Citat:
Ursprungligen postat av
BlowTheClaymores
Nä nu väntar vi på ett officiellt "bu" eller "bä". Visar det sig vara "invandrarbrott mot svenskar" så vidtar 4 sidor oneliner-hån mot de som hävdat "svennebrott".
Blir det tvärtom så väntar vi oss 1 sida med långa inlägg där alla "vänstertroll" skall skriva en halv jävla uppsats om rasismen på FlashBack. Tonen blir milt nedlåtande med ansats "förnuftets röst" fast glädjen lyser igenom lång väg.
Det märkliga är att polisen letade efter något efter mörkrets inbrott enligt artikeln i AB. Poliser med pannlampa i mörkret är med på bilden. Något torde ha framkommit i förhören eftersom det hela dragit ut på tiden. Man letar kanske kläder, vapen eller något. Ett "vanligt rån" borde inte få så ingående brottsplatsundersökning utan vara klappat ock klart på förmiddagen.
Att Expressen är knäpptysta gjorde först att jag trodde det var judar inblandade. Judiska begravningsplatsen ligger nära brottsplatsen. När DN skrev om det så blev det bara ännu mer svårtolkat då judar i så fall knappast är inblandade.
Vad vet Expressen som AB och DN inte vet? AB har till och med uppdaterat med mörkerbilder sent på kvällen, trots att de också borde veta vid det här laget varför detta "inte går att skriva om". Jag tror detta brott försvinner i alla media imorgon.
Blir det åtal kanske vi rimligen får veta mer. (Nej, jag har ingen länk till FUPen nu, den kommer ev. senare.)