Flashback bygger pepparkakshus!
2020-08-23, 22:51
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av femtaliess
GM araber så oväntat

Säker? Kanske även BO var av annan härkomst än Sverige?

Någon som har ner detaljer hur denna tortyrliknande misshandel gått till? Slag sparkar? Eller tillhyggen, eller ännu sjukare..?
Citera
2020-08-23, 22:52
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Nej det gör den verkligen inte. Du är inte från Stockholm förstår jag Innan du kommer till Vasastan måste du först passera Solna kyrkogård, Solna Kyrka, Gamla Karolinska, Radiumhemmet, Nya Karolinska, Smittskyddet både det svenska och det Europeiska, Karolinska Institutet, Tomteboda och många fler ställen. Så du, det är allt en bit mellan Norra Kyrkogården och Vasastan.
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Norr...avningsplatsen
Citat:
cirka 1 km nordväst om Norrtull i Stockholms innerstad
1 km från Vasastan, och det är en försiktig uppskattning, tycker jag.
Går du förbi Stallis landar du på kyrkogården innan du hinner blinka, så jävla långt är det inte.
Men men intressant är vilka BO och GM är, inget mer info än svammel om romer och afghaner?
Citera
2020-08-23, 22:55
Medlem
filmfreaks avatar
Citat:
Nej det gör den verkligen inte. Du är inte från Stockholm förstår jag Innan du kommer till Vasastan måste du först passera Solna kyrkogård, Solna Kyrka, Gamla Karolinska, Radiumhemmet, Nya Karolinska, Smittskyddet både det svenska och det Europeiska, Karolinska Institutet, Tomteboda och många fler ställen. Så du, det är allt en bit mellan Norra Kyrkogården och Vasastan.
Ok - tror många trodde som jag att vi talar om Norra begravningsplatsen, men det var uppenbarligen fel. Var ligger Norra Kyrkogården?
Citera
2020-08-23, 23:15
Medlem
emileflournoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av femtaliess
dom visade ingen respekt mannen
Ahh någon som vet. Berätta mer, på vilket sätt visade BO ingen "respekt"? Och vad handlar det hela om?

Sedan blir jag otroligt nyfiken på att höra dig på fullt allvar beskriva vad ordet respekt betyder?

Av ditt sätt att uttrycka dig på så gissar jag förutfattat att du är av arabiskt eller afrikanskt ursprung?
Citera
2020-08-23, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skewie
Källa?
Jag känner en journalist på en kvällstidning, dom får uppgifterna från polisen
Citera
2020-08-23, 23:42
Medlem
Citat:
Om det gäller vuxna ja men inte om det är barn. Nya Astrid Lindgren ligger ju inne på Nya KS område. Men gränser för vad som är barn och vuxen brukar gå vid 15 år lite beroende på sjukdom.

När det finns en gräns så går den vid 18 år. Det gäller internmedicin och psykiatri. De specialiteterna tar aldrig patienter yngre än 18 år. Läkarna har inte formell kompetens att behandla patienter yngre än 18 år inom sin specialitet där.

För kirurgi finns ingen sådan gräns alls. Alla kirurgkliniker i landet kan behandla barn rent formellt. Sedan finns det ett antal barnkirurgiska kliniker som behandlar barn med allvarligare tillstånd men det är en bedömningsfråga och en geografisk fråga.
Citera
2020-08-23, 23:44
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duffie
Tror inte dom känner varandra, märkligt i sådana fall då dom blivit lämnade där så folk kan hitta dom och polis blir inkallad. Hade BO och GM känt varandra så är det troligare att dom blivit frisläppta senare på natten och blivit hotade med mer stryk ifall dom kontaktade polis om vad som hänt.

Eftersom polis gripit två pers ungefär direkt, så är det ju hög sannolikhet att offren berättat vilka som är gm.
Därtill, en sån här grej händer inte mellan folk som inte känner till varandra. Måste vara en skuld, oförrätt eller påtryckning bakom.
Citera
2020-08-23, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Zigenare under den bron?

