2020-09-01, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iditarod
Her er vi helt p linje, Bjoddska! Det er en god del som peker mot TH, men jeg har mine tvil om det blir reist tiltale. Brske uttalte en mlsetning/forhpning om at saken skulle bli oppklart i lpet av 2019. Uttalelsen falt i midten av oktober 2019, hvis jeg ikke husker feil. Politiet har jobbet kontinuerlig etter denne uttalelsen, det har snart gtt et r , og det er fortsatt ikke reist tiltale. Det viser med all tydelighet, at saken langtfra er s enkel som noen skal ha det til.

S enig.

Sakte men sikkert begynner det g opp for folk at politiet kommer til gi opp.

Det vil si: De kommer til f beskjed om gi seg.

Faktum er at vi str overfor en av de strste politiskandalene i norsk historie.

Den dagen de frafaller siktelsen har TH rett p erstatning, men hadde jeg vrt han, hadde jeg brukt mange millioner, fra og med den dagen politiet gir opp, p engasjere svenske etteforskere til oppklare saken.

Samtidig ville jeg engasjert dokumentarfilmfolk til flge etterforskningen som leder til oppklaringen, og som, etter at saken er oppklart, ogs flger TH nr han forbereder sksmlet mot politiet, enkeltmedlemmer i etterforskningsledelsen samt politiorganet VG.

I arbeidet ned sksmlet ville jeg triplet budsjettet og satt p flere norske superadvokater, bare for vre sikker p at han vinner saken.

For gjre det ekstra smertefullt, ville jeg etablert et fond, eller en stiftelse, som srger for at det utdannes dyktigere politifolk i dette landet.

Kanskje ville jeg ogs engasjert en forfatter eller to som skriver bker.

Kanskje ville jeg ogs finansiert en spillefilm.
Citera
2020-09-01, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Det er nettopp fravr av hvis som er blitt THs store problem. Veldig mange av de 38 punktene m ha et hvis for at TH skal redde skinnet, noen uoverkommelige.

En og annen tilfeldighet kanskje, men ikke 38 tilfeller av uflaks. Flere av disse har han ogs aktivt bidratt med selv.

Vi m regne med at politiet har registrert disse 38 punktene og vurdert dem. Og som du tidligere har skrevet, du mener at politiet har flere punkter. Disse punktene, inklusive politiets egne, ble ikke kjent i gr.
Hvorfor blir det ikke reist tiltale? Svaret gir seg selv: Denne indisierekken er for svak, de har for lite p beinet. Ptalemyndigheten har selvflgelig skjnt dette.
Citera
2020-09-01, 18:47
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stomperud
Det er feil, politiet motsatte seg at barna skulle f innsyn i etterfoskningen. Og de fr ikke innsyn etter dommen heller.
Ja disse barna virker som rampete smunger. Ble de bortskjemt som sm?

Etterfosssskningen burde holdes uten disse rampete smtrollene!!
Citera
2020-09-01, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpeedMax
Kan vre som du skriver eller hva hvis de bare hadde sklidd ned mellom sofaen og veggen. Hvis ingen tenkte noe mer p de og nr politiet tok frem sofaen s hang de klistret p baksiden. Fort gjort hvis man pner dren for lufte og de blser ned bak hvis det f.eks var mye vind den dagen.

Ja, eller gjennomtrekk.
Citera
2020-09-01, 18:57
Medlem
Citat:
Papirene ble selvflgelig funnet i pipelpet. TH forskte brenne opp papirene i ovnen, men fikk ikke dreis p dette. Dette kan han takke seg selv for. Det var kanskje ikke s lurt fyre med r ved. Selv om han gjorde et kupp da han kjpte den r veden til halv pris.
Gjerrighet varer lengst!

