Flashback bygger pepparkakshus!
2020-08-28, 22:35
Medlem
SweKingCalles avatar
Har polisen haffat alla GM ?
Alltså var de 2 st.
Citera
2020-08-28, 22:35
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SK4NDAL
Men du får väl läsa dina egna inlägg, de är ju så förbannat synd om dessa "traumatiserade" äckel å de ska man ha förståelse för osv bla bla bla vem bryr sig jävla sossetant
Du hittar på saker som jag sagt. Precis som alla andra försöker jag förstå den konstiga artikeln, inget annat.
Citera
2020-08-28, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agphys
Fan vad skämmigt att hota familjen och vilja döda deras 3 åriga son.

Detta har inte skett. Ingen har hotat denna familj eller det yngre barnet. Familjen är förövare. Inte offer. Rasistkortet har alltid funkat. Skräp folk.

Den 3 åriga sonen borde omhändertas. Pappan har ingen tid över (enligt egen utsago) att fostra barn.
Citera
2020-08-28, 22:38
Medlem
Mer om El Han1:

Hade 2019 anpassad skolgång. Uppger sig ha blivit misshandlad, vilket krävt operation (skador på inre organ).

Varit känd hos Socialförvaltningen sedan 2004. På grund av allvarliga anmälningar fick familjen 2014 behandling 30 timmar i veckan och kontaktperson 40 timmar i veckan. Trots detta inkom nya anmälningar.

Samtycke fanns ej för vård utom hemmet, men han omhändertogs enligt LVU och var placerad under nästan tre år mellan 2014-2017 - fick därefter "vård i hemmet". Insatsen upphörde 2018.

Trots alla dessa år av insatser bedömdes han i februari 2019 fortfarande ha "behov av stöd" och att vårdbehovet var så omfattande att ungdomstjänst var olämplig.

Vid huvudförhandlingen i målet där han dömdes för försök till stöld uppgav han sig ha ADHD-diagnos, men ej medicinera. Ur anteckningarna från HUF;

Efter enskild överläggning avkunnas dom i parternas närvaro, med undantag för Mohamed El Han1 som avvikit.

Yttrande soc: https://forumfiles.com/f6d5NaP2oc/So...lna_stad_-_pdf
Anteckningar HUF: https://forumfiles.com/h6daN1P2oe/So...ningar_HUF_pdf
Citera
2020-08-28, 22:40
Medlem
finns det bilder på horungarna eller?
Citera
2020-08-28, 22:47
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Postatallen
Kanske hon reagerar så, men hon använder exakt samma argument som ett kontrollfreak som inte tål att ifrågasättas skulle använda.
Om det hade handlat om min unge med de domarna i bagaget så hade jag också varit ett kontrollfreak.

Dock -- lite lustigt att många i tråden vill framställa det som om föräldrarna inte bryr sig -- och du istället kritiserar för att mamman bryr sig och lägger sig i för mycket....

I det här fallet tror jag inte det är föräldrarna det är fel på -- och det jag kan se i artikeln stärker den uppfattningen
Citera
2020-08-28, 22:48
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Aftonbladet tyckas alltid vinkla en artikel till att brottslingarna är de verkliga offren, som vi dumma svenskar ska tycka synd om. Mamman har svårt att förlåta honom, som om det är hon som lidit störst skada.

Om pappan inte förstår sin egen roll i vilket monster han avlat fram, är det inte så konstigt att sonen blev en kriminell sadist.

Som förälder har man ansvar för att barnen blir goda samhällsmedborgare. Punkt.

Inte alltid man vinklar till brottslingarnas fördel. Har du begått ett brott mot en minoritet så hängs du ut med bild och personfakta i Aftonbladet.
Citera
2020-08-28, 22:48
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Ok vad gör du med 18 åringen som togs redan som 12 åring under LVU? Tänkte du visa ut svenska medborgare? Möjligt att du inbillar dig vissa alternativ, men för att påminna har vi lagar och internationella lagar samt konventioner att följa.
Är personen vuxen nu och har ett annat ursprungsland så ser jag inga problem med att det svenska medborgarskapet dras tillbaka.
Citera
2020-08-28, 22:51
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag håller med dig - skämskudde på sånt skit.

