Citat:
Ursprungligen postat av
Ahmed945
Pinsam historia för friidrottsförbundet detta. Vi var ju redan inne på att hon skulle bli av med medaljen redan under EM!
Men, men... Det var ju omöjligt att veta på förhand?!
Citat:
Med facit i hand önskar vi att vi hade hanterat det här på ett annat sätt. Men där och då gjorde vi en rejäl analys och hade argument för att låta henne tävla, säger Stefan Olsson som är generalsekreterare för det svenska förbundet till Expressen.
Nej, jag skojar bara så klart. Men smaka på den: "Med facit i hand...". Fuck off Stefan Olsson, ALLA med huvudet rätt påskruvat insåg MED EN GÅNG att den här historien stank. Ni åsidosatte allt vad sportsligt uppträdande heter och förstörde svenskt anseende i dopingfrågor genom att utnyttja ett juridisk kryphål för att få Bahta på banan. Medaljen var besudlad redan IAAF tog ifrån den.
Fråga till Ulf Björklund:
Citat:
Vad känner du kring att det här beskedet kommer två år efter loppet?
– Det är så onödigt alltihop...
Hur kan en friidrottstränare tycka att antidopningsarbete och dess konsekvenser är, citat "onödigt"?! Hur kan man komma undan med ett sådant uttalande? Bara för att det är hans egen adept eller?
Bahta intervjuad:
Citat:
– Det är väldigt tråkigt, säger Bahta när SportExpressen träffar henne på Slottsskogsvallen.
– Framför allt är det väldigt konstigt att beskedet kommer dagen innan jag ska tävla.
Du menar att de borde meddelat det här en annan dag?
– Jag tycker det. De tänker så konstigt. Det var likadant innan EM, jag fick beskedet om utredningen precis innan mästerskapet… det är väldigt konstigt.
Tror du att de medvetet försöker störa dig?
– Jag vet inte. Jag fattar ingenting…
Ja, det är väldigt tråkigt, men inte för dig, utan för alla idrottare som drabbats negativt av att en dopingavstängd (eller som borde ha varit det) som du tillåtits tävla, t.ex. Alina Reh, som förnekades chansen att mottaga en medalj på hemma-EM.
Sedan är det magstarkt att insinuera att vara utsatt för någon slags komplott, när det precis uppdagats att förbundet bokstavligen talat brutit mot det internationella regelverket för att SKYDDA DIG. Verklighetsfrånvänt är bara förnamnet! (Förresten, var det inte Aftonbladet som läckte att Bahta var under utredning innan EM, förbundet försökte väl hålla det hemligt?)