Jag åker förbi slottsvägen 4 där det står ett gäng kids runt 15 med flertalet polisbilar och ambulans.

Jag ville inte titta för mycket men såg att en av killarna är sönderslagen och uppsvullen i ansiktet . Killen ser ut att vara en av dessa "gatubarn" vi sett så många av för något år sen.

Jag gör mitt jobb och ställer mig en bit ifrån och väntar på nästa jobb. Totalt sett såg jag 3 ambulanser och nästan 10 polisbilar med majoritet civila Suvar.

Jag tyckte det va lite väl mycket insats för vad jag trodde var någon fest som utartat bland ungdomar men det måste nästan vara relaterat till det här.
Citera
2020-08-23, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av djuggler
Nu ska vi se om jag kan ge er lite mer info om det här ens är relaterat.

Jag var på ett uppdrag idag söndag där jag var på plats vid ca 08:50.

Jag åker förbi slottsvägen 4 där det står ett gäng kids runt 15 med flertalet polisbilar och ambulans.

Jag ville inte titta för mycket men såg att en av killarna är sönderslagen och uppsvullen i ansiktet . Killen ser ut att vara en av dessa "gatubarn" vi sett så många av för något år sen.

Jag gör mitt jobb och ställer mig en bit ifrån och väntar på nästa jobb. Totalt sett såg jag 3 ambulanser och nästan 10 polisbilar med majoritet civila Suvar.

Jag tyckte det va lite väl mycket insats för vad jag trodde var någon fest som utartat bland ungdomar men det måste nästan vara relaterat till det här.
Slottsvägen ligger riktigt nära Hagalund (och Hagaparken)en av ingångarna till kyrkogården ligger precis där.
Så afghaner då alltså enligt dig?
Citera
2020-08-23, 21:44
Medlem
borgir82s avatar
Fy faan va vidrigt..cyklade precis förbi norra kyrkogården och det var helt bäcksvart där inne,inte en enda lampa som lyste.Det kändes precis som i en skräckfilm.Jag såg två polisbilar som körde där inne.Och här har jag tagit min kvällspromenad x antal ggr
Senast redigerad av borgir82 2020-08-23 kl. 21:55.
Citera
2020-08-23, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
Slottsvägen ligger riktigt nära Hagalund en av ingångarna till kyrkogården ligger precis där.

Precis, liknande utseende. Med den mängden polis och civila bilar måste det vara relaterat tycker jag.
Citera
2020-08-23, 21:59
Medlem
Vart väl pungsparkar ända fram till gryning...
Lyckligtvis behövde dom inte sätta livet till. Någon som vet motivet?
Citera
2020-08-23, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
Slottsvägen ligger riktigt nära Hagalund (och Hagaparken)en av ingångarna till kyrkogården ligger precis där.

"gatubarn" som det var mycket av för något/några år sedan kom väl från Marocko.
Citera
2020-08-23, 22:16
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteSDbliven
Kyrkogården är rätt stor. Säger man norra sidan så är det nog Solnarelaterat. Byggnaden på bilden tycker jag nu efter att tittat lite liknar mer ett litet väntrum för anhöriga utanför ett kapell på begravningsplatsen.

Ja, det är en i sanning enorm begravningsplats. Det är till exempel OK att köra bil därinne - hur många kyrkogårdar tillåter det? Under allahelgonahelgen går det t o m tillfälliga SL-busslinjer där...
Citera
2020-08-23, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InteSDbliven
Tack för intressant info.

Hur kan du veta att de var så "skötsamma" och inte "hade med GM" att göra?

Att Polisen grep två GM så snabbt rimmar illa med båda dessa påståenden. Bra att ni hjälpte till i alla fall. Räckte det med filtar eller blev det ambulans för gossarna?

Eftersom du är en av de få som faktiskt vet något så vore det väldigt vänligt av dig att delge här vilka de misstänkta är. Är det knarkare, gängkillar eller några helt andra ? Brottsoffren är ju 16-17 åriga svenska killar som stötte på fel gång, medvetet eller omedvetet. Berätta gärna det du kan berätta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in