Att förövarna kan både kölhalas och brännas är en sak, deras familjer har inte med detta att göra och i synnerhet inte ett litet barn på tre år.

Men din dumma apa, det är ju bara hittepå. Vänstermedia försöker som vanligt hitta en vinkel att kasta skit på ”högern” samtidigt som arabfarsan försöker göra sig till offer. Allt för att ta bort fokus från gärningen. Jävla pack allihopa.
Citera
2020-08-28, 22:53
Medlem
halvblinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Ok är Niklas Eliassons (Örebromannen) pappa förklaringen till att hans son våldtog och misshandlade 14 kvinnor också?
Är denna pappa primitiv också? Kameler var det ju aldrig snack om men båda föräldrarna var mycket välutbildade.
Hittar inte din länk, men vill gärna veta mer om "Örebromannen"....
Ge gärna länk...
Citera
2020-08-28, 22:54
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bokklubben
Mer om El Han1:

Hade 2019 anpassad skolgång. Uppger sig ha blivit misshandlad, vilket krävt operation (skador på inre organ).

Varit känd hos Socialförvaltningen sedan 2004. På grund av allvarliga anmälningar fick familjen 2014 behandling 30 timmar i veckan och kontaktperson 40 timmar i veckan. Trots detta inkom nya anmälningar.

Samtycke fanns ej för vård utom hemmet, men han omhändertogs enligt LVU och var placerad under nästan tre år mellan 2014-2017 - fick därefter "vård i hemmet". Insatsen upphörde 2018.

Trots alla dessa år av insatser bedömdes han i februari 2019 fortfarande ha "behov av stöd" och att vårdbehovet var så omfattande att ungdomstjänst var olämplig.

Vid huvudförhandlingen i målet där han dömdes för försök till stöld uppgav han sig ha ADHD-diagnos, men ej medicinera. Ur anteckningarna från HUF;

Efter enskild överläggning avkunnas dom i parternas närvaro, med undantag för Mohamed El Han1 som avvikit.

Yttrande soc: https://forumfiles.com/f6d5NaP2oc/So...lna_stad_-_pdf
Anteckningar HUF: https://forumfiles.com/h6daN1P2oe/So...ningar_HUF_pdf
Svensk socialvård i ett nötskal. Det tog alltså tio år innan åtgärder sattes in, om man nu ska tro på uppgifterna - det låter så korkat så man kan misstänka tryckfel.
Men vi har en väldigt mörk historia av svensk socialvård, där tusentals barn vanvårdades i svenska fosterhem. Misshandel och sexuella övergrepp så gott som dagligen. Med socialtjänstens överseende. Svenska vårdnadshavare som tog sig an fosterbarn hade fritt spelrum för sina perversioner. Tro inte att svenskar är mindre djuriska än andra folkslag, bakom fördragna gardiner.
Bland de värsta exemplen är väl han som filmade övergreppen och satt och tittade på dem medan han lyssnade till Adolf Hitlers tal. Socialtjänsten tyckte att han gjorde ett bra jobb. Och det är inte särskilt länge sedan.

https://www.expressen.se/kvallsposte...es-ata-spyor-/

88% av de svenska fosterhemsbarnen 1920-1995 utsattes regelbundet för våld och sexövergrepp. Svensk socialvård och svenska förövare.

https://sverigesradio.se/artikel/4721921
Citera
2020-08-28, 22:56
Medlem
Postatallens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Om det hade handlat om min unge med de domarna i bagaget så hade jag också varit ett kontrollfreak.

Dock -- lite lustigt att många i tråden vill framställa det som om föräldrarna inte bryr sig -- och du istället kritiserar för att mamman bryr sig och lägger sig i för mycket....

I det här fallet tror jag inte det är föräldrarna det är fel på -- och det jag kan se i artikeln stärker den uppfattningen
Jag tror inte du kan säga hur du hade reagerat, en vanlig svensson hade inte reagerat så som hon, svensson hade varit förtvivlad men vart samarbetsvillig, svensson hade dock skitit fullständigt i vilken tid barnet kom hem.

Det kan du t.ex. se på BO familj som jag till 99% säkerhet kan säga att de skiter när de kom hem, de bryr sig bara om själva fallet i sig och hur deras barn mår vilket även GMs föräldrar borde göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in