2020-10-29, 11:14
Medlem
Minnimuss avatar
Hva skjedde med opplysningene fra den hemmelige etterforskningen og opptakene som skulle avspilles?

Jayce, vet du noe?

Jeg hrer noe om at det m gs noen runder juridisk...
Citera
2020-10-29, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Her er noen opplysninger fra dagens krimpod i VG, noen av dem er nye.
Tidspunktene omhandler forsvinningsdagen 31. oktober 2018.
  • Rundt kl. 7 str ekteparet opp
  • P AEH's iPad blir vret p Kvitfjell sjekket
  • Kl. 08:44 ringer en ansatt hos TH til AEH, men hun svarer ikke
  • Ett minutt senere ringer AEH tilbake til den ansatte hos TH
  • Den ansatte har fortalt til politiet at AEH fortalte at hun og TH muligens skulle til Kvitfjell senere denne dagen
  • Omtrent samtidig som AEH avslutter samtalen med den ansatte hos ektemannen, fanger et videokamera opp en bil som kjrer opp gangveien like bak huset (kl. 08:56)
  • En gang mellom kl. 09:02 og 09:07 setter TH seg i sin gamle Citron og kjrer til jobb
  • Kl. 10:06 og 10:07 er det registrert 2 bevegelser p AEHs mobiltelefon
M avslutter krimpodden med si:
S har et langt liv i kriminaljournalistikken lrt meg at selv om det kan virke helt stille og rolig, og at det ikke skjer noen ting, at man tenker at "denne saken blir aldri lst", s kan det plutselig eksplodere - alt kan bli snudd p hodet, og politiet kan melde om at de har pgrepet en eller flere personer.
http://www.radio-norge.org/podcasts/krimpodden-vg

P morgenen er AEH penbart av den oppfatning at de skal p hyttetur.

I SMS etter at TH har dratt p jobb forteller hun likevel at turen avlyst.

AEH var neppe den som tok avgjrelsen, s man kan anta at TH fortalte henne dette fr han dro.
At hun skulle fortelle det til noen fr hun ble drept, var neppe noe TH trodde.

At han avlyste m ha skyldtes det som straks skulle skje AEH, og at det av en eller grunn var best at hun ikke forberedte tur.

TH blir alts tatt i lgn nr han forteller politiet at han skulle ringe hjem for planlegge tur. P det tidspunktet kjente han selvsagt ikke til SMS-en.

Hytteturplanleggingen var bare et pskudd for kunne foret de frste telefonene til S4, som mest sanns. ble gjort for vre sikker p at hun var dd, fr han kom tilbake.
Citera
2020-10-29, 11:18
Medlem
Turen til Kvitfjell virker merkelig. Virker jo som dette "mtet" ble bestemt i all hast, TEH skulle bli med sammen med sine foreldre. Nr ble ham kontaktet og invitert med?
AEH skulle p slektstreff, men det kolliderte med Kvitfjelltur og hun avlyste slektstreffet? Eller rakk hun ikke gjre det fr hun forsvant? Hvis jeg hadde blitt erstattet som styremedlem hadde jeg ikke prioritert delta eller vre tilskuer til styremte der jeg ikke kan bidra. Slektstreff hadde vrt mitt frstevalg. TH m ha visst om dette, han var sikkert invitert han ogs. Hva hastet s veldig med dra til fjells? De fleste ektemenn hadde ikke lagt andre planer, men blitt med eller i det minste nsket at ektefellen kom til ha det fint sammen med slekt denne helgen.
Citera
2020-10-29, 11:22
Medlem
alts. hvis TH var vken fra kl 7, hvorfor dro han s sent p jobb denne dagen?
Det var jo tydeligvis ikke fordi han trengte mer svn etter teaterbesk...
Citera
2020-10-29, 11:22
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jeg synes det er for mye som skjer denne morgenen. Og, hva gjorde ekteparet fra de sto opp rundt klokken 7 og frem til lnningsansvarlig ringte 08:44. Bortsett fra at noen sjekket vret p Kvitfjell med AEHs iPad.

S har vi tilfeldigvis alibioppringingene fra THs mobil p Futurum p nyaktig samme minutt som de siste bevegelsene p AEHs mobil. Hata slumpen ... osv. Disse sammenfallene i tid er rett og slett mistenkelig. Det er for mye. Og attptil nekter TH for ha gjort oppringingene selv. Det m da vre ett eller annet slags utslag av panikk. nekte p oppringingene.

Hovedgrunnen til at TH n nekter g i avhr, er mest trolig at han har lyet seg helt fast. Og ingen nye lgner kan vikle han fri fra tidligere lgner. Han har surret seg fast.

