2020-09-01, 19:58
Medlem
At politiet leter etter notatbkene tyder jo p at de er fra en interessant tidsperiode.
Citera
2020-09-01, 20:17
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
At politiet leter etter notatbkene tyder jo p at de er fra en interessant tidsperiode.
Fr hpe de finner den. Her har sikkert TH skrevet ned hele plottet step by step. Krypto-opplegg og hacking av e-poster.

Sikkert ikke noen annet som str der som forretningshemmeligheter eller detaljer om familien / detaljer som viser AEH's posisjon i familien.
Senast redigerad av Legokatt 2020-09-01 kl. 20:20.
Citera
2020-09-01, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Sprsmlet er vel hvorfor han ikke hyret inn egne etterforskere helt fra starten hvis han mente at politet var p villspor. Han kunne leid inn Tore Sandberg, Finn Abrahamsen og Ola Thune. Og hvorfor uteble dusr?

Den enkle forklaringen er selvsagt at han trodde politiet ville oppklare saken.
Citera
2020-09-01, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
S enig.

Sakte men sikkert begynner det g opp for folk at politiet kommer til gi opp.

Det vil si: De kommer til f beskjed om gi seg.

Faktum er at vi str overfor en av de strste politiskandalene i norsk historie.

Den dagen de frafaller siktelsen har TH rett p erstatning, men hadde jeg vrt han, hadde jeg brukt mange millioner, fra og med den dagen politiet gir opp, p engasjere svenske etteforskere til oppklare saken.

Samtidig ville jeg engasjert dokumentarfilmfolk til flge etterforskningen som leder til oppklaringen, og som, etter at saken er oppklart, ogs flger TH nr han forbereder sksmlet mot politiet, enkeltmedlemmer i etterforskningsledelsen samt politiorganet VG.

I arbeidet ned sksmlet ville jeg triplet budsjettet og satt p flere norske superadvokater, bare for vre sikker p at han vinner saken.

For gjre det ekstra smertefullt, ville jeg etablert et fond, eller en stiftelse, som srger for at det utdannes dyktigere politifolk i dette landet.

Kanskje ville jeg ogs engasjert en forfatter eller to som skriver bker.

Kanskje ville jeg ogs finansiert en spillefilm.
Men siden du (TH) er s mediesky at du (TH) ikke engang klarer be for din kjre kone som er kidnappet i en appell p TV da nyheten sprakk, er det vel en ganske logisk brist at du (han) skulle hatt et helt TV-team p slep for dokumentere et eventuelt sksml? Eller misforstod jeg noe?
Citera
2020-09-01, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Nringsvirksomhet? Anne drev vel ikke nringsvirksomhet, det var det TH som gjorde, og jeg tviler p at AE skulle blande sine papirer med hans. TH har sikkert et helt berg med papirer, men godt adskilt fra AEs, og spesielt med den stlkontrollen han vil ha.
Nr det gjelder tidsepoken for de forsvunnede bkene, s kan vi ihvertfall sl fast at det ikke er ETTER Annes forsvinning at det mangler bker, i og med at politiet lette etter bker for finne svar p forsvinningen.
Det str en plass om bkene, z-z-z kan sikkert hjelpe deg finne link der det str at det er tykke bker som han har skrevet siden 40 r tilbake i tid. z-z-z sitt eneste talent. Hvilken farge det var p disse, kommer vel ikke fram der.

Jeg spurte om linker som kunne bekrefte dine pstander. Da viser du til z-z-z, som ellers blir forskt latterliggjort av flere p denne trden. Men n skal z-z-z gjre jobben for deg?
Nei, det var du som fremsatte disse pstandene, da er du som m dokumentere dette!
Senast redigerad av Iditarod 2020-09-01 kl. 21:05.
Citera
2020-09-01, 21:25
Medlem
Det med de notatbkene er det litt trdsannheter rundt.
De kommer fra lekkasjer til VG og handlerom at politiet ikke har ftt tak i alle, ikke at han har skjult de.

Han har et aktivt forhold til disse bkene og har selvflgelig de ferskeste med seg.

Sprs om ikke VG har vrt litt sensasjonshungrige her.
https://www.vg.no/nyheter/i/P9Jvd5/o...ns-notatboeker

Citera
2020-09-01, 21:26
Medlem
Har det vrt rekonstruksjoner i S4 i gr eller i dag?

