Flashback bygger pepparkakshus!
2020-08-26, 20:20
Medlem
Förra helgen misshandlades också 2 personer i stockholm när dom inte ville köpa knark
Citat:
Sebastian, 23, blev nedstucken med kniv – mitt i stan
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...v--mitt-i-stan
Senast redigerad av TonyDR 2020-08-26 kl. 20:24.
Citera
2020-08-26, 20:21
Medlem
Varför är inte bland det första media gör att intervjua föräldrar:

Har Ni lärt Er son detta - håller Ni också på så här?

Hur har Ni uppfostrat Er son - har Ni inte lärt honom att Anus är Enkelrikat - One Way Street-
No Inlet-Only Outlet

+syskon, lärare, grannar skolkamrater mm
Citera
2020-08-26, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Mordförsök då? Högg de kniven i låret nära artären kan väl åklagaren hävda likgiltighetsuppsåt? Man förblöder snabbt om hugget hamnar i artären.

Skar de ”bara” av hälsenan för att förhindra flykt går det förstås inte.

Det ska mycket till för att ses som ett mordförsök men som läget är nu har åklagaren valt att häkta dom för grov misshandel. Även om det är i benet man får ett hugg så ska det mycket till för åklagaren att kunna bevisa att det var för att döda. Normalt sett när någon skjuts i benet tex så är det standard att prata om Grov Misshandel. Jag tror att egentligen kan vi inte säga så mycket om straffen förrän vi närmar oss domstols förhandling. Men nu sägs det att offren även blev nedgrävda i en grop etc. Så som läget ser ut just nu så tillkommer det mer och mer försvårande omständigheter. Den ena misstänkta killen som är 21år kommer inte få någon rabatt högst troligen och på den killen är det enklare att "räkna ut" ungefär vart straffet kommer hamna, just nu ikväll så ska han vara glad om han undkommer ett straff mindre än 6år. Det är alldeles för många försvårande omständigheter för att detta ska hamna på den nedre skalan av straff.

Tänk även på att 21 åringen har dömts och skulle ha påbörjat ett straff för mordbrand sen tidigare, att han sedan fortsätter begå brott som dessutom är grövre gör inte saken bättre. Nu vet jag inte hur lång tid det straffet är på men även det straffet ska han avtjäna. Så killen kommer inte se ljuset så att säga de närmsta 5åren den saken kan vi vara ganska säkra på.

Det blir intressant och läsa FUP senare, den kommer högst troligen vara extremt liten (för oss) med tanke på åldrarna på alla iblandade så kommer inte mycket kunna läsas dessvärre.
Citera
2020-08-26, 20:24
Medlem
lifeabroads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Och vilka ’preliminära uppgifter’ är det? Låter som en du trådsanning för mig.

De uppgifter media har gått ut med. De är inte bekräftade men kan tolkas som preliminära.
Citera
2020-08-26, 20:25
Medlem
Är killarna öppet homosexuella? Är inte det lite känsligt i deras kultur att vara bög? Väldigt många kriminella bögar nuförtiden!
Citera
Medlem
Ture Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaaoos1
När vaknar allmänheten och samlar ett medborgargarde och tar hand om smutsen så dom får straffet dom förtjänar?
Till helgen står diverse "artister" på Sergels torg och påkallar kärlek och förlåtelse.
Flera politiker kommer stå med kostym och blommor och säga att det värsta just nu är om vi låter SD tjäna på detta
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vgvs
Håll dig till fakta. Fakta är att BO är svenskar. Fakta är att du bör träna mer på din svenska innan du gör kaxiga inlägg.
Nope - det har man inte gått ut med alls. Såvida du inte sitter hos polisen med inside information, vilket jag betvivlar av dina inlägg att döma som inte är speciellt genomtänkta ens för att vara en åttondeklassare.

Det är möjligt att BO är svenskar. Det är lika möjligt att de är invandrare. Jag TROR på det förstnämnda, men någon fakta är det INTE.
Citera
Erbjudandet av knark är bara en ursäkt för att råna någon och bör inte tillmätas något större värde i fallet. Brottsoffren var av allt att döma skötsamma ungdomar på väg hem.
Citera
2020-08-26, 20:26
Medlem
Rammsbergs avatar
Har Löfven gjort något uttalande om detta illdåd och har vänstern kallat till manifestation och fackeltåg till förmån för de utsatta stackars pojkarna än?

Detta avskyvärda brott är tyvärr ett nytt lågvattenmärke i invandrarbrottslighetens svenska historia. Förhoppningsvis kommer det snabba och kraftfulla åtgärder från regeringen, men sorgligt nog tycks de helt ha tappat greppet.
Citera
2020-08-26, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Ja jag känner samma sak. Jag tror vreden kokar hos många just nu. Det enda som bär emot är nog att många svenskar själva inte vill åka dit för nåt brott. Hoppas, hoppas, hoppas tillräckligt många vaknar så det blir en rejäl åtstramning på invandringen och att polis och rättsväsende får ordentligt med resurser att kväsa de här parasiterna. Det här är alltså tacken för att vi lät de komma till vårt land och fly undan krig och elände.

De tar med sig kriget, deras så mycket annorlunda sedr och uppväxtoch en religion som uppmanr till våld mot oss kristna. Vilka idioter till politiker vi har
Citera
2020-08-26, 20:27
Medlem
bulletproofsouls avatar
Gärningsmännen kanske saknade Pridefestivalen och blev tvungna att lätta på trycket så att säga...

Homosexuella gängkriminella alltså. De går från klarhet till klarhet...
Citera
2020-08-26, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Har du något belägg för det?

Ja. Vill du veta mera så får du vänta till rättegången.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in