2020-08-27, 13:45
Avstngd
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av badbollen3
Det finns idioter p bgge sidor, pstr du ngot annat s ljuger du.
Jag behver inte "pst" ngot.
Jag bara pekar p hur det enbart r en av de tv sidorna som ppet verkar fr och argumenterar p det hr viset:
https://www.businessinsider.com/trum...lection-2020-6
Citat:
Trump is increasingly relying on white-supremacist ploys to fire up his base as he panics over his reelection chances
https://www.buzzfeednews.com/article...e-supremacists
Citat:
Trump Defended The Charlottesville White Supremacists Again
https://www.newsweek.com/white-supre...-shows-1517096
Citat:
White Supremacists Killed More Americans Than Muslim Extremists in Recent Years, Terrorism Report Shows
2020-08-27, 13:45
Medlem
scraftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PommesOchKebab
S hur har vi verlevt dom fyra senaste ren? Eller r det nu han kommer starta alla krig nr han blir vald en andra gng?
Trump r vldigt impulsiv och kan frsts f fr sig att stta igng vadsomhelst nr ngon 11-ring kallar honom bajshuvud p twitter.

Sedan r hans klimatfrnekande och hans konspirationsteorier dligt fr alla bde p lng och kort sikt.
2020-08-27, 13:52
Medlem
drvinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Hri visas grundproblemet och det vnstern inte frsttt. Listan som skall visas r vl de som stdjer Biden och vilka politiska ideer som r bra, inte att de r emot Trump. Att vnsterfolk och deep state p bda sidor r emot Trump r vl helt sjlvklart.

Denna typ av "marknadsfring" fr exakt motsatt effekt och detta lskar Trumps partistrateger, keep it coming. Samma sak gller fr vrigt Hollywood stjrnor som lser manuskript in i kameran, vanligt folk fatar faken. Se p denna s tillgjort: https://youtu.be/YdsmxzaHtSQ

PS. Som jag noterat tidigare r Trump lika eller leder i alla Swingstates direkt efter Demokraternas konvent. Detta verkar ticka mot storkross

Det r just vad Trump behver, en stor majoritet. Det knns fantastiskt positivt just nu, men rkna med att mediakoncernerna kommer frska fulspel. Vi har tyvrr inte sett slutet p det spektaklet nnu, ven om jag tycker mig se att de flesta genomskdar falsifierad rapportering vid det hr laget.
Men man ska inte underskatta hur jobbigt mnga har det nr de ska resonera logiskt kring deras tilldelade portion av medialgner, och man fr inte glmma att ngra av dessa exponerade ocks sen rstar.

Trump (och vi alla) behver en tillrckligt stor republikansk majoritet (fr god handlingskraft under kommande mandatperiod) s man verkligen kan kra en terstllning av frtroendet till staten, och f bort mnga globalast-ivrande parasiter frn de poster som kan innebra politisk inflytande eller maktutvning. Det rcker inte med att vinna, Trump behver vinna stort.

Sen behver de ju uppenbarligen rensa lite inom myndigheterna ocks, FBI framstr ju som en organisation som blivit ordentligt vldtagen av Clinton/Bush-gnget. Dr behvs det nog en riktig renspolning och terinfrande av nationalistiska vrderingar igen. Fattar inte ur det kunde g s lngt som det tycks ha gjort, utbredd korruption och rttsvidrig attityd.
2020-08-27, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drvind
Det r just vad Trump behver, en stor majoritet. Det knns fantastiskt positivt just nu, men rkna med att mediakoncernerna kommer frska fulspel. Vi har tyvrr inte sett slutet p det spektaklet nnu, ven om jag tycker mig se att de flesta genomskdar falsifierad rapportering vid det hr laget.
Men man ska inte underskatta hur jobbigt mnga har det nr de ska resonera logiskt kring deras tilldelade portion av medialgner, och man fr inte glmma att ngra av dessa exponerade ocks sen rstar.

Trump (och vi alla) behver en tillrckligt stor republikansk majoritet (fr god handlingskraft under kommande mandatperiod) s man verkligen kan kra en terstllning av frtroendet till staten, och f bort mnga globalast-ivrande parasiter frn de poster som kan innebra politisk inflytande eller maktutvning. Det rcker inte med att vinna, Trump behver vinna stort.

Sen behver de ju uppenbarligen rensa lite inom myndigheterna ocks, FBI framstr ju som en organisation som blivit ordentligt vldtagen av Clinton/Bush-gnget. Dr behvs det nog en riktig renspolning och terinfrande av nationalistiska vrderingar igen. Fattar inte ur det kunde g s lngt som det tycks ha gjort, utbredd korruption och rttsvidrig attityd.

Ditt resonemang missar ju att Trump inte har ngon handlingskraft fr USA utan bara fr sin egen del. Det r drfr han ljuger och lurar de naiva som inte kan tnka s bra. De gr och rstar p honom fr de frstr inte att Trump ljuger hela tiden och om allting. Bland annat om plasman och en health care plan. Bara lgner om allting. Den som inte frstr det har kognitiva problem.
2020-08-27, 13:58
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Jag behver inte "pst" ngot.
Jag bara pekar p hur det enbart r en av de tv sidorna som ppet verkar fr och argumenterar p det hr viset:
https://www.businessinsider.com/trum...lection-2020-6

https://www.buzzfeednews.com/article...e-supremacists

https://www.newsweek.com/white-supre...-shows-1517096

Nu r du jvligt off topic, men min slut replik p detta blir:

Det r inte Hgern som r ute och orsakar kravallerna som bland annat BLM och AFA str fr. Nog fr att det finns hgergrupperingar som gr saker som Charlottesville och det r lika illa det. Jag str fr mina sikter, inte vad andra frsker pracka p mig och jag str inte bakom ngon extremistgrupp.