Inte så långt från sessan.
Ja, det är väl en härlig plats för romerna att slå tältläger i, Hagaparken.

Undrar var gränsen går för de medmänskliga entusiasterna som ömmar för tiggarna?

Själv bor jag i ett "fint" (populärt område där det är svårt att få lägenheter och priserna är höga) område i Stockholm, där välvilligheten inte hyser några gränser till de tiggande romerna i lokala centrumet. Tusenlappar och åter tusenlappar samlas in samt att flera låter de tiggande romerna bo hos sig.
Kanske Viktoria också vill inhysa några hos sig?

Okej, vill bara klargöra några saker. OT men ändå. Romerna hänger vid haga forum. D.v.s precis vid södra delen av parken. Romerna parkerar sina skräpskåpbilar (Bilar som med all säkerhet har körförbud, skräp som inte borde få köras på svenska vägar. Bilmekande på platsen är inte ovanligt) på parkeringen där som är helt tom på nätterna. Dom sover i bak på skåbilarna. Precis i kanten av gräsmattan brukar de hänga tvätt och grilla. Ser jävligt skräpigt ut. Som tur är syns dom aldrig i själva Hagaparken. Min gissning är att om dom skulle sätta sin fot där som skulle dom bli utkörda illa kvickt. Så dom är en ganska bra bit från Victoria.

För de andra. Norra delen av gravplatsen knyts ihop med hagaparken med en gångbro men gissningsvis så är det inte den vägen och BO och GM har kommit ifrån. Min kvalificerade gissning
är att dom kommit från ett område som kallas för "blåkulla" (Hagalund) Som i princip ligger granne med begravningsplatsen på nordvästra sidan. Området är ett av de sämre i Solna. Från södra sidan är det i princip bara sjukhusbyggnader plus lite bostadshus.
Senast redigerad av punishersweden 2020-08-23 kl. 23:51.
Citera
2020-08-23, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InteSDbliven
Nu bleknar uppgifterna om svenska BO. Nu kan ni som vanligt börja skriva om ert hat mot afghaner och marockaner. Nytt inpass detta inlägg för att passa det rasistiska narrativet här på FB.

Skulle detta mot förmodan vara sant kan det säkert vara drogrelaterat.

Kan vi nu börja fylla tråden om andra vidriga brott och seder bland invandrare från databasen i trollfabriken?

Nä nu väntar vi på ett officiellt "bu" eller "bä". Visar det sig vara "invandrarbrott mot svenskar" så vidtar 4 sidor oneliner-hån mot de som hävdat "svennebrott".

Blir det tvärtom så väntar vi oss 1 sida med långa inlägg där alla "vänstertroll" skall skriva en halv jävla uppsats om rasismen på FlashBack. Tonen blir milt nedlåtande med ansats "förnuftets röst" fast glädjen lyser igenom lång väg.
Citera
2020-08-24, 00:01
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Okej, vill bara klargöra några saker. OT men ändå. Romerna hänger vid haga forum. D.v.s precis vid södra delen av parken. Romerna parkerar sina skräpskåpbilar (Bilar som med all säkerhet har körförbud, skräp som inte borde få köras på svenska vägar. Bilmekande på platsen är inte ovanligt) på parkeringen där som är helt tom på nätterna. Dom sover i bak på skåbilarna. Precis i kanten av gräsmattan brukar de hänga tvätt och grilla. Ser jävligt skräpigt ut. Som tur är syns dom aldrig i själva Hagaparken. Min gissning är att om dom skulle sätta sin fot där som skulle dom bli utkörda illa kvickt. Så dom är en ganska bra bit från Victoria.

För de andra. Norra delen av gravplatsen knyts ihop med hagaparken med en gångbro men gissningsvis så är det inte den vägen och BO och GM har kommit ifrån. Min kvalificerade gissning
är att dom kommit från ett område som kallas för "blåkulla" (Hagalund) Som i princip ligger granne med begravningsplatsen på nordvästra sidan. Området är ett av de sämre i Solna. Från södra sidan är det i princip bara sjukhusbyggnader plus lite bostadshus.

