2020-08-29, 09:16
Medlem
Urinterapeut, gäller din avsmak även så kallade ursvenskar? som gör saker likadant, eller skyller du då på omgivningen etc?

Citat:
Ursprungligen postat av Taws
- Aldrig bli förälder igen. Sedan ska ju vårt rättssamhälle ta hand om resten, vilken vi också misslyckas med.
Vi får väl se vad de får för straff. Dagsböter? Fängelse i 2-3 år? Samhällstjänst?

Vårt rättssamhälle har lika mycket brister som dessa föräldrar, tyvärr.
Tänk om de har 4 barn, varav 1 är en rötägg. Och de andra 3 otroligt bra människor?
Finns de som har haft bra föräldrar, bra uppfostran, men sedan ändå blir rötägg.

Straff? Längre tid i fängelse!
Men så blir det väl tyvärr inte.
Citera
2020-08-29, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Här:
"- Pojkarna har under större delen av natten varit bakbundna och munnarna fullproppade med tyg.
- Pojkarna har även lagts i en grop och gärningsmännen har stampat på dem. Framför allt deras händer.
- Gärningsmännen har stuckit dem i benen med kniv för att de ej ska fly, ej skurit av hälsenor.
- Gärningsmännen har även försökt föra upp föremål i ändan på pojkarna."

(FB) Solna: Pojkar kidnappades och misshandlades grovt på kyrkogård (2020-08-23)
Det hade jag missat.

Ja, det känns inte som ett trollkonto heller. Fy om alla uppgifterna stämmer.
Citera
2020-08-29, 09:37
Medlem
Foxan1977s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trordudet
Exakt! Vissa barn har så stora problem att det är svårt att nå fram till dem. Jag talar av egen erfarenhet: min son kunde slå och hota mig och sin syster, han kunde slå sönder saker i hemmet, elda på möbler och gardiner, etc., i sina försök att få sin vilja igenom. Till slut blev det nödvändigt med utvisning (från hemmet) till SIS-ungdomsboende.

Citat:
Ursprungligen postat av kalmartjejen
Har det hjälpt? Hjälp vad gör man liksom. Har en fortfarande liten pojk men känns som det är adhd och utbrott som bara lär bli värre med tiden

Talar också av egen erfarenhet. Att få hjälp i Sverige i dag är otroligt svårt. Kompetensen på BUP är väldigt låg och de barn som inte har föräldrar som av någon anledning klarar av eller har möjlighet att lägga sina hela liv på is och kriga faller mellan stolarna.

Det tog mig 6 år att ens få till en utredning på min son. "han är för svår för oss" sa BUP gång på gång och skrev ut oss, inom ett par månader var vi där igen.
Så nej det handlar inte om bra eller dålig förälder många gånger.
De här barnen och familjerna blir svikna av samhället.
Det finns inget långsiktigt tänk, hur kan vi få det här barnet att bli en välfungerande, produktiv och välmående människa när han är 25 år.
Deras sparande på våra barn kostar väldigt mycket mer i långa loppet
Citera
2020-08-29, 09:40
Medlem
tyskakutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Någon som kan citera från den låsta artikeln?

https://www.aftonbladet.se/a/lA7XAM

Läste artikeln noga när den låg uppe och kan redogöra ur minnet eftersom pappan till den äldre gripne (Ali, 21 år) visade total brist på ansvar för fostran av sin son.