Ja, der er vi enige. Psykopater har ofte en tendens til vre ekstremt gniene. I tillegg s er han helt ubrukelig p alt av elektroniske duppeditter, han lette i garasjen i andre etasje, alle rom, men fant aldri Google, men n m br jo veden vre klar til bruk - hvis han rekker f igjen huset fr soning.
Citera
2020-09-01, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Ja den forklaringen br vre god. Siden 1978 har TH skrevet i disse notatbkene hver eneste dag der han drfter tanker, planer og alt mulig rart. Tykke bker. Alt var nye datert. Dette er ikke av de sm oransje notisblokkene, vi snakker her om tykke bker, og de blir ikke borte av seg selv. Egentlig spiller det ikke noen rolle om hvilke periode det mangler bker for. Men det er jo selvflgelig interessant for den perioden fr AE forsvant, og ogs perioden rundt og rett fr 2012, nr skilsmissepapirene ble undertegnet.
Hagen-paret feiret ikke 60-rs-dag i 2010, en dag som selvflgelig br markeres, og rett etterp blir alts disse papirene undertegnet. Hvorfor feirer ikke en milliardr sin 60-rsdag?
TH har selvflgelig leitet etter disse papirene, siden skilsmisse er et vanlig motiv nr det gjelder konedrap. Han skjnner jo at det kan kaste et drlig lys over han. Jeg vet ikke hvor du har ifra at Anne samlet p alt mulig. Kvitteringer fra Rimi fra 1992. Gjr du det? Samler p alt mulig som du aldri kommer til f bruk for? Har du svre pappesker i garasjen med alle mulige papirer, f.eks. kvittering for en paraply kjpt p Lindex i 1967? Absolutt alle regningene du har betalt gjennom hele livet? Strmregning fra 1985? Vel, ikke alle er slik at de samler p sppel.

Du har rett i det siste, ikke alle samler p kvitteringene. Men mange eldre samler. Jeg har sett dette med egne yne. Var med p rydde i et ddsbo i sommer, og vi fikk bakoversveis over alt vi fant av gamle papirer; avisutklipp, gamle kvitteringer, gulnede dokumenter etc. Og dette var etter en vanlig pensjonist som ikke har drevet nringsvirksomhet. Jeg vet ikke hvorfor du kan beskrive disse notatbkene, nr det gjelder farge og format. Har dette blitt omtalt i media? Videre: Har det blitt omtalt hvilken tidsepoke de forsvunne notatbkene favner? Vet vi at notatbkene som dekker tiden fr AEHs forsvinning, er blant de notatbkene som er borte? Jeg har ikke sett noe om dette i media, men det kan selvflgelig skyldes at jeg har oversett noe. Men du har sikkert en link som kan bekrefter pstandene dine?
Citera
2020-09-01, 19:12
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
S enig.

Den dagen de frafaller siktelsen har TH rett p erstatning, men hadde jeg vrt han, hadde jeg brukt mange millioner, fra og med den dagen politiet gir opp, p engasjere svenske etteforskere til oppklare saken.

Samtidig ville jeg engasjert dokumentarfilmfolk til flge etterforskningen som leder til oppklaringen, og som, etter at saken er oppklart, ogs flger TH nr han forbereder sksmlet mot politiet, enkeltmedlemmer i etterforskningsledelsen samt politiorganet VG.

I arbeidet ned sksmlet ville jeg triplet budsjettet og satt p flere norske superadvokater, bare for vre sikker p at han vinner saken.

For gjre det ekstra smertefullt, ville jeg etablert et fond, eller en stiftelse, som srger for at det utdannes dyktigere politifolk i dette landet.

Kan bli tidenes "payback"
Senast redigerad av Legokatt 2020-09-01 kl. 19:16.
Citera
2020-09-01, 19:12
Medlem
Citat:
Her er vi helt p linje, Bjoddska! Det er en god del som peker mot TH, men jeg har mine tvil om det blir reist tiltale. Brske uttalte en mlsetning/forhpning om at saken skulle bli oppklart i lpet av 2019. Uttalelsen falt i midten av oktober 2019, hvis jeg ikke husker feil. Politiet har jobbet kontinuerlig etter denne uttalelsen, det har snart gtt et r , og det er fortsatt ikke reist tiltale. Det viser med all tydelighet, at saken langtfra er s enkel som noen skal ha det til.

