Citat:
Vilket ansvar har ni som föräldrar?
– Hur kan vi som föräldrar påverka våra barn? Det är svårt.
Jag tror inte att någon börjar med den här typen av aktiviteter direkt från noll. Det är garanterat något som utvecklas över tid. Alla seriemördare har börjat med att systematiskt plåga och döda djur, innan de övergår till människor. Redan på dagisnivå, kunde man se vilka av ens kamrater som det skulle gå dåligt för.
Självklart vet hans föräldrar om de här sidorna av sin son. Pappans yttrande handlar bara om att rädda ansiktet utåt, inget annat. Med risk för att låta som Eliasson, så undrar jag faktiskt lite vad de här gärningsmännen har råkat ut för under sin uppväxt. Det verkar så grymt överdrivet vad de gjorde mot två de inte hade agg mot sedan tidigare (eller har det framkommit något sånt som jag missat?). Inte nog med att man torterar i timmar, man våldtar sina offer också. Har de blivit utsatta för sånt här hemma?
Ja, en våldtäkt kan vara för att förnedra och bryta ner, jag vet det. Men om man inte är homo, hur förnedrande är det inte för en själv, att idka våldsamt sexuellt samröre med en samkönad? Och nu när fakta kommer ut i ljuset, hur ser gärningsmännens släkt på deras homosexuella aktiviteter? Eller är det okay, när det är våldtäkt?