2020-09-01, 00:28
Medlem
N fr barna fullt innsyn i saken, 20000 dokumenter
https://www.dagbladet.no/nyheter/bar...enter/72798210
Citera
2020-09-01, 00:28
Medlem
TH og AEHs barn fr innsyn i hele politiets etterforskning. De mtte g rettens vei for at deres bistandsadvokat skulle f innsyn i politiets etterforskning av bortfringssaken.

(31.08.2020) Etter at politiet ikke ville gi barna til Tom og Anne-Elisabeth Hagen innsyn i etterforskningen av den angivelige bortfringen av moren og drapssiktelsen mot faren, gikk barna videre til Nedre Romerike tingrett med kravet.
Kravet ble levert til tingretten 29. mai, men det var frst 25. august at domstolen kom til konklusjonen om gi barnas bistandsadvokat Stle Kihle innsyn i materialet.
...
Begjringen om innsyn i klausulerte saksdokumenter fra bistandsadvokat Stle Kihle tas til flge mot taushetsplikt.
Prinsipielt spiller det ingen rolle for meg at jeg har mttet underskrive en taushetsplikt. Det viktigste blir etterg om politiet har gjort en god nok jobb. Nr jeg fr en oversikt, kan det bety at jeg kan be politiet om gjennomfre nye etterforskningsskritt i saken, sier Kihle.

dagbladet.no/nyheter/barna-far-20-000-sider-dokumenter/72798210
Fetad: Dette er veldig bra!
Senast redigerad av z-z-z 2020-09-01 kl. 00:37.
Citera
2020-09-01, 00:58
Medlem
Slettsnokens avatar
Ingenting juble for, TT. Barna fr jo ikke innsyn, bare advokaten deres. Han risikerer som SH fengsel om han bryter taushetsplikten, s det vil ikke ha noe si for saken deres.
Citera
2020-09-01, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Ingenting juble for, TT. Barna fr jo ikke innsyn, bare advokaten deres. Han risikerer som SH fengsel om han bryter taushetsplikten, s det vil ikke ha noe si for saken deres.
Det er vel kun de klausulerte dokumentene Kihle har taushetsplikt p.

"Begjringen om innsyn i klausulerte saksdokumenter fra bistandsadvokat Stle Kihle tas til flge mot taushetsplikt."

Det viktige som er veldig positivt er dette:

" Det viktigste blir etterg om politiet har gjort en god nok jobb. Nr jeg fr en oversikt, kan det bety at jeg kan be politiet om gjennomfre nye etterforskningsskritt i saken, sier Kihle."

Selvflgelig har dette mye si for saken
Senast redigerad av z-z-z 2020-09-01 kl. 01:05.
Citera
2020-09-01, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Fetad: Hvor har du lest at de papirene var godt gjemt?
Ikke i en eneste av de avisartiklene som jeg har lest om saken, har det sttt noe om at de papirene var godt gjemt.

Dessuten, hvis TH hadde vrt skyldig (noe som jeg IKKE tror at han er) s hadde han da sikkert kommet til lete gjennom huset etter "farlige papirer" og fjernet de. Nei, jeg tenker at TH ikke har noe skjule.

S han hadde fjernet alle "farlige papirer" hvis han er skyldig?
Snn som med notatbkene...?

Skilmissepapirene var godt gjemt, selv om du forsker skape inntrykk av noe annet.

Politiet fant de ikke fr vren 2020, etter lang tid med underskelser.
De fant papirene frst etter ha endevendt huset.

Tyder p at de var veldig godt gjemt.
Hvordan skal du vri og vende p dette da?

Har du flere bortforklaringer p lager?
Citera
2020-09-01, 01:17
Medlem
Citat:
TH og AEHs barn fr innsyn i hele politiets etterforskning. De mtte g rettens vei for at deres bistandsadvokat skulle f innsyn i politiets etterforskning av bortfringssaken.

(31.08.2020) Etter at politiet ikke ville gi barna til Tom og Anne-Elisabeth Hagen innsyn i etterforskningen av den angivelige bortfringen av moren og drapssiktelsen mot faren, gikk barna videre til Nedre Romerike tingrett med kravet.
Kravet ble levert til tingretten 29. mai, men det var frst 25. august at domstolen kom til konklusjonen om gi barnas bistandsadvokat Stle Kihle innsyn i materialet.
...
Begjringen om innsyn i klausulerte saksdokumenter fra bistandsadvokat Stle Kihle tas til flge mot taushetsplikt.
Prinsipielt spiller det ingen rolle for meg at jeg har mttet underskrive en taushetsplikt. Det viktigste blir etterg om politiet har gjort en god nok jobb. Nr jeg fr en oversikt, kan det bety at jeg kan be politiet om gjennomfre nye etterforskningsskritt i saken, sier Kihle.

dagbladet.no/nyheter/barna-far-20-000-sider-dokumenter/72798210
Fetad: Dette er veldig bra!