1) Pappan påstår att hans fru hade ringt Ali under kvällen/natten och han sa att han skulle komma hem snart. Sedan påstår han att de ringde polisen och efterlyste sin son eftersom de var oroliga för honom (precis som en av BO:s pappa tidigare sagt att han gjorde).
Kommentar: Detta skulle jag vilja se dokumenterat från SOS Alarm/polis, detta är alltså en son som är dömd för mordbrand efter att ha kastat molotovcocktails på bilar. Han spårades då med hund till en busskur kl 02:36 mitt i natten. Och han är vuxen, 21 år, även om han bor hos föräldrarna.
2) Pappan menar att föräldrarna inte har någon typ av ansvar. Om föräldrarna t.ex. är borta i tio timmar på jobbet, hur ska de då kunna ha kontroll över en son och förhindra vad det nu är han har för sig, det är ju en omöjlighet!
Kommentar: Det verkar inte föresväva honom att de flesta i Sverige har två heltidsarbetande föräldrar men att de inte behöver övervaka barnen som hökar hela tiden för att de inte skall begå mordbränder eller tortera ungdomar eftersom de har fostrats till att ha en inre kontroll av beteende.
3) Pappan påstår att mamman aldrig kommer att tala mer med Ali om han inte ber om ursäkt för att han sagt att han skulle komma hem den där natten men sedan inte gjorde det (om det nu ens var så, se punkt 1).
Kommentar: Återigen är det familjens kontroll som är det viktiga. Att han då när han inte kom hem är anklagad för att ha torterat och grävt ned ett par ungdomar verkar vara en bisak. Det hade inte hänt om han lytt och kommit hem. Att en son borde ha en inre kompass som härrör från uppfostran verkar det inte reflekteras över. Och vi talar om en 21-åring.
Citera
2020-08-29, 09:46
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granddanoise
Dags att införa dubbelt medborgarskap de 2 första generationerna för invandrare från muslimska länder, då kan man dra det svenska passet vid grova brott - och skicka hem hela patrasket till deras sandgrottor.
Ja-viktigt att föräldrarna också återförs. Såg att pappan till den ene våldtäktsbögen-jahani-hade en snyfthistoria om sitt flyktingursprung på youtube. Nu har han anledning att uppdatera sin kanal med inslag om hur han uppfostrat sin son att bli vad denne nu är. Handlar om en stolt kultur med mycket heder här..
Citera
2020-08-29, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tyskakuten
Läste artikeln noga när den låg uppe och kan redogöra ur minnet eftersom pappan till den äldre gripne (Ali, 21 år) visade total brist på ansvar för fostran av sin son.

1) Pappan påstår att hans fru hade ringt Ali under kvällen/natten och han sa att han skulle komma hem snart. Sedan påstår han att de ringde polisen och efterlyste sin son eftersom de var oroliga för honom (precis som en av BO:s pappa tidigare sagt att han gjorde).
Kommentar: Detta skulle jag vilja se dokumenterat från SOS Alarm/polis, detta är alltså en son som är dömd för mordbrand efter att ha kastat molotovcocktails på bilar. Han spårades då med hund till en busskur kl 02:36 mitt i natten. Och han är vuxen, 21 år, även om han bor hos föräldrarna.
2) Pappan menar att föräldrarna inte har någon typ av ansvar. Om föräldrarna t.ex. är borta i tio timmar på jobbet, hur ska de då kunna ha kontroll över en son och förhindra vad det nu är han har för sig, det är ju en omöjlighet!
Kommentar: Det verkar inte föresväva honom att de flesta i Sverige har två heltidsarbetande föräldrar men att de inte behöver övervaka barnen som hökar hela tiden för att de inte skall begå mordbränder eller tortera ungdomar eftersom de har fostrats till att ha en inre kontroll av beteende.
3) Pappan påstår att mamman aldrig kommer att tala mer med Ali om han inte ber om ursäkt för att han sagt att han skulle komma hem den där natten men sedan inte gjorde det (om det nu ens var så, se punkt 1).
Kommentar: Återigen är det familjens kontroll som är det viktiga. Att han då när han inte kom hem är anklagad för att ha torterat och grävt ned ett par ungdomar verkar vara en bisak. Det hade inte hänt om han lytt och kommit hem. Att en son borde ha en inre kompass som härrör från uppfostran verkar det inte reflekteras över. Och vi talar om en 21-åring.

Tack så mycket. Det är ungefär som jag skulle kommenterat.
Citera
2020-08-29, 09:55
Medlem
Länk till den kanalen?
Citat:
Ursprungligen postat av siljaeuropa94
Ja-viktigt att föräldrarna också återförs. Såg att pappan till den ene våldtäktsbögen-jahani-hade en snyfthistoria om sitt flyktingursprung på youtube. Nu har han anledning att uppdatera sin kanal med inslag om hur han uppfostrat sin son att bli vad denne nu är. Handlar om en stolt kultur med mycket heder här..
Citera
2020-08-29, 10:00
Medlem
Triplefaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tyskakuten

Jag läste också artikeln när den var olåst, tolkade det som att mamman aldrig skulle tala mer med sonen om den inte bad om ursäkt för att den begått ett så hemskt brott (misshandlat, våldtagit etc). Men det kan säkert vara som du säger, jag kan ha gjort en feltolkning eftersom det lät mer logiskt.
Citera
2020-08-29, 10:09
Medlem
OroligLantiss avatar
”En 18-åring, kort, mörkt hår, skägg, ledd mellan två häktesvakter, tittade nyfiket mot åskådarna, log, nickade mot någon han tycktes känna och satte sig bredvid sin advokat.
Människorov, grovt rån, grov misshandel, våldtäkt...
(...)
Ynglingen ropade något på arabiska, den misstänkte nickade uppskattande, kanske var det några uppmuntrande ord, kanske var det viktig information som han inte borde ha fått möjlighet att framföra, kanske var det ingenting alls av vikt.
(...)
Den här gången ropade kompisen på svenska:
– Du får ett brev i morgon, bror.”

