Citat:
Ursprungligen postat av
leira
Bli riktigt bra på ditt jobb är mitt enda råd. Är själv 36+ och likadan fortfarande. Har provat allt. Utan nåt vidare resultat. Blir fortfarande försenad flera timmar i veckan.
Försöker ta igen när jag väl lyckas ta mig dit och det har funkat i snart femton år.
En bra arbetsgivare hjälper.
Mjo, än så länge har det nog varit min räddare. Min arbetsgivare är ganska medveten om mitt mående m.m. Han har nog räddat mig X-antal gånger. Men tror inte han kommer respektera att jag försover mig hela tiden då vissa hela tiden ifrågasätter honom med vad jag gör när jag kommer sent så mycket.
Citat:
Ursprungligen postat av
frange
Ett annat tips är att ha en smartwatch/aktivitetsarmband som vibrerar - har du den kopplad till telefonens alarm så börjar den vibrera (och pipa) också - det fungerar ypperligt som väckning.
Aldrig tänkt på den, tack! Ska kika.
Citat:
Ursprungligen postat av
Noccofocus
Köp en väckarklocka som har sömnanalys.
Ja du läste rätt. Finns väckarklockor som känner av din sömn om du befinner dig i lätt sömn eller i djupsömn.
Har du ställt in tiden på låt oss säga 07:00
Känner den av att du befinner dig i lätt sömn 06:30 så ringer den då.
Eller 06:00..
Googla på det så får du fram produkter. Då har man exempelvis en klocka på sig eller annat slags band som känner av din puls. Vid djupsömn har man mycket lägre puls exempelvis, vid lättsömn har man högre puls.
Har vänner som använder sig av detta, dom säger det är det bästa dom någonsin skaffat, vaknar alltid pigg.
Har faktiskt haft en app som hade detta. Saken är den att min sömn är så bristfällig mestadels, så ibland sover jag bara 3h innan jobbet. Som mest, absolut max 6h, väldigt sällan 7h. Hade varit väldigt skönt att ha det fungerande så man alltid vaknade när man ska vakna. Men tills jag kan sova ordentliga timmar, är det nog ingen vits atm. Sen är säkerligen en hel klocka bättre än app. Men att vakna för mig av ljud är omöjligt känns det som. Vet att jag kan reagera på "nya" ljud. Men oftast är jag fullt medveten om när mina larm går för jag börjar väldigt ofta drömma i takt med melodin. Men är inte tillräckligt medveten om det oftast för att försöka väcka mig själv. Sjukt knepigt.