2020-09-01, 15:13
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Poenget mitt var jo selvsagt at du skulle misforst budskapet.

Sagt p en annen mte: Jo flere hvis desto svakere hypotese.

Du og andre TTere har lagt inn minst ett hvis under hvert eneste punkt for f det til passe med deres teori, og hvis i nte svekker den tilsvarende.

Hvis andre slettet anropene, hvis TH glemte at han tok av skoa, hvis TH pnet konvolutten med hansker, hvis han tok av hanskene og leste tre sider og hvis han tok p hansker da han leste to sider...

Den teorien med frrest hvis, er den trolige lsningen.
Hvilken hypotese har du mest troen p n? Hvordan gr det med TH/alle barna - hypotese?
Citera
2020-09-01, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjoddska
Notatbkene kan si noe om mange andre ting... de kan f eks indikere hvor TH har beveget seg de siste to rene. Hvem han har vrt i kontakt med og nr osv.

Selvflgelig, men vi vet jo ikke hvilke notatbker som mangler. Vet vi konkret at det mangler notatbker fra fx de siste 3 rene? Er det enkeltbker, eller det en hel rgang?
Citera
2020-09-01, 15:42
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Hvilken hypotese har du mest troen p n? Hvordan gr det med TH/alle barna - hypotese?
Den lever i beste velgende inntil noen greier knekke den.

Alle opplysninger vi har ftt siden klageskrivet ble publisert i juni har tvert i mot styrket hypotesen.
Citera
2020-09-01, 15:52
Medlem
Citat:
Du leste kanskje ikke at jeg tok forbehold om at papirene frst ble funnet etter 18 mnd?

Hvis man etter ha saumfart boligen i 6 uker hsten 2018 ikke finner disse fr man nrmest river vegger og gulv vren 2020, er de utvilsomt godt gjemt.

Noe annet hadde vrt om TH hadde lagt papirene frem p kjkkenbordet, men han hadde angivelig ikke kjennskap til disse.

Grunnen til at det tok tid fr man fant papirene, kan nettopp vre at de kan ha ligget i en bod i kjelleren. Politiet starter selvsagt ikke etterforskningen med g gjennom bortstuede esker med papirer. I starten av etterforskningen er det selflgelig andre ting som har frsteprioritet. Man kan ogs tenke seg at papirene ble funnet p et tidligere tidspunkt, men at man da ikke la s stor vekt p dette funnet. Denne vurderingen kan ha endret seg underveis i etterforskningen.
Citera
2020-09-01, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
r vi skra p att AEH tittade i bostadsannonser bara fr sin egen del?
Om bde hon och TH knt sig oroliga resp vervakade en tid, kan det ha givit upphov till
tankar p att flytta till Gjvik igen?
Kanske frskte hon f med sig TH i tankegngarna?
Kanske hitta en bostad och be honom flja med och se om det kunde vara ngot.
Hur mnga rum ville hon ha?
Nr man blir ldre kan det bli svrt med mnga rum och trdgrd. Mnga sker sig mindre,
enklare bostder fr att underltta stdning osv.
Ofta vistas man bara i ett rum, fast man har tre.
Enig med deg. Holden uttalte tidlig at AEHs aktiviteter p den angivelige facebooksiden var helt uvesentlig for saken.
Citera
2020-09-01, 15:59
Medlem
Citat:
Poenget mitt var jo selvsagt at du skulle misforst budskapet.

Sagt p en annen mte: Jo flere hvis desto svakere hypotese.

Du og andre TTere har lagt inn minst ett hvis under hvert eneste punkt for f det til passe med deres teori, og hvis i nte svekker den tilsvarende.

Hvis andre slettet anropene, hvis TH glemte at han tok av skoa, hvis TH pnet konvolutten med hansker, hvis han tok av hanskene og leste tre sider og hvis han tok p hansker da han leste to sider...

Den teorien med frrest hvis, er den trolige lsningen.

Det er da flere hvis p at TH er skyldig. Og store hvis. Det har blitt spekulert i de mest utrolige hvis.

Hvis kontordamen ly. Hvis snnen ly. Hvis datteren ly. Hvis datteren ryddet opp etter drapet. Hvis han betalte noen for skuespill. Hvis han betalte noen gor krypto. Hvis han gikk rundt med forkledning. Hvis han brukte plankebiten til lirke ut fasttelefonen. Hvis han ikke gikk inn i huset. Hvis han ringte fra garage. Hvis han betalte kriminelle. Hvis han installerte kamera p forretningsbygget for skaffe seg alibi.

Her er vel temmelig mange hvis p f det til at han har gjort dette. Det er jo nettopp de utrolige hvis p denne siden, dom gjr at jeg heller mot at han er skyldig. Rett og slett alt for mange hvis.
Citera
2020-09-01, 16:06
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Den lever i beste velgende inntil noen greier knekke den.

