2020-10-29, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1899Osten
Weather iPad thing is the only new, I think, and confirms that she planned to go to Kvitfjell in first place.

Police have answered this for the car video at least:

Politiinspektr Agnes Beate Hemi: "Bildene er imidlertid av en slik kvalitet at det er vanskelig trekke noen sikre konklusjoner om hva bevegelsene viser. Vi er klar over at bildene er av svrt drlig kvalitet, og vi har derfor ikke gtt ut med dem tidligere." https://www.tv2.no/a/11723563

Det forklarer hvorfor det tok lang tid fr den siste videoen ble publisert.
Men hva med videoen med hettemannen?
Citera
2020-10-29, 12:04
Medlem
SwedishHouses avatar
Fra nyhetene idag: https://www.abcnyheter.no/nyheter/no...lisabeth-hagen

Politiet fr n nasjonal og internasjonalt hjelp fra de som har erfaring med bortfringssaker. Mlet er finne "antatt" dde AEH.
Citera
2020-10-29, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T--E
Turen var ikke avlyst, men utsatt har AEH sagt i SMS 09.10.

Der skriver hun at turen var blitt utsatt til neste dag som flge av et planlagt mte i Lillehammer.

https://www.tv2.no/a/11535844/

Det er litt spesielt at det noe kan endres s fort fra planlegging av tur samme dag fra samtale med lnningsansvarlig, til 12 minutter etterp der det er utsatt.
Det er spesielt at den SMSen 09.10 er s lang og detaljert siden de skulle treffes kanskje bare noen timer senere og kunne tatt det da.
Kan ikke se noen grunn til at TH skal lyve om dette, men jeg tenker at AEH kanskje hadde mulighet til reise til Kvitfjell dagen etter og derfor nsket sitte barnevakt.

Hva om hendelsen skjedde en dag for tidlig? At det var meningen at AEH skulle sitte barnevakt og komme til Kvitfjell dagen etter? Da hadde TH hatt enda bedre alibi siden han var p Kvitfjell.
Med tanke p alt som skulle skje/skjedde 31.10 med teaterbesk kvelden fr, oppringing fra lnningsansvarlig, ordning og avklaringer om tur, ikke minst elektriker som skulle ringe/komme, treffe datter p lunsj.

VG omtaler turen som "avlyst"

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...svinningsdagen
Citera
2020-10-29, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
Det er fint. Jeg forsker ikke innfre en falsk trdsannhet. Jeg har trodd det lenge og mener det sto i en avis da kryptomannen ble kjent. For jeg tenkte det var merkeligt og uhyggelig.

Satser p zzz

Men uansett er det merkelig at det blir fokus p kryptovaluta i fra to vinkler i samme sak. Kan vre noen som har en velutviklet sans for practical jokes og hoax. Det er som om noen sier SE HER

Jeg ser alts p tegn til skjulte forbindelser

Jag frstr dig, jag har sjlv ngon gng skrivit ur minnet.
Man kan kanske inte ha ett helt bibliotek med artiklar och lnkar som man har lst.
Javisst r det etremt.
Frst diskutera kryptovaluta offentligt p en arbetsplats, drefter blir e nrstende drpt
med kryptovaluta som villkor fr frigivande.
Ganska sjukt practical joke.
Citera
2020-10-29, 12:05
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Har du hrt disse ryktene andre steder enn her p forumet?
Ja, mange ganger. Husk at jeg bor i omrdet.
Citera
2020-10-29, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Ja, mange ganger. Husk at jeg bor i omrdet.