Jag r hger, det frnekar jag inte. Jag vill ha ordning och reda, det nekar jag inte heller till. Nr det kommer till demostrationer s tycker jag att dessa borde frbjudas, d de inte leder till annat n skadegrelse och misshandel. De kan gra namninsamlingar p internet, det r mycket bttre.
2020-08-27, 14:03
Medlem
drvinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Trump frsker leda bort fokus frn sanningen om sitt eget missbruk bara. Svrare n s r det inte. Trumps tefatsstora pupiller avsljar ju honom.
Kreativt! Kom du p den sjlv? Jag tycker du mycket representativt genererar mentala ndlsningar fr att det ska vara fortsatt bekvmt i frnekelsebubblan. Ingenstans har jag sett ngot som tyder p att Amerikas president skulle ha missbruksproblem. Ej heller att ngon skulle psttt det, inte ens i mediauppbdet som skter smutskastningskampanjen mot honom.

Frn vad jag hrt s dricker Trump inte ens alkohol. Jag hade hoppats att han iallafall tog en joint. Men icke. Han verkar rtt njd med livet s som det r, vilket r fullt frsteligt i hans fall
2020-08-27, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drvind
Kreativt! Kom du p den sjlv? Jag tycker du mycket representativt genererar mentala ndlsningar fr att det ska vara fortsatt bekvmt i frnekelsebubblan. Ingenstans har jag sett ngot som tyder p att Amerikas president skulle ha missbruksproblem. Ej heller att ngon skulle psttt det, inte ens i mediauppbdet som skter smutskastningskampanjen mot honom.

Frn vad jag hrt s dricker Trump inte ens alkohol. Jag hade hoppats att han iallafall tog en joint. Men icke. Han verkar rtt njd med livet s som det r, vilket r fullt frsteligt i hans fall

Trumps beteende visar klart och tydligt likhet med hur ngon som tagit uppttjack beter sig. Sen att Trump ljuger och visar totalt frakt fr dem han lurar med att han har en politik och att han jobbar fr USA:s befolkning r fascinerande bde p ett tragiskt och p ett roligt stt. Man frvnas ver att det finns s mnga korkade amerikaner som inte ser att Trump r en bedragare.
2020-08-27, 14:10
Medlem
Citat:
Vad tror du den hr listan gr fr skillnad, allts inte listan utan att det r s mnga mnga republikaner EMOT Trump? https://en.wikipedia.org/wiki/List_o...ntial_campaign

Detta r vl toppen p isberget. Och det r ju nnu en bit kvar s nr republikaner p toppen och deras sikter sprider sig bland folket kan det brja se annorlunda ut.

Det r klart att det pverkar Trump negativt. Men det som talar fr Trump r hans trogna anhngare, dr r rstbengenheten stor och anhngarna r en hrd krna, men vi fr se. Opinionssiffror fr vi vara frsiktiga med att vertolka.
2020-08-27, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
D skulle du ha sett frra valet. Trump hade 10% chans att vinna. Idag har han 50% enligt Allan Litchman.

Det r s otroligt frvirrande denna gng. Men kommer ekonomin igng bttre i oktober.....s tippar jag Trump.
2020-08-27, 14:13
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Trumps beteende visar klart och tydligt likhet med hur ngon som tagit uppttjack beter sig. Sen att Trump ljuger och visar totalt frakt fr dem han lurar med att han har en politik och att han jobbar fr USA:s befolkning r fascinerande bde p ett tragiskt och p ett roligt stt. Man frvnas ver att det finns s mnga korkade amerikaner som inte ser att Trump r en bedragare.

Man ska inte underskatta eller skratta t dumheten. Den r en oerhrd kraft, som en demagog och bondfngare Trump utnyttjar maximalt. Det otcka r att det s ofta fungerar.
2020-08-27, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Det r klart att det pverkar Trump negativt. Men det som talar fr Trump r hans trogna anhngare, dr r rstbengenheten stor och anhngarna r en hrd krna, men vi fr se. Opinionssiffror fr vi vara frsiktiga med att vertolka.

Jag tror att Trump frlorar fler vljare n han vinner. Folk vill inte rsta p honom p grund av hans dliga respons kring coronan. Bara 31% tycker att han skter det bra, och det var innan lgnerna om plasman som Trump pstod var ett genombrott och bara var dravel.

Om han ska ha en chans mste han vinna folk. Och jag vet inte hur han ska klara av det? Han har ju inte mycket att komma med som r lockande fr folk. Men jag kanske missar ngot?

Nu spelar ju staterna en roll fr vem som vinner, men om man ser till rster i helhet s ser jag det s.
2020-08-27, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Man ska inte underskatta eller skratta t dumheten. Den r en oerhrd kraft, som en demagog och bondfngare Trump utnyttjar maximalt. Det otcka r att det s ofta fungerar.

Det har varit frvnade fr mig att s pass mnga har s dlig verksamhet i sina huvuden. Dlig insikt men framfrallt en ofrmga att korrekt tolka verkligheten. Trump ljuger och hans vljare skrattar och tror att han lurar "libsen". Men det r ju sina vljare han lurar. Han ljuger om allting och de r knslomssigt knutna till Trump som ngon slags riddare som ska rdda dem. De kan inte vara logiska fr fem re.

Det hr med coronan fr en del att vakna i alla fall. Men republikanerna har ju ocks nu brjat se att det inte bara var lite Trump ljg om, utan allt medan Trump r kriminell p hg niv.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in