Citat:
Her er vi helt p linje, Bjoddska! Det er en god del som peker mot TH, men jeg har mine tvil om det blir reist tiltale. Brske uttalte en mlsetning/forhpning om at saken skulle bli oppklart i lpet av 2019. Uttalelsen falt i midten av oktober 2019, hvis jeg ikke husker feil. Politiet har jobbet kontinuerlig etter denne uttalelsen, det har snart gtt et r , og det er fortsatt ikke reist tiltale. Det viser med all tydelighet, at saken langtfra er s enkel som noen skal ha det til.
S enig.
Sakte men sikkert begynner det g opp for folk at politiet kommer til gi opp.
Det vil si: De kommer til f beskjed om gi seg.
Faktum er at vi str overfor en av de strste politiskandalene i norsk historie.
Den dagen de frafaller siktelsen har TH rett p erstatning, men hadde jeg vrt han, hadde jeg brukt mange millioner, fra og med den dagen politiet gir opp, p engasjere svenske etteforskere til oppklare saken.
Samtidig ville jeg engasjert dokumentarfilmfolk til flge etterforskningen som leder til oppklaringen, og som, etter at saken er oppklart, ogs flger TH nr han forbereder sksmlet mot politiet, enkeltmedlemmer i etterforskningsledelsen samt politiorganet VG.
I arbeidet ned sksmlet ville jeg triplet budsjettet og satt p flere norske superadvokater, bare for vre sikker p at han vinner saken.
For gjre det ekstra smertefullt, ville jeg etablert et fond, eller en stiftelse, som srger for at det utdannes dyktigere politifolk i dette landet.
Kanskje ville jeg ogs engasjert en forfatter eller to som skriver bker.
Kanskje ville jeg ogs finansiert en spillefilm.