Ja, det er jo interessant. Det pner jo for en ny mulig medhjelper eller flere. Regner med at politiet har kontroll p hvem dette er, hvis det er hold i ryktene. Og at hun i s fall er avhrt og alibi avklart.
Citera
2020-10-29, 12:16
Medlem
brukerinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Her er noen opplysninger fra dagens krimpod i VG, noen av dem er nye.
Tidspunktene omhandler forsvinningsdagen 31. oktober 2018.
  • Rundt kl. 7 str ekteparet opp
  • P AEH's iPad blir vret p Kvitfjell sjekket
  • Kl. 08:44 ringer en ansatt hos TH til AEH, men hun svarer ikke
  • Ett minutt senere ringer AEH tilbake til den ansatte hos TH
  • Den ansatte har fortalt til politiet at AEH fortalte at hun og TH muligens skulle til Kvitfjell senere denne dagen
  • Omtrent samtidig som AEH avslutter samtalen med den ansatte hos ektemannen, fanger et videokamera opp en bil som kjrer opp gangveien like bak huset (kl. 08:56)
  • En gang mellom kl. 09:02 og 09:07 setter TH seg i sin gamle Citron og kjrer til jobb
  • Kl. 10:06 og 10:07 er det registrert 2 bevegelser p AEHs mobiltelefon
M avslutter krimpodden med si:
S har et langt liv i kriminaljournalistikken lrt meg at selv om det kan virke helt stille og rolig, og at det ikke skjer noen ting, at man tenker at "denne saken blir aldri lst", s kan det plutselig eksplodere - alt kan bli snudd p hodet, og politiet kan melde om at de har pgrepet en eller flere personer.
http://www.radio-norge.org/podcasts/krimpodden-vg

Ikke veldig mye nytt, men de opplysningene du refererer er interessante.
Det oppklarer noe jeg har lurt p: Nr sto TH opp og hva gjorde han denne morgenen?
Det har vrt snakk om at TH sov lenger enn vanlig denne dagen. Det gjorde han alts ikke.
Hvorfor dro han da ikke p jobb tidligere, og hva gjorde han i 2 timer mellom kl. 7 og litt etter kl 9?
At AEH sjekker vret p Kvitfjell nevnes av Millie frst p tidslinjen. Hun har alts (uavhengig av vitneml) serist vurdert dra til Kvitfjell. Men p sms kl. 9.10 skriver hun (eller en annen?) at hun har utsatt turen og kan sitte barnevakt. Likevel har snnen sagt at hun snakket om hytteturen (samme dag?) i samtalen med ham like etterp. Nr ombestemte hun seg, og hvorfor s brtt?
Det gr ca 6-11 minutt fra bilen kommer opp mot huset til TH drar p jobb. Han hadde alts god tid til ta kontakt med bilfreren fr han dro.
Bevegelsene p AEHs mobil fr jeg ikke helt klarhet i:
Tidligere er bevegelser p mobilen beskrevet som at "mobiltelefon er i bevegelse helt frem til klokken 10.07" og deretter lagt til ro. I tillegg er det opplyst om en br bevegelse eller trolig et fall i tidsrommet mellom klokken 09.16 og 10.07.
Dette fallet ser ut til ikke ha skjedd kl 10.06. For Nrk uttrykte det slik: "Rett i forkant av dette klokkeslettet (10.07), skal politiet ha funnet data som indikerer raske skritt og br bevegelser over en kort tidsperiode. Politiet har en teori om at det ikke var Anne-Elisabeth Hagen selv som sto for disse bevegelsene."
Om oppringningene kl 9.48 og kl 9.50 sier Millie at "et av politiets hovedhypoteser er at hun allerede n er utsatt for s grov vold at hun ikke er i stand til ta telefonen. Mye tyder likevel p at noen er i huset og har hnd om telefonen hennes."
Senast redigerad av brukerinne 2020-10-29 kl. 12:37.
Citera
2020-10-29, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Nu r jag stlld och frvnad p allvar.
Samma summa som kryptomannen RU ville att TH skulle investera
som "kidnapparna" nskade i utbyte mot en levande AEH.

Detta r ju rena farsen!
Existerar allt detta i verkligheten?
Eller ett science fiction- drama?