Og s m man jo lure p tidspunktene, for da TH skal ha kjrt hjemmefra og for da bilen til TH var synlig i kamerasonen p Futurum. Begge tidspunkter med fem minutters slingringsmonn. Hvorfor? Det kan da ikke vre tvil om tidspunktet bilen er synlig p Futurum. Og heller ingen tvil om tidspunktet da TH angivelig logget inn p iPad'en p Futurum. Men historien gr ikke i hop. Det er unyaktigheter her og der.

Om det skulle vre slik at det finnes en ukjent ny kvinne i THs liv, kan hun ha vrt medhjelper. Hun kan ha kjrt TH p hemmelige turer mellom S4 og Futurum denne dagen. Ha plukket han opp i nrheten av Futurum, og satt han av i nrheten av S4, eller kjrt han pent inn p grdsplassen i S4, eller sluppet han av ved snuplassen eller lommen langs gangveien.

I s fall. Det m vre svrt ubehagelig og skremmende ha kunnskap som kan avslre TH. Eventuelle medhjelpere m ta seg i vare, og unng havne i fatale ulykker.
At telefonen plukkes opp og snn sett har en bevegelse i det den faktisk ringer 10:06 og 10:07 synes jeg ikke er s rart.
At TH reiser f minutter etter bilobservasjon kan stemme med at han har holdt utkikk og ventet p signal eller gitt signal analogt.
Jeg er enig med deg i rsaken til at han ikke vil forklare seg er at han er redd for vikle seg (enda mer) inn.
Det ryktes jo om en kvinne, om om hun har en rolle og i s fall hvilken vet jeg ikke.
Citera
2020-10-29, 11:24
Medlem
Citat:
Jeg synes det er for mye som skjer denne morgenen. Og, hva gjorde ekteparet fra de sto opp rundt klokken 7 og frem til lnningsansvarlig ringte 08:44. Bortsett fra at noen sjekket vret p Kvitfjell med AEHs iPad.

S har vi tilfeldigvis alibioppringingene fra THs mobil p Futurum p nyaktig samme minutt som de siste bevegelsene p AEHs mobil. Hata slumpen ... osv. Disse sammenfallene i tid er rett og slett mistenkelig. Det er for mye. Og attptil nekter TH for ha gjort oppringingene selv. Det m da vre ett eller annet slags utslag av panikk. nekte p oppringingene.

Hovedgrunnen til at TH n nekter g i avhr, er mest trolig at han har lyet seg helt fast. Og ingen nye lgner kan vikle han fri fra tidligere lgner. Han har surret seg fast.

Og s m man jo lure p tidspunktene, for da TH skal ha kjrt hjemmefra og for da bilen til TH var synlig i kamerasonen p Futurum. Begge tidspunkter med fem minutters slingringsmonn. Hvorfor? Det kan da ikke vre tvil om tidspunktet bilen er synlig p Futurum. Og heller ingen tvil om tidspunktet da TH angivelig logget inn p iPad'en p Futurum. Men historien gr ikke i hop. Det er unyaktigheter her og der.

Om det skulle vre slik at det finnes en ukjent ny kvinne i THs liv, kan hun ha vrt medhjelper. Hun kan ha kjrt TH p hemmelige turer mellom S4 og Futurum denne dagen. Ha plukket han opp i nrheten av Futurum, og satt han av i nrheten av S4, eller kjrt han pent inn p grdsplassen i S4, eller sluppet han av ved snuplassen eller lommen langs gangveien.

I s fall. Det m vre svrt ubehagelig og skremmende ha kunnskap som kan avslre TH. Eventuelle medhjelpere m ta seg i vare, og unng havne i fatale ulykker.

Eller at denne personen er VE.

Da kan TH ha gjennomfrt drapet rundt kl 10 selv, og VE han har kjrt tilbake til Futurum og ringt fra THs mobil 1006 og 1007, som en del av det konstruerte alibiet.
Senast redigerad av Alsagio 2020-10-29 kl. 11:28.
Citera
2020-10-29, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Det ryktes jo om en kvinne, om om hun har en rolle og i s fall hvilken vet jeg ikke.

Har du hrt disse ryktene andre steder enn her p forumet?
Citera
2020-10-29, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
At telefonen plukkes opp og snn sett har en bevegelse i det den faktisk ringer 10:06 og 10:07 synes jeg ikke er s rart.
At TH reiser f minutter etter bilobservasjon kan stemme med at han har holdt utkikk og ventet p signal eller gitt signal analogt.
Jeg er enig med deg i rsaken til at han ikke vil forklare seg er at han er redd for vikle seg (enda mer) inn.