https://www.aftonbladet.se/a/JoKRy7

Det måste kännas skönt och betryggande att kompisen visar sitt stöd genom att inte bara närvara vid häktningsförhandlingen, utan även tillåts skrika på båda arabiska och svenska utan att någon portar honom från förhandlingen.

Inte utan att man funderar på vad som står i brevet. ”Bra jobbat bror! Nästa gång vill jag vara med!”?

Vidriga, vidriga varelser!
Citera
2020-08-29, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davve74
Om vi skiter i domstolarna, hur många här hade velat se ett hårdare straff här än vad lagen kan ge? Hand upp.

Jag tror att de flesta medborgare vill ha bort de kriminellas dominans över gator och torg och från platser som skog och mark, badplatser, badhus och bibliotek.

Nu har vi ett fall där unga människor inte ens kan gå hem efter en fest, utan att bli skändade och förnedrade. Det borde inte behövas ytterligare tusentals fall i en rättsstat för att domstolar ska ändra praxis, och tillämpa den lag vi har hårdare, i väntan på nya lagar. Detta fall kostar tid och pengar. Av rädsla blir det fler resor med taxi, hämtning och lämning av nästan vuxna barn. De kriminella begränsar vanligt folks rörlighet ytterligare, när svenska politiker, idioter, tolkar globalism och mänskliga rättigheter..

Hade killen som fick straff för mordbrand fått 6 månader till, hade han inte kunnat släppas ut ur häktet i väntan på placering i fängelse. Och då hade han inte kunnat begå detta brott.

Jag tycker Danmark har visat att de har seriösa politiker, som värnar om folkets rätt till statens beskydd. Det handlar om politiker som förstått att folkets pengar tillhör folket och inte olika Mena projekt.

Nu under kravaller i U.S.A blir det absurt med politiker som Bill Clinton, "ångrar sig" över att de rensade gatorna från kriminella som förpestade för alla vanliga människor. New York var förskräckligt och farligt när jag var där under 70- och 80 talet. Sen blev det 3 strikes och kriminella fick livstid. Gatorna blev trygga. Hela Manhattan och förorterna blev beboliga och fastighetspriserna steg där det förr var slum och förenat med livsfara att ens beträda. Det är också integration på riktigt när vanligt folk, även vita kan bo med svarta människor i Harlem!

Det intressanta är att alla varnade för att resa till New York. Förmaningar om olika tips om vilka platser man ska undvika. Men tillståndet i Sverige mörkas och förminskas av våra politiker som nu måste tänka om innan den arbetande delen av den svenska befolkningen lämnar skiten, och emigrerar till lugnare länder.

Jag tror vi kommer få inbördeskrig inom 20 år om man inte rensar upp och skickar hem alla kriminella muslimer. Med den demografin Sverige kommer ha inom 20-30 år kan man inte ha demokrati och ett öppet samhälle. Det ser mycket dystert ut. Outbildade, fanatiska muslimer som hatar svennar, med ett obegränsat habegär utan försörjningsförmåga är ett skräckscenario, där ingen integration kommer ske.

För vem vill ta ens risken att anlita folk i hemmet, trots generöst RUT, folk som sedan kan dyka upp i kriminellt syfte?

Företag kommer förlora pengar om de har fel sorts personal. Efter Corona kommer de bli svårt att fylla upp äldreboenden om personalen är outbildad och inte talar god svenska. Politiker har satt sig i skiten och ordet "integration" är ett skämt, när man diskuterar existentiella problem, som att vara eller inte vara.
Citera
2020-08-29, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Postatallen
Jag fattar inte hur kvinnan kan se de 2 sakerna som lika dåliga, ingen vettig människa hade resonerat så då de flesta hade skitit i om han hade varit några timmar sen för brottet GM gjort är så grovt.

Nei, de var først og fremst sinte for at han ikke kom hjem, ikke delvis...
Citera
2020-08-29, 10:22
Medlem
Il.Malizias avatar
Har man kunnat etablera någon koppling mellan gärningsmännen och offren? Kände de varandra?
Var både GM och BO invandrare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in