Fr mig verkar det vldigt konstigt att barnen inte fr ta del av journalerna kring underskningar, frhr och allmnt forskande!
De r ju inte misstnkta! Men de r anhriga till en frsvunnen mor.
Ur skerhetssynpunkt s har det gtt s lng tid att man kan bortse frn den.
Men kanske fr de full insyn nr TH:s hus r klart besiktigat igen.
Senast redigerad av Moschata 2020-09-01 kl. 01:34.
Citera
2020-09-01, 01:21
Medlem
Citat:
Jeg klippet ikke bort kun en setning, men sikkert ca 90% av artikkelen.

Man fr citera valda stycken ur en artikel, men inte strre stycken, utan frfattarens samtycke.
S r det i Sverige och jag tror samma i Norge?
Citera
2020-09-01, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Det er visst mange som er sint p meg for at jeg sannsynliggjr at TH str bak drapet p Anne, og det er n greit nok.
Det vil komme fram i rettsaken at papirene var godt gjemt, og spesifikt hvor, og at de var skrevet under p i 2012.

Spelar det ngon stor roll, om de var vl gmda eller inte?
Hur vet man att de - i s fall - gmdes fr just polisen? Jag tnker mig att om de ville lgga
orsaken bakom sig, s stoppade de undan pappren fr att finnas men inte synas och pminna dem.
TH har ju i frhr p ett sansat stt medgivit att ngot hnt som gjorde att skilsmssa
omnmndes som en mjlig utvg, p det teoretiska planet. Att han sjlv var med p det.

Om han var vldsamt emot det s m det bevisas. Vad vi sett / lst, r ju att han hade/har god distans till tanken p en ev skilsmssa, omnmnt p ett sakligt stt.
Han har i alla fall visat nu, att han kan ha distans (och sjlvbehrskning) till mnet.
Och "nu" r den ungefrliga tiden omkring AEH:s frsvinnande (vet inte nr detta frhr gde rum).
Citera
2020-09-01, 01:30
Medlem
Citat:
Det er vel kun de klausulerte dokumentene Kihle har taushetsplikt p.

"Begjringen om innsyn i klausulerte saksdokumenter fra bistandsadvokat Stle Kihle tas til flge mot taushetsplikt."

Det viktige som er veldig positivt er dette:

" Det viktigste blir etterg om politiet har gjort en god nok jobb. Nr jeg fr en oversikt, kan det bety at jeg kan be politiet om gjennomfre nye etterforskningsskritt i saken, sier Kihle."

Selvflgelig har dette mye si for saken
Dette er veldig spennende!
Barnas bistandsadvokat har selvflgelig en annen tilnrming enn TH's forsvarer, som er den eneste utenfor politiet som har sett de klausulerte dokumentene.
Citera
2020-09-01, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
S han hadde fjernet alle "farlige papirer" hvis han er skyldig?
Snn som med notatbkene...?

Skilmissepapirene var godt gjemt, selv om du forsker skape inntrykk av noe annet.

Politiet fant de ikke fr vren 2020, etter lang tid med underskelser.
De fant papirene frst etter ha endevendt huset.

Tyder p at de var veldig godt gjemt.
Hvordan skal du vri og vende p dette da?

Har du flere bortforklaringer p lager?

Jag har en bortfrklaring!
Jag tnker att de lagt undan pappren fr att slippa pminnas om dem.
Gmt dem fr sig sjlva allts.
Citera
2020-09-01, 01:48
Medlem
Citat:
Han nektet frst, og s prver han gradvis ro seg ut av det. Hvorfor har du klippet bort det frste?
Det var snakk om en enkelt setning. Og nei, det er ikke noen grense for hvor lange sitat man kan poste, og det burde spesielt du vite.

Jod, det finns grnser. Man fr inte citera fr lnga stycken utan frfattares medgivande.
Frga moderator Blomvattnaren!
Citera
2020-09-01, 01:53
Medlem
Citat:
Jeg har ikke sagt at Havhest pstr det samme som meg. Jeg spurte om hvorfor du ikke heller spr Havhest om hvor hun har lest at de l verst i en bunke?

Fr jag passa p att frga om kllhnvisning / lnk till att AEH:s vninna sagt att hon tror att TH drpt AEH? Jag trodde det som AEH sagt var att det var "turbulens" i ktenskapet.

Inte heller svgern sa att han tror att TH str bakom brottet, ven om man visst kan tolka det s.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in