Sist onsdag ble det kjent at politiet skulle gjennomfre rekonstruksjoner av registrerte bevegelser p Helse-appen p AEHs iPhone. Dette skulle skje i lpet av onsdag eller torsdag eller fredag siste uke.

Det har ikke vrt noen nyheter og ingen bilder av politi-biler i S4.

Heller ikke i gr eller i dag.

Skjer det ingenting?
Citera
2020-09-01, 21:37
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spikra
Inga strips eller sprox och inga synliga slpspr. Barnen hade blivit invigda och ombedda att hlla tyst om saken. Vnner kan man ljuga fr ett tag.

Bara lekte med tanken.

Kunne nok ha fungert en stund. Men n er vi jo s online hele tiden, s det kunne blitt komplisert
Citera
2020-09-01, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Det er nettopp fravr av hvis som er blitt THs store problem. Veldig mange av de 38 punktene m ha et hvis for at TH skal redde skinnet, noen uoverkommelige.

En og annen tilfeldighet kanskje, men ikke 38 tilfeller av uflaks. Flere av disse har han ogs aktivt bidratt med selv.

Hvilke 38 punkter med hvis er det snakk om? Jeg googler i vei, og det er svrt fragmentert det jeg fr opp. Har du lett tilgang til en link over 38 punkter politiet stusser p, vil jeg si takk for det.

Om du greier forklare hvordan Tom Hagen sannsynligvis har utfrt forbrytelsen lutter jeg re.

Teoriene jeg har lest her p siden om hvordan han kan ha gjort det er helt utrolige i bokstavlig betydning.
Citera
2020-09-01, 22:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Iditarod
Jeg spurte om linker som kunne bekrefte dine pstander. Da viser du til z-z-z, som ellers blir forskt latterliggjort av flere p denne trden. Men n skal z-z-z gjre jobben for deg?
Nei, det var du som fremsatte disse pstandene, da er du som m dokumentere dette!

Ikke jobben for meg, men jobben for deg. Det er du som etterspr link til noe som er helt innefor klare finne selv. Jeg ser ikke noen grunn til mtte ha en link lagt ved hvert eneste innlegg jeg har. Forvrig s M jeg ikke noe som helst. Det er innenfor finne ut at TH hadde skrevet dagbker i 40 r, og at dette var tykke store bker.
z-z-z er jo ellers veldig ivrig til finne linker, hennes store og eneste talent, s jeg ser ikke problemet. Er det det at hun da hjelper meg istedet for tale imot meg, er det det som er problemet?
Senast redigerad av Fenvatnet 2020-09-01 kl. 22:34.
Citera
2020-09-01, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
Kunne nok ha fungert en stund. Men n er vi jo s online hele tiden, s det kunne blitt komplisert

Det kommer jo an p hvordan TH hadde gjort det. Og hvilken tilnrming til angivelige kidnappere han da ville ha valgt.

Om han saboterte kommunikasjon med angivelig motpart for tvinge kidnapperne over annen plattform mer egnet for kommunikajon, ville han uansett ha mistet all troverdighet. P samme mten som han mistet troverdighet etter ha varslet politiet.

Om han hadde forskt kommunisere og betale osv, uten f noen fornuftig respons fra antatt motpart, ville han allikevel blitt hovedmistenkt, men stagingen ville ha blitt delagt.

S politiet mtte varsles s fort som mulig, av hensyn til stagingen i huset. Og i et forsk p f verifisert alibiet han har planlagt s nye. Og forsk p skaffe seg troverdighet gjennom tilrve seg status som fornrmet. Og forsk p styrke egen troverdighet. Forsk p skaffe seg avstand til forsvinningen. Og forsk p posisjonere seg slik at han senere kan skylde p politiet for alt som har gtt galt.
Citera
2020-09-01, 22:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Iditarod
Den enkle forklaringen er selvsagt at han trodde politiet ville oppklare saken.

Mitt innlegg var til Sandemose og ikke deg. Jeg har opplevd Sandemose som en som er i stand til svare for seg selv.
Men nr du frst vil snakke om det. Hvordan kan han tro at de ville oppklare saken nr de byttet hypotese fra kidnapping til drap? Allerede der peker jo alt mot TH i og med at det ikke kan vre andre enn han. Og s etter noen mnd, s blir TH arrestert. Men nei, ingen etterforskere. TH har jo penger til leie hele London Metropolitan police med flere hundre etterforskere og sette dem p saken. Eller kanskje det ikke var s viktig for TH finne sannheten likevel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in