Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2020-08-30, 17:01
  #1
Medlem
Enligt uppgifter ska en person ha blivit bunden och rånad i Skogås.

Någon som vet mer om vart i Skogås detta inträffat?

Från Aftonbladet:
” Polisen är just nu på plats i Skogås i Huddinge kommun och utreder ett grovt rån.

Tre gärningspersoner ska ha hotat en person med ett pistolliknande föremål och tilltvingat sig tillhörigheter i dennes bostad.

Enligt uppgifter till Aftonbladet ska den rånade ha bundits.

En förundersökning gällande grovt rån har inletts.

Flera polispatruller arbetar nu med att leta efter gärningspersonerna. En polishelikopter har också deltagit i insatsen.

Den utsatte personen är inte fysiskt skadad.

Ingen person är gripen i nuläget.”

Länk till artikeln:
https://live.aftonbladet.se/supernyt...sats.Hpu7FOYGX
Citera
2020-08-30, 17:05
  #2
Medlem
Crimphris avatar
Jag såg två polisbilar som bevakade vägarna när jag passerade.

En stod vid utfarten från Internationella Engelska Skolan, och den andra vid den nya fotbollsplanen vid Österleden.

Avspärrningar Härbrevägen
__________________
Senast redigerad av Crimphri 2020-08-30 kl. 17:12.
Citera
2020-08-30, 18:19
  #3
Medlem
Japp detta skedde på Härbrevägen 4 i Skogås. Enligt hörsägen ska den utsatta ha varit jägare och haft en massa vapen hemma, vet inte om det stämmer.
Citera
2020-08-30, 18:25
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av babypinkpaws
Japp detta skedde på Härbrevägen 4 i Skogås. Enligt hörsägen ska den utsatta ha varit jägare och haft en massa vapen hemma, vet inte om det stämmer.

Adressen verkar stämma. Det är bara att jämföra.

https://www.google.se/maps/@59.22177...7i16384!8i8192

Med fotot i AB.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...or-polisinsats

Om det är frågan om en jägare och jaktvapen så blir det väl bara tre namn att välja på som bor på den adressen? Mina fördomar säger mig att det är så gott som bara svenska män som jagar.
__________________
Senast redigerad av Konrad 2020-08-30 kl. 18:30.
Citera
2020-08-30, 21:43
  #5
Medlem
-Hoppas verkligen att polisen får utdelning i sin jakt.
Vi lever i ett rätts samhälle som vacklar nu är det dags att skärpa tonläget.
Citera
2020-08-30, 22:00
  #6
Medlem
Gissningsvis bor den utsatte på markplan då gärningsmännen enligt rykten ska ha tagit sig in oanmält. Finns en man som är tidigare dömd enligt lexbase.
Citera
2020-08-30, 22:02
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Najlifer
Gissningsvis bor den utsatte på markplan då gärningsmännen enligt rykten ska ha tagit sig in oanmält. Finns en man som är tidigare dömd enligt lexbase.


Laddade ner hans domar och såg att han i våras dömdes till 5års fängelse för grovt narkotikabrott och ska stanna i häkte tills han kan flyttas till fängelse... det kan alltså inte vara personen jag tänkte på.
Citera
2020-08-30, 22:14
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Najlifer
Laddade ner hans domar och såg att han i våras dömdes till 5års fängelse för grovt narkotikabrott och ska stanna i häkte tills han kan flyttas till fängelse... det kan alltså inte vara personen jag tänkte på.

Mannen hade över 10kg amfetamin... 10 KILO!!!
Citera
2020-08-30, 22:23
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Najlifer
Mannen hade över 10kg amfetamin... 10 KILO!!!

Nästa gång kan du följa upp dina teorier och dubbelkolla INNAN du skräpar ner tråden med tre inlägg som är totalfel och endast förvillande.
Citera
2020-08-30, 22:39
  #10
Medlem
Bor på gården som allt hände på. Gick förbi när hunden sökte igenom området utanför huset och hundarna såg ut att hitta en del spår då det packades en del pappkassar med saker där hunden markerat.



Najlifer vart kan ja läsa den domen. Känner gm han på bottenplan och tycker den domen är lite konstigt. Om du förstår. Vart först orolig att brotts offret i det här rånet var hans mormor som bor i samma hus.
Citera
2020-08-31, 21:58
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nackrosen
Nästa gång kan du följa upp dina teorier och dubbelkolla INNAN du skräpar ner tråden med tre inlägg som är totalfel och endast förvillande.

sorry att du var tvungen att läsa tre inlägg som gjorde dig förvirrad...
Citera
2020-08-31, 21:59
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Woodhillsquad
Bor på gården som allt hände på. Gick förbi när hunden sökte igenom området utanför huset och hundarna såg ut att hitta en del spår då det packades en del pappkassar med saker där hunden markerat.



Najlifer vart kan ja läsa den domen. Känner gm han på bottenplan och tycker den domen är lite konstigt. Om du förstår. Vart först orolig att brotts offret i det här rånet var hans mormor som bor i samma hus.

Jag kan skicka domen via pm så behöver inte andra läsare (inlägget ovanför detta) bli förvirrade...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in