Flashback bygger pepparkakshus!
2020-08-28, 18:29
Medlem
Wajis avatar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-forlata-honom

När jag läser detta så har jag nada sympati och tror inte ett jävla ord på vad han säger. Jag är glad att man hänger ut deras son oavsett vem som gör det. Jag önskar att hela familjen får respass från Sverige och det är inte rasistiskt. Vi behöver hårdare straff och medborgarskap skall kunna dras in och invandrar familjer ska kunna bli utvisade pga av en familjemedlem.

Det grundar jag på att det är fan ingen rättighet att få bli svensk medborgare. Men det är fan en skyldighet att uppföra sig om man fått det.
Citera
2020-08-28, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av online_always
Är inte sonen född i Sverige? Ska man utvisa föräldrar och småsyskon för något som deras myndige sjuke son har gjort, ja då kan vi väl utvisa varenda svenne som begår riktigt otäcka brott med? Logiskt?
Inte mig emot. Alla som inte kan leva i ett civiliserat samhälle kan leva någon annanstans.
Citera
2020-08-28, 18:38
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Är inte sonen född i Sverige? Ska man utvisa föräldrar och småsyskon för något som deras myndige sjuke son har gjort, ja då kan vi väl utvisa varenda svenne som begår riktigt otäcka brott med? Logiskt?

Skit samma om han är född i Sverige. Han är andra generationens invandrare och tack vare bidragsfuskarna i generation ett så har vi detta problem så givetvis ska han utvisas med familj.
En svensk ska väl inte kunna utvisas från sitt land? Men däremot skickas de hem efter straff i andra länder och det är inte välkomna.

Tittar vi på detta brottets brottsregister så finns det inget som ens försvarar detta. Dessa idioter ska bort.
Citera
2020-08-28, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EmptyPengPung
Då är du alltså helt emot invandrarkulturen för där har du lynchmobbarna idag. Du kanske tom med vill utvisa alla invandrare.

Nej visstja. Bara "svenskar" som ska skuldbeläggas

Nej, men eftersom du vill kopiera deras beteende då så verkar ju du vilja vara som dom.
Citera
2020-08-28, 18:43
Medlem
Detta svaret säger allt!!!! Så den här arab familjens livs situation med arbete är annorlunda mot oss svenskar.. sliter han o frun så mycket att dom inte har ansvar om sitt barn ... Kanske e dags att införa kastrerings krav vid gränsen

Vilket ansvar har ni som föräldrar?
– Hur kan vi som föräldrar påverka våra barn? Det är svårt. Vi jobbar och är borta från hemmet kanske tio timmar per dag.
Citera
2020-08-28, 18:47
Medlem
Man ska vara försiktigt med och ge sig på familjen. Visst har föräldrar ett visst ansvar med det gäller till en viss gräns. Jag talar i egen sak. Jag är själv svensk, uppvuxen i en normal svensk Svensson familj med högskoleutbildade föräldrar och syskon. Jag hade själv några år i tidig vuxen ålder där jag hittade på lite mycket skit i kombination med narkotika. Åkte in för 15 år sedan för lite olika brott. Inget längre fängelsestraff men över 1år.

Min morsa försökte verkligen när hon såg att jag var ute och slirade. Men som vuxen så har jag ett eget ansvar för vad jag gör. Det värsta för mig var att när mina brott skrevs i tidningen så visste alla vem det var då det nämndes en del i tidningen som avslöjade detta. Jag skämdes för att mina föräldrar blev utsatta för det. Nu är jag själv högskoleutbildad och ostraffad sen dess. Jag menar bara att man ska inte beskylla mina föräldrar eller syskon för något. Det är världens vanligaste familj. Därför ska man inte ge sig på dessa bara för att de är invandrare.
Senast redigerad av zrx 2020-08-28 kl. 19:06.
Citera
2020-08-28, 18:47
Medlem
pittbrads avatar
Mer info + bilder, se länk:

https://jonehrsson.se/jahani-asl-ali-el-hani-amin/
Citera
2020-08-28, 18:48
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Nej låter väldigt konstigt att graven grävts och lämnats öppen så inför natt.
Om det verkligen varit så att en grav grävts och lämnats öppen under natten så är det en förfärlig miss- nån berusad mänska hade ju kunnat ramlat ner och dött

det rör sig nog om en nyligen genomförd jordfästning där graven var igentäckt men där jorden mullen var mjuk och kistan kanske fanns under där pojkarna placerades.
Det brukar inte heller finnas spadar framme på kyrkogården, ska man plantera blommor så får man ta med sig hemifrån rätt redskap.
Krattor finns dagtid man kan kratta grus. Att man ändå låter krattorna finnas kvar framme under natt, är ändå konstigt. Det förekommer ju att fyllon går in på kyrkogårdarna och slåss med varann och därför brukar krattorna låsas in av kyrkogårdens vaktmästare.
Men ok det kan ha jobbat semestervikarier som inte riktigt vetat hur det ska skötas med både gravar och redskap så allt är ju möjligt.
Det verkar som kyrkogårdar har blivit ett tillhåll för väldigt mycket konstigt nuförtiden.
Personer som festar där, tar droger, och även har sex på grav områdena.
Tjuvar som stjäl blommor ur vaserna, tar grav utsmyckning, änglafigurer, o nallar från barns gravar.
Och i Malmö mördades en ung man inne på kyrkogården.
Mycket konstigt. Hemlösa personer har tidigare valt vara ifred o sova på grav områdena, men inte nu längre.

De täcker den uppgrävda graven med plankor och gör iordning kanterna runtom med en filt.

Små spadar finns det alltid på kyrkogården vid de olika vattenstationerna för bevattning av anhöriga.
Citera
2020-08-28, 19:00
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pittbrad

Stort tack för länk med bilder. De misstänkta ser i alla fall glada ut. Antar att båda är vana att sitta på häkte.
Citera
2020-08-28, 19:05
Medlem
The BlaBlas avatar
"Min fru vill inte heller prata med honom. Det går inte. Inte förrän han bett om ursäkt. Först för att han inte kom hem den natten."

Föräldrarna till den ena slöddret är ju verkligen inte normalt funtade. Mamman är alltså huvudsakligen kränkt över att sonen inte kom hem den natten fast han lovade.?! Eh.....WHAT???

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-forlata-honom
Citera
2020-08-28, 19:06
Medlem
Lalle46s avatar
Citat:
Vårat eget folk kan vi så klart inte utvisa. Det finns fängelse i Sverige och så länge det är svenskar som gjort brott som sitter där är jag gärna villig att betala med mina skattepengar. Andra länders skit får också ta hand om sin egen skit! Dom ska alltså tillbaka till sina rötter.
Citera
2020-08-28, 19:08
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pittbrad

Fast stollen som skrivit där borde inte kasta sten i glashus. Maken till dålig svenska, både stavningen och grammatiken lämnar mycket att önska. Även om jag i sak håller med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in