2020-08-25, 12:56
Medlem
Man tror inte det är sant när man läser speciellt om offrena inte ens verkar ha koppling till GM!
Hur kan man vara så sjuk?

Sånt här folk ska inte finnas i Sverige, dom ska inte sitta i svenska fängelser som kostar samhället mycket pengar. Nej politiker måste ta tag i frågan om utvisning på riktigt nu, föräldrarna måste straffas också på något sätt, utvisning måste ske i mycket högre grad än vad det gör idag annars visar Sverige att man godkänner detta sexuella våld och då kommer vi se mycket mer av det på våra gator speciellt mot våra barn.
Citera
2020-08-25, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frontlinjen
Ja, det måste vara pappan. De är skrivna på samma adress.

Är M@ardin smeknamn (för @ali?) på persiska så måste det vara han. Åldern stämmer.

Det finns ingen M@rdin J@hani @sl på Ratsit, så det måste vara han.

Ja, kanske något symboliskt smeknamn https://en.wikipedia.org/wiki/Mardin
Citera
2020-08-25, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InteSDbliven
När jag hintade om att GM kunde vara födda i Sverige blev det dålig stämning i tråden. Då var det "Afghaner" som hade begått brottet och "tagit varandra i prutten". Sånt som de som hänger här är besatta av tydligen. Det gick också att länka till att "analsex" tydligen existerar utanför FB.

Det är väl bra att vi vet vilka de två GM är. Varför är den ena ostraffad? Det bryter mönstret. Är han den skötsamma som de har pundat hos och Norrortskillen har haft lite "leverage" då han pundat hela livet?

Den ostraffade bor närmare brottsplatsen dessutom.

Där är ju förhållandevis ovanligt med Gms som begår grova våldsbrott och inte kommer från MENA, (alternativ har en eller två föräldrar från mena).

så det ligger väl lite i sakens natur att vissa reagerar när någon "trollar" i tråden , typ, det var harry potter som gjorde det, med gift, i biblioteket.

Det är vanligt med prutt sex i afganistan, iafall när det handlar om barn och utanför äktenskapet.
Citera
2020-08-25, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InteSDbliven
Det är ju romer från Haga slott eller Haga forum som ligger bakom? Det har jag läst i tråden. Var dessa uppgifter fel?

När kom gatubarnen till Sverige? Det har jag i alla fall definitivt läst i tråden att de är.

Åja, det var ju inte sämre inspel än ditt, de kan ju vara födda i sverige. (du glöme lägga till med 1-2 MENA föräldrar)
Citera
2020-08-25, 13:17
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Det räcker med att en förälder tar straffet istället om barnet är under 18...

Varför?
För att du är ansvarig för ungen och vad den hittar på tills hen är myndig!!!!
Därför!
Möjligen skadestånd, att föräldern får betala vid ex v mordbrand, ersätta skadorna. Men inte att denne får sitta av straff för sitt barn,
Senast redigerad av Ankan-mannen 2020-08-25 kl. 13:20.
Citera
2020-08-25, 13:22
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Där är ju förhållandevis ovanligt med Gms som begår grova våldsbrott och inte kommer från MENA, (alternativ har en eller två föräldrar från mena).

så det ligger väl lite i sakens natur att vissa reagerar när någon "trollar" i tråden , typ, det var harry potter som gjorde det, med gift, i biblioteket.

Det är vanligt med prutt sex i afganistan, iafall när det handlar om barn och utanför äktenskapet.

Nu verkar varken Harry Potter eller afghaner vara inblandade i brottet.
Citera
2020-08-25, 13:23
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Åja, det var ju inte sämre inspel än ditt, de kan ju vara födda i sverige. (du glöme lägga till med 1-2 MENA föräldrar)

Jag har aldrig påstått något om föräldrarnas ursprung. Så jag fattar inte ditt inlägg.
Citera
2020-08-25, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kissedogg
MISSTÄNKTA GÄRNINGSMÄN

1) @li J@h@ni

2) Moh@med-@min El H@ni, O2O2I8-4O32
Solna
Ostraffad

@min har suttit på SIS hem. Tunisier eller algerier. Brodern boendes i spanien. Kopplingar till C@rl R!zk och los suecos? R!zk också från Solna.
Citera
2020-08-25, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Nej det gör den verkligen inte. Du är inte från Stockholm förstår jag Innan du kommer till Vasastan måste du först passera Solna kyrkogård, Solna Kyrka, Gamla Karolinska, Radiumhemmet, Nya Karolinska, Smittskyddet både det svenska och det Europeiska, Karolinska Institutet, Tomteboda och många fler ställen. Så du, det är allt en bit mellan Norra Kyrkogården och Vasastan.
På andra sidan solnabron har du Vasastan. Torsgatan, Torsplan osv.
Citera
2020-08-25, 13:47
Medlem
Frontlinjens avatar
Sammanfattning av det vi vet hittills:
BO (2 st, 16-17-årsåldern) är på väg hem från födelsedagsfest på lördagskvällen 22/8 och promenerar längs med Norra Begravningsplatsen, troligtvis norrut längs västra gränsen. En av dem ringer en förälder vid 23 och berättar att de är på väg hem.

GM (som är en 21-årig iranier från Upplands väsby resp en 18-årig arab (Tunisier eller algerier) från Solna, båda med sv medborgarskap) överfaller BO någonstans på vägen, slår dem i huvudet med en spade och tar dem med sig in på kyrkogården.

Föräldrar ringer polisen vid 24, troligtvis då deras son inte kommit hem. En pappa cyklar runt och letar, då de bor i närområdet.

Under natten utsätts BO för tortyrliknande misshandel med tändare, upphettade föremål och vassa tillhyggen.

De lyckas fly på morgonen och får hjälp av en förbipasserande. GM grips, troligen inne på kyrkogården eller i dess omedelbara närhet en timme senare.
Citera
2020-08-25, 13:49
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Man tror inte det är sant när man läser speciellt om offrena inte ens verkar ha koppling till GM!
Hur kan man vara så sjuk?

Sånt här folk ska inte finnas i Sverige, dom ska inte sitta i svenska fängelser som kostar samhället mycket pengar. Nej politiker måste ta tag i frågan om utvisning på riktigt nu, föräldrarna måste straffas också på något sätt, utvisning måste ske i mycket högre grad än vad det gör idag annars visar Sverige att man godkänner detta sexuella våld och då kommer vi se mycket mer av det på våra gator speciellt mot våra barn.

AB är ganska tydlig att det fanns en koppling till offren om du orkar läsa lite mellan radera.
Citera
2020-08-25, 13:49
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Möjligen skadestånd, att föräldern får betala vid ex v mordbrand, ersätta skadorna. Men inte att denne får sitta av straff för sitt barn,

Helt fel.. självklart skall föräldern sitta av tid istället för sitt barn och självklart betala skadeståndet.

Har du inte uppfostrat ungen bättre och inte har bättre koll på vad hen hittar på.. jag då får DU ta konsekvensen av din lama uppfostran.
Är du inte beredd att ta konsekvensen för vad din avkomma hittar på så ska du inte föda barn.

Jag kan lova dig att många av dessa kriminella hade lagt av över en natt när om polissen hämtat deras mamma som får sitta av 12 månader för en misshandel som ungen gjort och sluppit straff från.

Superenkelt, bara viljan finns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in