Citat:
Ursprungligen postat av
Midsommardagen
Den här händelsen är av sådan dignitet att polisen eller att åklagarmyndigheten borde skriva ett pressmeddelande och i korta och koncisa ordalag beskriva vad offren utsatts för.
Om förövarna dessutom var helt okända för offren bör det också meddelas.
Inget av sådana uppgifter påverkar rättsprocessen.
Just nu är fältet öppet för spekulationer och rykten.
Om hälften stämmer av vad som uppgivits stämmer så måste också rättsväsendet se till att göra en stor rättspsykiatrisk undersökning på båda två. Allt talar då för att de är kraftigt mentalsjuka och bör då hellre låsas bältade på psyket utan möjlighet till utskrivning.
18 åringen får ju sitta på typ Råby och kan ”rymma” (läs messa en kompis för upphämtning och kliva över ett 1 m högt staket) samma dag som han placeras där.
Jag tror snarare att GM:s bisarra handlingar kan kopplas till narkotikarus. Den äldre GM har ju missbrukat diverse droger i flera års tid. Det finns uppgifter i tråden om att GM lugnade ner sig när de började tända av.
Man får väl ingen strafflindring för att man varit påverkad, hoppas jag.
Har läst alla domarna på 21-åringen. Han verkar vara hal och taktisk i förhör. Är övertygad om att han har begått fler oupptäckta brott. Kan mycket väl ha varit med och utfört rån/misshandel/förnedring tidigare. 21 är lite sent att debutera inom denna nisch, kan jag tycka.