Citat:
Ursprungligen postat av
tantigheter
Bra hänvisning, tack för den!
Vad jag då undrar är om ett "försvinnande" är att betrakta som ett misstänkt brott? Jag tänker som jag gör eftersom det då och då händer att barn försvinner och polisen ber föräldrarna vänta natten ut, eftersom barn/tonåringar ibland håller sig undan av ollika anledningar. Jag kan inte de formella reglerna om det och jag har kanske missförstått något? Utifrån de tankarna försöker jag få det hela att gå ihop utan att anklaga någon för falska eller förvirrade uppgifter. Båda kan ha rätt, som jag ser det.
Du behöver inte dra normala omständigheter om när någon försvinner. Det handlar om uppgifterna i tråden som jag ifrågasätter. Så som kontakt kl 23.00 tex och att in om 15 minuter skulle dom vara hemma. Så det är väl misstänkt eller? Skillnad vore om dom inte haft kontakt. Så har man fortfarande inte polisanmält efter 45 minuter.
Finns inga rätt före en FU i detta fallet. Tråden är dränkt i uppgifter och tyckande utan minsta underlag. Kommer det en medieuppgift eller häktningsframställan är det inte intressant utan mest handlar det om att fantisera och påstå en massa utan underlag. Det går åt pipan helt enkelt.