Flashback bygger pepparkakshus!
2020-08-27, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Det finns undantag som sagt. Trasiga hemförhållanden är fortfarande en stark faktor gällande hur lätt någon faller in i kriminalitet och våldsverkande. Det går därför inte att säga att detta är fel.
Bla-Bla. trasiga förhållande? Sverige har varit väldigt fattig - men aldrig så brutal som dessa
Citera
2020-08-27, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Du verkar helt bombad- i varje nyhetssändning tas det upp, igår skrev två tombollar samma sak-hela kvällen rullade nyheten om grabbarna i solna.
FOlk kjuger och folk skriker på hämnd-
dessa dårar som inte kan höra vad som sägs på nyheterna koncentrar sig på gamla testamentets öga for öga tand för tand- det är inte normalt att tänka på så primitivt sätt i vårt land.
Är du döv- nästa nyhetssändning kan du försöka lyssna på..
Sådan som blundar för problemet, som vill leka hjälpsam, som är ansvariga för vårt land undergång. Inte trångboddheten som är problemet. Problemet är att deras värderingar, sed och religion är så märkbart skiljer sig från vår. Svenkarna har varit trångbodda och fattiga men aldrig så brutala som dess. De gamla svenskarna inte heller fått gratis allt- meda dessa lever gott på våra skattepengar. Bättre blir det aldrig. Situationen kommer att urarta ännu mer i framtiden och leder till svåra smotsättningar och stridigheter bland befolknigen. Att våra politiker med tillgång till de bästa "experter" inte kan sedt? De blundar av poliriska själ.
Citera
2020-08-27, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Misantrop1891
Det är en gammal flashback-fabel sen typ år 2008 tills nu att misshandlade/knivade/skjutna/torterade ungdomar, flickor och pojkar antas av experterna här på FB ha knarkotika skulder till någon som sedan utsätter folk för det. Det är en försvarsmekanism för att skydda deras små psyken från att tro att det kan hända vem som helst.

Citat:
Ursprungligen postat av Dynami
Känner du många kvinnliga våldtäktsoffer? Jag känner då inte en enda.

Det gör du helt garanterat men du vet kanske inte vem eller vilka. Inget man går runt och berättar om precis.
Citera
2020-08-27, 08:08
Medlem
Känns som om de har blivit inspirerade av de två ynglingarna i Dnepropetovsk år 2007 som under en månad lustmördade 21 helt oskyldiga människor på skoj för att de var uttråkade.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Dnepropetrovsk_maniacs
Utåt sett två helt vanliga ungdomar som var fläckfria innan dess. Ja, till skillnad från dessa två ungdomar, som finns i brottsregistret innan. Kan dessa två unga män vara skyldiga till fler brott som inte har kommit upp i ljuset. Mord rentutav?
Citera
2020-08-27, 08:14
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av philophobia
Fyfan... Och dessa gärningsmän kommer ut om..? Blir det åldersrabatt och annat skit blir jag fan skogstokig, någon jävla måtta får det lov att vara!

De får också rabatt för att de döms till utvisning, men sedan stannar de ändå. Så svenskar straffas hårdare än invandrare.
Citera
2020-08-27, 08:35
Medlem
rrpipers avatar
Finns det någon summering om vad som har hänt?
Citera
2020-08-27, 08:36
Medlem
FUP där den äldre GM ifrån detta fallet blev dömd sen.

https://docdro.id/BWz6VOG

https://docdro.id/VWiZwbm
Citera
2020-08-27, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Det blir bara värre o värre.

”pojkarna ska ha varit slumpmässigt utvalda offer som de båda gärningsmännen försökt sälja knark till. När pojkarna vägrade köpa knark tvingades de med till kyrkogården där de torterades hela natten”

”pojkarna enligt uppgifter till tidningen ha tvingats klä av sig och sedan ned i en grop och därefter börjat begravas”

Det är sedan tidigare känt att pojkarna utsattes för våldtäkt o knivvåld mot benen...

Det här är bara början på det nya normala.

Då vet man i framtiden att det är bara att köpa knark. Hellre åka dit för ringa narkotikabrott än att torteras en hel natt.
Citera
2020-08-27, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Midsommardagen
Den här händelsen är av sådan dignitet att polisen eller att åklagarmyndigheten borde skriva ett pressmeddelande och i korta och koncisa ordalag beskriva vad offren utsatts för.

Om förövarna dessutom var helt okända för offren bör det också meddelas.

Inget av sådana uppgifter påverkar rättsprocessen.

Just nu är fältet öppet för spekulationer och rykten.

Om hälften stämmer av vad som uppgivits stämmer så måste också rättsväsendet se till att göra en stor rättspsykiatrisk undersökning på båda två. Allt talar då för att de är kraftigt mentalsjuka och bör då hellre låsas bältade på psyket utan möjlighet till utskrivning.

18 åringen får ju sitta på typ Råby och kan ”rymma” (läs messa en kompis för upphämtning och kliva över ett 1 m högt staket) samma dag som han placeras där.
Jag tror snarare att GM:s bisarra handlingar kan kopplas till narkotikarus. Den äldre GM har ju missbrukat diverse droger i flera års tid. Det finns uppgifter i tråden om att GM lugnade ner sig när de började tända av.

Man får väl ingen strafflindring för att man varit påverkad, hoppas jag.

Har läst alla domarna på 21-åringen. Han verkar vara hal och taktisk i förhör. Är övertygad om att han har begått fler oupptäckta brott. Kan mycket väl ha varit med och utfört rån/misshandel/förnedring tidigare. 21 är lite sent att debutera inom denna nisch, kan jag tycka.
Citera
2020-08-27, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsVanity1
Utvisning.

Det är så ofattbart sjukt . Jag önskar dem 2 GM en plågsam död i sitt hemland.

Och tack 7 klövern för ungdomsrabatten !!!

Det är nu Sverige misslyckas efter det tar så sjuuukligt lång tid att ändra lagar. I dessa fall ska det gå snabbt som blixten. Man ska dömas som vuxen om man är över 16/17 vid riktigt grova brott.
Citera
2020-08-27, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skewie
Jag tror snarare att GM:s bisarra handlingar kan kopplas till narkotikarus. Den äldre GM har ju missbrukat diverse droger i flera års tid. Det finns uppgifter i tråden om att GM lugnade ner sig när de började tända av.

Har läst alla domarna på 21-åringen. Han verkar vara hal och taktisk i förhör. Är övertygad om att han har begått fler oupptäckta brott. Kan mycket väl ha varit med och utfört rån/misshandel/förnedring tidigare. 21 är lite sent att debutera, kan jag tycka.

Vad är det för droger det kan handla om? Vet ett par i Skåne som torterade någon pga skuld eller liknande höga på kokain. De flådde sitt offer.
Citera
2020-08-27, 08:45
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skewie

Har läst alla domarna på 21-åringen. Han verkar vara hal och taktisk i förhör. Är övertygad om att han har begått fler oupptäckta brott. Kan mycket väl ha varit med och utfört rån/misshandel/förnedring tidigare. 21 är lite sent att debutera inom denna nisch, kan jag tycka.

Bisarra handlingar? Snarare normalt beteende av en arabisk våldtäktsbög.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in