2020-09-01, 04:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Hva med AEH's bistandsadvokat, forresten?

Burde ikke han ha samme muligheten til "etterg om politiet har gjort en god nok jobb" og "be politiet om gjennomfre nye etterforskningsskritt", ref. Kihle i dagbladet-artikkelen.

https://www.dagbladet.no/nyheter/bar...enter/72798210
Jo, det synes jeg absolutt at han burde ha muligheten til.
Jeg vet ikke om han har bedt om innsyn.
Citera
2020-09-01, 06:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Barnas advokat har ftt innsyn i politietterforskningen.

Han kan vel ikke videreformidle spesifikke forhold, men han kan si noe generelt, vil jeg tro? Feks. at om det ser drlig ut, eller ikke for faren deres?

https://www.nrk.no/nyheter/fikk-inns...gen-1.15142545

EDIT - TILLEGG:

Fra Rett24.no

Tingretten mener et innsyn for bistandsadvokaten kan bidra til mer penhet og tillit i den pgende etterforskningen.

Bistandsadvokaten begjrte prinsipalt at hans klienter fikk direkte innsyn, men dette sier tingretten nei til, av hensyn til etterforskningen.

st politidistrikt opplyser at kjennelsen ikke vil bli anket.

https://rett24.no/articles/vil-nekte...en-dokumentene
SH har samme innsynsrett s dette er ikke mye skrive hjem om. Lekker advokatene informasjon til klientene mister de bevilling og ender i fengsel. Det er sikkert fristende for de snakke litt fremp men er vel proffe nok til holde tett.
Citera
2020-09-01, 06:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Det er vel kun de klausulerte dokumentene Kihle har taushetsplikt p.

"Begjringen om innsyn i klausulerte saksdokumenter fra bistandsadvokat Stle Kihle tas til flge mot taushetsplikt."

Det viktige som er veldig positivt er dette:

" Det viktigste blir etterg om politiet har gjort en god nok jobb. Nr jeg fr en oversikt, kan det bety at jeg kan be politiet om gjennomfre nye etterforskningsskritt i saken, sier Kihle."

Selvflgelig har dette mye si for saken

Du synes ha en rrende tillit til barnas bistandsadvokat Stle Kihle.

Denne super-advokat-mannen skal n lese igjennom 20 000 dokumenter, fr han med stdig hnd skal peke politiet i retning vekk fra TH og samtidig i retning oppklaring av saken.

Denne super-advokat-mannen vil nok oppdage detaljer som bde politiet og forsvarsadvokat Svein Holden p slurvete og skjdelst vis har oversett. SK er nok mye smartere enn politiet og SH tilsammen.

Nr forventer du at lsningen vil komme?
Citera
2020-09-01, 07:37
Medlem
Mediautspillene fra barna fremstr virkelighetsfjerne. De tror moren er kidnappet og sttter faren i at det var smart ikke betale. Kanskje bistandsadvokaten etter gjennomgangen br fokusere p veilede barna om sakens realiteter. Han lper barnas rend som en noksagt.
Citera
2020-09-01, 08:01
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
Da opplysningen om fallet i trappen kom, tenkte jeg med en gang p damen i baksetet. Politiet kan ha funnet noe som peker p skade og at AE ville ha synlige skader i ansikt og hode. Derfor ville aldri noen kidnappere ha satt henne oppreist. Snrr og blod i trappelpet? Bit av en tann? Det var sagt betydelig voldskapasitet. Det hres ikke ut som om hun ser ut som hun pleier.

Noe snt tenkte jeg er rsaken til at politiet avviste teorien. Men de gjorde underskelser.

Og dessuten snakker ikke politiet bare til nysgjerring og sensasjonslystne og journalister. De snakker ogs til GM, gjre GM litt nervs og f vedkommende til trkke feil. Og til familiene.

Ikke m de snakke helt sant heller. Antyde litt. Et spill vil jeg tro.

Det er s ekkelt tenke p hvordan Anne E har opplevd sin siste stund her p jorden. Hvem kan ha tatt livet av henne? Jeg tenker enten en med et voldsomt hat til henne, eller en ruset person. Men en ruset person har vel neppe kapasitet til ordne med vasking, trusselbrev og bakhon etterp? Og s synes jeg det er mystisk at mannen hennes har gtt rundt i huset uten sette spor.
Citera
2020-09-01, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
S han hadde fjernet alle "farlige papirer" hvis han er skyldig?
Snn som med notatbkene...?

Skilmissepapirene var godt gjemt, selv om du forsker skape inntrykk av noe annet.

Politiet fant de ikke fr vren 2020, etter lang tid med underskelser.
De fant papirene frst etter ha endevendt huset.

Tyder p at de var veldig godt gjemt.
Hvordan skal du vri og vende p dette da?

Har du flere bortforklaringer p lager?

