2020-09-01, 02:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Fr jag passa p att frga om kllhnvisning / lnk till att AEH:s vninna sagt att hon tror att TH drpt AEH? Jag trodde det som AEH sagt var att det var "turbulens" i ktenskapet.

Inte heller svgern sa att han tror att TH str bakom brottet, ven om man visst kan tolka det s.
Jeg vet ikke om Fenvatnet tenker p dette intervjuet med en venninne av AE? Men den venninnen sa ikke at hun tror at TH er GM eller at han str bak forbrytelsen.

Anne-Elisabeths Hagens venninne har nettopp ftt nyheten om at venninnens ektemann er pgrepet og siktet for drap eller medvirkning til drap, da Dagbladet snakker med henne tirsdag formiddag.
Hun grter.
Selv om ryktene har gtt og mange har sagt til henne at det sikkert er Tom Hagen som str bak, s har hun avvist dem alle.
- Det gjr jeg fremdeles.
Mange har sagt det er helt sikkert ham, det m jo vre ham, men da har jeg bare svart det kan dere ikke vite. Ingenting er bevist fr det er bevist. Samtidig m jo politiet ha mye nr de gr s langt, sier hun.

dagbladet.no/nyheter/na-er-hun-borte-for-alltid/72407824
Citera
2020-09-01, 02:44
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Ingenting juble for, TT. Barna fr jo ikke innsyn, bare advokaten deres. Han risikerer som SH fengsel om han bryter taushetsplikten, s det vil ikke ha noe si for saken deres.

Jeg innbiller meg allikevel at n kommer det snart noen nye artikler om saken i TV2, dagbladet eller lignende, med kritikk fra barna....
Citera
2020-09-01, 02:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Jeg vet ikke om Fenvatnet tenker p dette intervjuet med en venninne av AE? Men den venninnen sa ikke at hun tror at TH er GM eller at han str bak forbrytelsen.

Anne-Elisabeths Hagens venninne har nettopp ftt nyheten om at venninnens ektemann er pgrepet og siktet for drap eller medvirkning til drap, da Dagbladet snakker med henne tirsdag formiddag.
Hun grter.
Selv om ryktene har gtt og mange har sagt til henne at det sikkert er Tom Hagen som str bak, s har hun avvist dem alle.
- Det gjr jeg fremdeles.
Mange har sagt det er helt sikkert ham, det m jo vre ham, men da har jeg bare svart det kan dere ikke vite. Ingenting er bevist fr det er bevist. Samtidig m jo politiet ha mye nr de gr s langt, sier hun.

dagbladet.no/nyheter/na-er-hun-borte-for-alltid/72407824

Hr ser man ju tydligt att flera mnniskor bara tror att det r TH fr att ngon dragit igng teorin och fr att han stod nrmast AEH.
Men ingen har kunnat sga ngot konkret om vad TH kan ha sagt eller gjort mot AEH.
Citera
2020-09-01, 02:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Jo, det synes jeg at det er stor tvil om.

Skilsmissepapirene som ble funnet var mange r gamle.

Det er ikke unormalt at man nsker skille seg ett par ganger i lpet av et 50 rs langt ekteskap.
Turbulent var det visst ogs.

Ang eiendommer Finn.no og Facebook, s hadde AEH eiendommer i omrdet (og evt andre steder). Det kan vre en forretningsmessig rsak - eller bare ren nysgjerrighet. Og mer, hun vokste opp p Gjvik.

r vi skra p att AEH tittade i bostadsannonser bara fr sin egen del?
Om bde hon och TH knt sig oroliga resp vervakade en tid, kan det ha givit upphov till
tankar p att flytta till Gjvik igen?
Kanske frskte hon f med sig TH i tankegngarna?
Kanske hitta en bostad och be honom flja med och se om det kunde vara ngot.
Hur mnga rum ville hon ha?
Nr man blir ldre kan det bli svrt med mnga rum och trdgrd. Mnga sker sig mindre,
enklare bostder fr att underltta stdning osv.
Ofta vistas man bara i ett rum, fast man har tre.
Citera
2020-09-01, 03:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Og s har vi de opplysningene om at hun satt leitet etter bolig p finn.no og facebook, samt skilsmissepapirene. At hun utrykte skuffelse fordi at TH hadde glemt av dagen, kan vre at hun blir satt i et drlig lys av at bryllupsdagen ble glemt av, nr de faktisk enn var gift, at hun flte seg utskjemt p noe vis. Og det kan ogs vre at hun prvde holde skilsmisseplanene skjult for denne venninnen. Vi vet ikke hvor nr denne venninnen var. At Anne ville ut av forholdet, det er det ikke noe tvil om.