HVis det finnes en annen kvinne m hun vre blind av kjrlighet, bokstavelig talt. For hun kan da ikke dekke over dette nr hun vet at TH er mistenkt? Har hun ikke vrt i kontakt med politiet? Merkelig at ikke noe har sttt i media hvis det stemmer at det finnes en ny dame i TH`s liv. Dette hres merkelig ut, er han ingen gjerrigknark likevel? Eller har han funnet en likesinnet?
Citera
2020-10-29, 11:41
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MsBulldog
HVis det finnes en annen kvinne m hun vre blind av kjrlighet, bokstavelig talt. For hun kan da ikke dekke over dette nr hun vet at TH er mistenkt? Har hun ikke vrt i kontakt med politiet? Merkelig at ikke noe har sttt i media hvis det stemmer at det finnes en ny dame i TH`s liv. Dette hres merkelig ut, er han ingen gjerrigknark likevel? Eller har han funnet en likesinnet?
Eller kvinnen kan ha en egen agenda. Alene eller i samarbeid med noen.

Men uansett er dette bare rykter.
Citera
2020-10-29, 11:47
Medlem
Citat:

I don't know why Hagen forgot/denied the calls from 10.06 and 10.07.

But it doesn't take a coincidence that a phone that rings is moved. Obviously someone was within reach of the phone at that time, it rang and that person looked who was calling. This person did not take off for speculative reasons (a kidnapper or Anne-Elisabeth, who did not want to talk to her husband after an argument) and misplaced the mobile phone.

The fact that the phone was moved even before the second call makes it even implausible that TH was the one who moved it with both phones in his hands, purely from my subjective assessment.
Citera
2020-10-29, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MsBulldog
Jeg kan ikke huske ha lest at AEH ipad ble brukt til sjekke vret. Det er jo opplyst om TH`s ipad og at han logget inn p den fr han forlot bilen da han parkerte utenfor jobben. Hadde de hver sin?

Utelukker man helt at samtalen fra AEH`s tlf til MB kan ha vrt gjort av andre? Takk for oppsummering, Jayce, denne saken er til bli grn av. Siste krimpodd var litt skuffende, man hper p noe nytt. Hvor er Lilli Be.driss nr man trenger henne? Her burde ingenting vre uprvd.

Lill* har tidligere uttalt noe ala: "Det er en hrfin grense mellom schizofreni og klarsynthet"
Det er klart at alle steiner m snus. "Klarsynte" er ikke en del av dette prosjektet. Tidligere i trden hadde noen store forhpninger til M. Win*er. Vi har ikke hrt mer fra dem, og heller ikke fra Win*er.
For avslutte: Finner du eksempler p at noen av de norske klarsynte/synske forhndvarslet Korona-pandemien?
Citera
2020-10-29, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
P morgenen er AEH penbart av den oppfatning at de skal p hyttetur.

I SMS etter at TH har dratt p jobb forteller hun likevel at turen avlyst.

AEH var neppe den som tok avgjrelsen, s man kan anta at TH fortalte henne dette fr han dro.
At hun skulle fortelle det til noen fr hun ble drept, var neppe noe TH trodde.

At han avlyste m ha skyldtes det som straks skulle skje AEH, og at det av en eller grunn var best at hun ikke forberedte tur.

TH blir alts tatt i lgn nr han forteller politiet at han skulle ringe hjem for planlegge tur. P det tidspunktet kjente han selvsagt ikke til SMS-en.

Hytteturplanleggingen var bare et pskudd for kunne foret de frste telefonene til S4, som mest sanns. ble gjort for vre sikker p at hun var dd, fr han kom tilbake.

Turen var ikke avlyst, men utsatt har AEH sagt i SMS 09.10.

Der skriver hun at turen var blitt utsatt til neste dag som flge av et planlagt mte i Lillehammer.

https://www.tv2.no/a/11535844/

Det er litt spesielt at det noe kan endres s fort fra planlegging av tur samme dag fra samtale med lnningsansvarlig, til 12 minutter etterp der det er utsatt.
Det er spesielt at den SMSen 09.10 er s lang og detaljert siden de skulle treffes kanskje bare noen timer senere og kunne tatt det da.
Kan ikke se noen grunn til at TH skal lyve om dette, men jeg tenker at AEH kanskje hadde mulighet til reise til Kvitfjell dagen etter og derfor nsket sitte barnevakt.

Hva om hendelsen skjedde en dag for tidlig? At det var meningen at AEH skulle sitte barnevakt og komme til Kvitfjell dagen etter? Da hadde TH hatt enda bedre alibi siden han var p Kvitfjell.
Med tanke p alt som skulle skje/skjedde 31.10 med teaterbesk kvelden fr, oppringing fra lnningsansvarlig, ordning og avklaringer om tur, ikke minst elektriker som skulle ringe/komme, treffe datter p lunsj.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in