Hvis TH er skyldig i dette, er det vel lite sannsynlig at han noterte eventuelle avslrende ting i en notisbok. S dum er han ikke. I flge flere i trden blir TH karakterisert med ord ala "slu", "beregnende" etc. Og n skal han ha vrt s dum, at han som evt drapsmann har skrevet avslrende notater, for s fjerne notatbkene?
Citera
2020-09-01, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iditarod
Hvis TH er skyldig i dette, er det vel lite sannsynlig at han noterte eventuelle avslrende ting i en notisbok. S dum er han ikke. I flge flere i trden blir TH karakterisert med ord ala "slu", "beregnende" etc. Og n skal han ha vrt s dum, at han som evt drapsmann har skrevet avslrende notater, for s fjerne notatbkene?
Notatbkene kan si noe om mange andre ting... de kan f eks indikere hvor TH har beveget seg de siste to rene. Hvem han har vrt i kontakt med og nr osv.
Citera
2020-09-01, 08:38
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjoddska
Notatbkene kan si noe om mange andre ting... de kan f eks indikere hvor TH har beveget seg de siste to rene. Hvem han har vrt i kontakt med og nr osv.

Notater fra mter med kryptogutten kan avslre THs kunnskap om Monero.
Citera
2020-09-01, 08:43
Medlem
Slettsnokens avatar
Hadde TH vrt uskyldig og opptatt av finne AE, og notatbkene ikke hadde hatt kompromitterende innhold, ville han i normale tilfeller ha lagt de fram.

Det er pfallende at det kun er noen notatbker som mangler, ikke alle. Noe m det vre i disse bkene som ikke tler dagens lys.
Citera
2020-09-01, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
I flge ektepakten falt betingelsene for gaven til AE p 200.000 bort ved fylte 67 r. Med renter og inflasjon var pengene minst verdt 1 mill i 2018 hvis de da ikke var plassert.

Hun var 68 da hun ble drept, og levde trolig p lnt tid minst i 1,5 r. Det kan hende hun ville vente med skilles til hun var 67 for f en startkapital, men av begrunnet frykt ventet enda lenger med realisere dette.

Hun visste nok at det var risikabelt ta ut skilsmisse, men trodde ikke det skulle bli s fatalt. Jeg tror hun levde store deler av livet i frykt.

Separasjonspapirene var utvilsomt godt gjemt, ettersom de av det vi vet frst ble funnet etter at TH var pgrepet, til tross for at politiet stedsgransket huset i 6 uker i 2018.

https://www.nrk.no/norge/anne-elisab...uen-1.14998469

Du har ikke belegg for hevde at seperasjonspapirene var "utvilsomt godt gjemt". Ekteparet hadde hadde vrt gift i nrmere 50 r. I lpet av den tid vil det samle seg opp anselige mengder papirer. Noen samler p gamle kvitteringer, avtaler og andre dokumenter. Folk flest i denne alderen scanner ikke papirene, for s kaste dem. Neida, dette lagres ir etter r, og det kan bli utrolige mengder, s mye papirer at de etterhvert havner i arkivskap eller pappesker i boder og rom i kjelleren. Og nr da politiet skal begynne etterforske, s har vel ikke disse pappeskene frsteprioritet. Det vil da selvflgelig g mye tid til etterg dette. Jeg synes denne forklaringen er like god som teorien om at papirene var "utvilsomt godt gjemt"
Citera
2020-09-01, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Hadde TH vrt uskyldig og opptatt av finne AE, og notatbkene ikke hadde hatt kompromitterende innhold, ville han i normale tilfeller ha lagt de fram.

Det er pfallende at det kun er noen notatbker som mangler, ikke alle. Noe m det vre i disse bkene som ikke tler dagens lys.

Det kan selvflge virke mistenkelig, men vet vi om de kan ha kommet til rette? Det er vel heller ikke slik at politet, hvis disse notatbkene dukker opp, sender ut en en pressemelding om funnet? Og det er ikke sikkert at politiet opplyser til media, hvis TH etterhvert har kommet med en logisk forklaring. Vi vet ikke om antall manglende bker, hvilket tidsrom, er det bker som er skrevet kronologisk etc. N har jeg nettopp skrevet en alternativ forklaring p hvorfor det tok tid finne de "usedvanlig godt skjulte" skilsmissepapirene. For meg faller det naturlig ske alternative forklaringer p det mange ser p som "indisier". Det gjelder ikke bare denne trden, men generellt p Flashback.
Det kan derfor finnes naturlige forklaringer p det ikke foreligger en komplett samling notatbker.
Citera
2020-09-01, 09:11
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iditarod
Du har ikke belegg for hevde at seperasjonspapirene var "utvilsomt godt gjemt". Ekteparet hadde hadde vrt gift i nrmere 50 r. I lpet av den tid vil det samle seg opp anselige mengder papirer. Noen samler p gamle kvitteringer, avtaler og andre dokumenter. Folk flest i denne alderen scanner ikke papirene, for s kaste dem. Neida, dette lagres ir etter r, og det kan bli utrolige mengder, s mye papirer at de etterhvert havner i arkivskap eller pappesker i boder og rom i kjelleren. Og nr da politiet skal begynne etterforske, s har vel ikke disse pappeskene frsteprioritet. Det vil da selvflgelig g mye tid til etterg dette. Jeg synes denne forklaringen er like god som teorien om at papirene var "utvilsomt godt gjemt"
Du leste kanskje ikke at jeg tok forbehold om at papirene frst ble funnet etter 18 mnd?

Hvis man etter ha saumfart boligen i 6 uker hsten 2018 ikke finner disse fr man nrmest river vegger og gulv vren 2020, er de utvilsomt godt gjemt.

Noe annet hadde vrt om TH hadde lagt papirene frem p kjkkenbordet, men han hadde angivelig ikke kjennskap til disse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in