Det finns en viadukt under vägen också ungefär mitt på begravningsplatsen. Från Haga Forum går det utsökt att ta sig till brottsplatsen via den andra viadukten vid södra delen av begravningsplatsen. Jag får bara inte ihop det varför romerna skulle begå detta brott. Det känns som en fabrikation i tråden av rasistiska intressen utan andra källor än fria fantasier.

Att det hela kan ha startat i Hagalund är väl mer troligt då själva brottsplatsen ligger mycket närmare. Vill man hålla på med lite ljusskygga saker så är begravningsplatsen säkert ett "bättre" val än nedanför hundratals fönster i Hagalund med gatubelysning. Detta är dock också bara en spekulation.
Citera
2020-08-24, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InteSDbliven
Det finns en viadukt under vägen också ungefär mitt på begravningsplatsen. Från Haga Forum går det utsökt att ta sig till brottsplatsen via den andra viadukten vid södra delen av begravningsplatsen. Jag får bara inte ihop det varför romerna skulle begå detta brott. Det känns som en fabrikation i tråden av rasistiska intressen utan andra källor än fria fantasier.

Att det hela kan ha startat i Hagalund är väl mer troligt då själva brottsplatsen ligger mycket närmare. Vill man hålla på med lite ljusskygga saker så är begravningsplatsen säkert ett "bättre" val än nedanför hundratals fönster i Hagalund med gatubelysning. Detta är dock också bara en spekulation.

Ja precis. Det var det jag menade. OT. Tror absolut inte att romerna som är på parkeringen har något som helst med det här att göra. Tror också det har sitt ursprung i Hagalund. Från hagalund så går det inte att se så mycket. Är jäkligt mycket höga träd, häckar, lite mindra andra hus och annat i vägen. Dessutom är det lite kuperat på vissa ställen och det mot hagalundshållet. För er som inte har varit där så är det en jäkligt stor kyrkogård och du kan vara där helt ostört på natten. En väldigt fin kyrkogård för övrigt. Rekommenderar ett besök, på dagtid
Senast redigerad av punishersweden 2020-08-24 kl. 00:11.
Citera
2020-08-24, 00:14
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlowTheClaymores
Nä nu väntar vi på ett officiellt "bu" eller "bä". Visar det sig vara "invandrarbrott mot svenskar" så vidtar 4 sidor oneliner-hån mot de som hävdat "svennebrott".

Blir det tvärtom så väntar vi oss 1 sida med långa inlägg där alla "vänstertroll" skall skriva en halv jävla uppsats om rasismen på FlashBack. Tonen blir milt nedlåtande med ansats "förnuftets röst" fast glädjen lyser igenom lång väg.

Det märkliga är att polisen letade efter något efter mörkrets inbrott enligt artikeln i AB. Poliser med pannlampa i mörkret är med på bilden. Något torde ha framkommit i förhören eftersom det hela dragit ut på tiden. Man letar kanske kläder, vapen eller något. Ett "vanligt rån" borde inte få så ingående brottsplatsundersökning utan vara klappat ock klart på förmiddagen.

Att Expressen är knäpptysta gjorde först att jag trodde det var judar inblandade. Judiska begravningsplatsen ligger nära brottsplatsen. När DN skrev om det så blev det bara ännu mer svårtolkat då judar i så fall knappast är inblandade.

Vad vet Expressen som AB och DN inte vet? AB har till och med uppdaterat med mörkerbilder sent på kvällen, trots att de också borde veta vid det här laget varför detta "inte går att skriva om". Jag tror detta brott försvinner i alla media imorgon.

Blir det åtal kanske vi rimligen får veta mer. (Nej, jag har ingen länk till FUPen nu, den kommer ev. senare.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in