Alle opplysninger vi har ftt siden klageskrivet ble publisert i juni har tvert i mot styrket hypotesen.
Opplysninger styrker at TH/barna ikke nsker oppklare saken. Det er jeg enig i. Kan tyde p at TH pga. tynt bevisgrunnlag kun gr for frifinnelse.

Kan det vre andre grunner til at TH/barna ikke nsker "g i dybden". At de skjuler noe i familien? AEH's posisjon i familien? Kallenavn?

Jeg tenker at AEH kunne blitt et lett offer for en manipulerende GM.
Citera
2020-09-01, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjoddska
Jeg er veldig enig i det du skriver: "Hver for seg kan de kanskje ha noen usannsynlige, men ikke umulige forklaringer, men samlet blir forklaringene mer usannsynlige."
S jeg synes det er rart at noen fremdeles mener at TH sannsynligvis IKKE er involvert i ugjerningen. Men jeg mener allikevel at det som foreligger av (offentliggjorte) indisier er for tynt til dmme TH. Tvilen skal komme tiltalte til gode, som det heter. Men kan hende det kommer opp noen nye momenter i en eventuell rettssak.

Her er vi helt p linje, Bjoddska! Det er en god del som peker mot TH, men jeg har mine tvil om det blir reist tiltale. Brske uttalte en mlsetning/forhpning om at saken skulle bli oppklart i lpet av 2019. Uttalelsen falt i midten av oktober 2019, hvis jeg ikke husker feil. Politiet har jobbet kontinuerlig etter denne uttalelsen, det har snart gtt et r , og det er fortsatt ikke reist tiltale. Det viser med all tydelighet, at saken langtfra er s enkel som noen skal ha det til.
Citera
2020-09-01, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Det kan jo vre detaljer som han har skrevet ned fr han kom p tanken om drepe henne.
Samlivsproblemer, skilsmisse, detaljer om seg selv som tegner et bilde av hans personlighet, som igjen kan underbygge at han str bak. At han f.eks evt har problemer med fungere i sosial sammenheng.
Dysosial.
Det er vel ingen som har sagt at TH har skrevet ned i en bok at i morgen skal han kvele Anne, og derfor mtte han fjerne denne notatboken. Det som er s rart, er at man fant flere slike notatbker, men for perioden da AE ble borte, s manglet det plutselig bker. Hvorfor skulle han ellers kaste bkene hvis det ikke var for skjule noe? Han er kjent for vil ha stlkontroll p hver minste detalj, og da er det rart skulle kaste slike bker.

Kan bare vre tilfeldigheter at akkurat disse er borte. Hva hvis atte det ikke er TH som har rota dem bort...

Har en hypotese vedrrende bkene:

Kan det ha vrt de utkledde fiskevaskekidnapperne i BMW X3en? De som vasket, tok med vaskeutstyret, liket, gikk utenfor Futurum og over bankplassen som ved en feiltagelse fikk med seg bkene som hang p samme knagg i garasjen som husnkkelen. Fort gjort hvis det er snne spiralhefter som hang p utsiden av nkkelen. Rett og slett en forglemmelse. Ikke en enkel koordineringsjobb nr de var s mange. Jeg har talt opp mulige GM og er n oppe i nrmere 20. De tok bkene ved en feiltagelse. Ikke utenkelig i forhold til alle kjente fakta i saken.
Citera
2020-09-01, 16:34
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpeedMax
Kan bare vre tilfeldigheter at akkurat disse er borte. Hva hvis atte det ikke er TH som har rota dem bort...

Kan det ha vrt de utkledde fiskevaskekidnapperne i BMW X3en? De som vasket, tok med vaskeutstyret, liket, gikk utenfor Futurum og over bankplassen som ved en feiltagelse fikk med seg bkene som hang p samme knagg i garasjen som husnkkelen. Fort gjort hvis det er snne spiralhefter som hang p utsiden av nkkelen. Rett og slett en forglemmelse. Ikke en enkel koordineringsjobb nr de var s mange. Jeg har talt opp mulige GM og er n oppe i nrmere 20. De tok bkene ved en feiltagelse. Ikke utenkelig i forhold til alle kjente fakta i saken.
Hvis du n forsker tegne et drlig bilde av fiskere s er det opp til deg

At vaskebtta er borte styrker din hypotese
De trengte ekstra btte til all fisken
Citera
2020-09-01, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpeedMax

Du forutsetter at Fenvatnets opplysninger er riktige. Kan dette dokumenteres? Jeg kan ikke se at politiet har gitt opplysninger om hvilke notatbker som mangler, og hvilket tidsrom som er loggfrt i de angivelig bortkomne notatbkene. Hvis dette kan dokumenteres, nsker jeg en link til politiets uttalelse.
Citera
2020-09-01, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Hvis du n forsker tegne et drlig bilde av fiskere s er det opp til deg

At vaskebtta er borte styrker din hypotese
De trengte ekstra btte til all fisken

Ja, du kan ha rett😜
Jeg tenker som det gamle ordtaket sier at det er bedre med 12 fisk i btta enn 1 fisk i hnda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in