Jag kan ocks se att en del saker verkar som konstiga sammantrffanden men
tnker att det alltid i alla krimfall uppstr en rad "indicier" ...
Jag kan helt enkelt inte tnka mig att TH suttit i lnndom och planerat ett mord p AEH
eller p ngon annan mnniska.
Det enda skulle vara om han begtt brottet i akut vredesmod. Men hur frklara
allt annat d?
Telefonsamtalen, trusselbrevet, tidslinjen ...
Nej, nej, det stmmer inte.
"Indicierna" ser svaga ut mot fakta.
Citera
2020-09-01, 19:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
S enig.

Sprsmlet er vel hvorfor han ikke hyret inn egne etterforskere helt fra starten hvis han mente at politet var p villspor. Han kunne leid inn Tore Sandberg, Finn Abrahamsen og Ola Thune. Og hvorfor uteble dusr?
Citera
2020-09-01, 19:21
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Vi m regne med at politiet har registrert disse 38 punktene og vurdert dem. Og som du tidligere har skrevet, du mener at politiet har flere punkter. Disse punktene, inklusive politiets egne, ble ikke kjent i gr.
Hvorfor blir det ikke reist tiltale? Svaret gir seg selv: Denne indisierekken er for svak, de har for lite p beinet. Ptalemyndigheten har selvflgelig skjnt dette.
Alle pusselbiter m p plass fr en tiltale, pne drer m lukkes helt, og denne unike saken mangler nok noen flere brikker fr den er klar.

Et affektdrap hadde vrt lst etter noen uker, men en relang plan for den perfekte forbrytelse som jeg tror er lagt i denne saken, er mye vanskeligere lse.

Allikevel tror jeg det kommer en tiltale (eller 4) p denne siden av jul.
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-09-01 kl. 19:23.
Citera
2020-09-01, 19:37
Bannlyst
Citat:
Du har rett i det siste, ikke alle samler p kvitteringene. Men mange eldre samler. Jeg har sett dette med egne yne. Var med p rydde i et ddsbo i sommer, og vi fikk bakoversveis over alt vi fant av gamle papirer; avisutklipp, gamle kvitteringer, gulnede dokumenter etc. Og dette var etter en vanlig pensjonist som ikke har drevet nringsvirksomhet. Jeg vet ikke hvorfor du kan beskrive disse notatbkene, nr det gjelder farge og format. Har dette blitt omtalt i media? Videre: Har det blitt omtalt hvilken tidsepoke de forsvunne notatbkene favner? Vet vi at notatbkene som dekker tiden fr AEHs forsvinning, er blant de notatbkene som er borte? Jeg har ikke sett noe om dette i media, men det kan selvflgelig skyldes at jeg har oversett noe. Men du har sikkert en link som kan bekrefter pstandene dine?

Nringsvirksomhet? Anne drev vel ikke nringsvirksomhet, det var det TH som gjorde, og jeg tviler p at AE skulle blande sine papirer med hans. TH har sikkert et helt berg med papirer, men godt adskilt fra AEs, og spesielt med den stlkontrollen han vil ha.
Nr det gjelder tidsepoken for de forsvunnede bkene, s kan vi ihvertfall sl fast at det ikke er ETTER Annes forsvinning at det mangler bker, i og med at politiet lette etter bker for finne svar p forsvinningen.
Det str en plass om bkene, z-z-z kan sikkert hjelpe deg finne link der det str at det er tykke bker som han har skrevet siden 40 r tilbake i tid. z-z-z sitt eneste talent. Hvilken farge det var p disse, kommer vel ikke fram der.
Citera
2020-09-01, 19:55
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Alle pusselbiter m p plass fr en tiltale, pne drer m lukkes helt, og denne unike saken mangler nok noen flere brikker fr den er klar.

Et affektdrap hadde vrt lst etter noen uker, men en relang plan for den perfekte forbrytelse som jeg tror er lagt i denne saken, er mye vanskeligere lse.

Allikevel tror jeg det kommer en tiltale (eller 4) p denne siden av jul.
Hva om politiet har en hypotese med alle puslespilbrikker p plass?
..og den handler ikke om TH i hovedrollen

Alle puslespilbrikker - som om man har en haug med legobrikker i ulike fasonger og farger som skal danne en figur. Kun nr alle brikker settes p plass p riktig mte ser man en historie.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in