Men herregud, hur vanligt r det inte att man klagar ver sin kta hlft ibland?
"Han glmde brllopsdagen" r inget anmrkningsvrt. Dessutom hade han inte
glmt den, den tillbringades ju hos ett av barnen, dr de firade den. Det har jag lst
att ett av barnen sagt. Men vet inte nu var.
Om hon upplevde att han glmt brllopsdagen (som rddades av ett av barnen kanske) r vl inte ett tecken p att man vill ha skilsmssa!?
Om man har sdana krav att allting ska g perfekt till s ska man nog inte gifta sig...
Citera
2020-09-01, 03:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
nei, men jeg kjenner til noen som har vrt nabo.

Och vad, hur, sa denne fre detta granne (=naboe)?
Citera
2020-09-01, 03:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Og s har vi de opplysningene om at hun satt leitet etter bolig p finn.no og facebook, samt skilsmissepapirene. At hun utrykte skuffelse fordi at TH hadde glemt av dagen, kan vre at hun blir satt i et drlig lys av at bryllupsdagen ble glemt av, nr de faktisk enn var gift, at hun flte seg utskjemt p noe vis. Og det kan ogs vre at hun prvde holde skilsmisseplanene skjult for denne venninnen. Vi vet ikke hvor nr denne venninnen var. At Anne ville ut av forholdet, det er det ikke noe tvil om.

Hur vet du att det bara var fr hennes egen del hon sg p bostadsannonser?
Citera
2020-09-01, 03:39
Medlem
Monsens avatar
Barnas advokat har ftt innsyn i politietterforskningen.

Han kan vel ikke videreformidle spesifikke forhold, men han kan si noe generelt, vil jeg tro? Feks. at om det ser drlig ut, eller ikke for faren deres?

https://www.nrk.no/nyheter/fikk-inns...gen-1.15142545

EDIT - TILLEGG:

Fra Rett24.no

Tingretten mener et innsyn for bistandsadvokaten kan bidra til mer penhet og tillit i den pgende etterforskningen.

Bistandsadvokaten begjrte prinsipalt at hans klienter fikk direkte innsyn, men dette sier tingretten nei til, av hensyn til etterforskningen.

st politidistrikt opplyser at kjennelsen ikke vil bli anket.

https://rett24.no/articles/vil-nekte...en-dokumentene
Senast redigerad av Monsen 2020-09-01 kl. 04:12. Anledning: Tilleggsopplysninger
Citera
2020-09-01, 04:11
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen

Han kan vel ikke videreformidle spesifikke forhold, men han kan si noe generelt, vil jeg tro? Feks. at om det ser drlig ut, eller ikke for faren deres?

Det er det jeg lurer p ogs, i hvor stor grad kan han hinte, snakke rundt, antyde og lignende, uten teknisk sett bryte taushetsplikten nr det gjelder det som er klausulert informasjon? (Det samme gjelder forvrig SH)

Det som ikke er klausulert antar jeg dog at de fr snakke sammen om.
Senast redigerad av Niffy 2020-09-01 kl. 04:18.
Citera
2020-09-01, 04:13
Medlem
Monsens avatar
Jeg vet ikke. Er det noen jurister her?

Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Det er det jeg lurer p ogs, i hvor stor grad kan han hinte, snakke rundt, antyde og lignende, uten teknisk sett bryte taushetsplikten?

Citat:
Ursprungligen postat av Monsen

EDIT - TILLEGG:

Fra Rett24.no

Tingretten mener et innsyn for bistandsadvokaten kan bidra til mer penhet og tillit i den pgende etterforskningen.

Bistandsadvokaten begjrte prinsipalt at hans klienter fikk direkte innsyn, men dette sier tingretten nei til, av hensyn til etterforskningen.

st politidistrikt opplyser at kjennelsen ikke vil bli anket.

https://rett24.no/articles/vil-nekte...en-dokumentene
Citera
2020-09-01, 04:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Man fr citera valda stycken ur en artikel, men inte strre stycken, utan frfattarens samtycke.
S r det i Sverige och jag tror samma i Norge?
Ja, det er ogs slik i Norge.
Citera
2020-09-01, 04:46
Medlem
Niffys avatar
Hva med AEH's bistandsadvokat, forresten?

Burde ikke han ha samme muligheten til "etterg om politiet har gjort en god nok jobb" og "be politiet om gjennomfre nye etterforskningsskritt", ref. Kihle i dagbladet-artikkelen.

https://www.dagbladet.no/nyheter/bar...enter/72798210

En slik uttalelse virker liksom som hadde passet bedre om den var fra offerets bistandsadvokat, ikke barnas.

Men hennes bistandsadvokat har vel tillit til etterforskningen, da.
Senast redigerad av Niffy 2020-09-01 kl. 04:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in