RU:s hmnd mot TH?
Men d misstnker RU sig sjlv?
Nn i Rus krets kanskje, gett folk ideer, kom i hg att TH har sagt till Polisen att leta i nromrdet.
Drfr utfrt av amatrer, frsk p kidnapping som gick snett.
Citera
2020-10-29, 12:54
Medlem
Citat:
At telefonen plukkes opp og snn sett har en bevegelse i det den faktisk ringer 10:06 og 10:07 synes jeg ikke er s rart.
At TH reiser f minutter etter bilobservasjon kan stemme med at han har holdt utkikk og ventet p signal eller gitt signal analogt.
Jeg er enig med deg i rsaken til at han ikke vil forklare seg er at han er redd for vikle seg (enda mer) inn.
Det ryktes jo om en kvinne, om om hun har en rolle og i s fall hvilken vet jeg ikke.

Det kommer an p hvilket utgangspunkt man tror mest p; at iPhone var en viktig del av staging av livsbevis, eller, at TH ikke var klar over at helseappen registrerte skritt og bevegelser.

Jeg heller til at drapet skjedde p natten, og at livsbevisene er forfalsket ved hjelp av iPhone og helseapp.

La oss si at det finnes en medhjelper, en ukjent kvinne, hvis navn ikke engang finnes i etterforskningen (som Rohde foreslo), en hemmelig og intim relasjon som TH har hatt ved siden av ekteskapet. Jeg kaller henne Medhjelper X, MX.

Citera
2020-10-29, 13:21
Medlem
Citat:
Det ryktes jo om en kvinne, om om hun har en rolle og i s fall hvilken vet jeg ikke.

Er det rygter der udspringer af, at TH skulle have haft en affre med en kvinde? Eller hvem skulle hun have en relation til?
Citera
2020-10-29, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Vel, dere har alts ftt svar om dette. Allerede av flere. I dag.

Media har ikke publisert en eksakt sum p hvor mye kryptomannen ville investere.
Det eneste som er oppgitt er "flere titalls millioner".

Det var goingsomewhere ( h@n som knakk kryptokoden her inne) som mente at en miningfabrikk var i 100- millioners klassen.
Citera
2020-10-29, 14:30
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brukerinne
Bevegelsene p AEHs mobil fr jeg ikke helt klarhet i:
Tidligere er bevegelser p mobilen beskrevet som at "mobiltelefon er i bevegelse helt frem til klokken 10.07" og deretter lagt til ro. I tillegg er det opplyst om en br bevegelse eller trolig et fall i tidsrommet mellom klokken 09.16 og 10.07.
Dette fallet ser ut til ikke ha skjedd kl 10.06. For Nrk uttrykte det slik: "Rett i forkant av dette klokkeslettet (10.07), skal politiet ha funnet data som indikerer raske skritt og br bevegelser over en kort tidsperiode. Politiet har en teori om at det ikke var Anne-Elisabeth Hagen selv som sto for disse bevegelsene."
Om oppringningene kl 9.48 og kl 9.50 sier Millie at "et av politiets hovedhypoteser er at hun allerede n er utsatt for s grov vold at hun ikke er i stand til ta telefonen. Mye tyder likevel p at noen er i huset og har hnd om telefonen hennes."

Det var dette jeg hang meg litt opp i ogs.

Jeg har tidligere forsttt uttalelsene om "bevegelse p telefonen frem til 10.07" som en eller flere forskjellige hendelser av bevegelse, av ukjent antall eller varighet. Da mener jeg ukjent for OSS, politiet har jo selvflgelig hatt detaljene om dette.

S det var nytt for meg at disse bevegelsene i tidsrommet 09.50 til 10.07 n er konkretisert til gjelde 2 hendelser totalt, fremdeles av ukjent varlighet, som forekommer henholdsvis 10.06 og 10.07.

S nr i tidslinjen er det disse "raske skritt og br bevegelser" eller eventuell fall, finner sted?

M vre fr 09.48?

Edit: Og, det skulle vrt interessant vite nr nest, nest siste bevegelse p telefonen var, alts den siste bevegelsen fr 10.06...
Senast redigerad av Niffy 2020-10-29 kl. 14:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in