Citat:
Ursprungligen postat av
davve74
Om vi skiter i domstolarna, hur många här hade velat se ett hårdare straff här än vad lagen kan ge? Hand upp.
Jag tror att de flesta medborgare vill ha bort de kriminellas dominans över gator och torg och från platser som skog och mark, badplatser, badhus och bibliotek.
Nu har vi ett fall där unga människor inte ens kan gå hem efter en fest, utan att bli skändade och förnedrade. Det borde inte behövas ytterligare tusentals fall i en rättsstat för att domstolar ska ändra praxis, och tillämpa den lag vi har hårdare, i väntan på nya lagar. Detta fall kostar tid och pengar. Av rädsla blir det fler resor med taxi, hämtning och lämning av nästan vuxna barn. De kriminella begränsar vanligt folks rörlighet ytterligare, när svenska politiker, idioter, tolkar globalism och mänskliga rättigheter..
Hade killen som fick straff för mordbrand fått 6 månader till, hade han inte kunnat släppas ut ur häktet i väntan på placering i fängelse. Och då hade han inte kunnat begå detta brott.
Jag tycker Danmark har visat att de har seriösa politiker, som värnar om folkets rätt till statens beskydd. Det handlar om politiker som förstått att folkets pengar tillhör folket och inte olika Mena projekt.
Nu under kravaller i U.S.A blir det absurt med politiker som Bill Clinton, "ångrar sig" över att de rensade gatorna från kriminella som förpestade för alla vanliga människor. New York var förskräckligt och farligt när jag var där under 70- och 80 talet. Sen blev det 3 strikes och kriminella fick livstid. Gatorna blev trygga. Hela Manhattan och förorterna blev beboliga och fastighetspriserna steg där det förr var slum och förenat med livsfara att ens beträda. Det är också integration på riktigt när vanligt folk, även vita kan bo med svarta människor i Harlem!
Det intressanta är att alla varnade för att resa till New York. Förmaningar om olika tips om vilka platser man ska undvika. Men tillståndet i Sverige mörkas och förminskas av våra politiker som nu måste tänka om innan den arbetande delen av den svenska befolkningen lämnar skiten, och emigrerar till lugnare länder.
Jag tror vi kommer få inbördeskrig inom 20 år om man inte rensar upp och skickar hem alla kriminella muslimer. Med den demografin Sverige kommer ha inom 20-30 år kan man inte ha demokrati och ett öppet samhälle. Det ser mycket dystert ut. Outbildade, fanatiska muslimer som hatar svennar, med ett obegränsat habegär utan försörjningsförmåga är ett skräckscenario, där ingen integration kommer ske.
För vem vill ta ens risken att anlita folk i hemmet, trots generöst RUT, folk som sedan kan dyka upp i kriminellt syfte?
Företag kommer förlora pengar om de har fel sorts personal. Efter Corona kommer de bli svårt att fylla upp äldreboenden om personalen är outbildad och inte talar god svenska. Politiker har satt sig i skiten och ordet "integration" är ett skämt, när man diskuterar existentiella problem, som att vara eller inte vara.