2020-10-21, 16:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Jeg sover sjelden mer, som regel 5. Ingenting unormalt i det. Eldre personer ofte 4-5. Du m vre ung eller glad i sove. Th og aeh var oppe fra 7

Okei, da har jeg tatt feil, trodde tallet var 8.
Citera
2020-10-21, 16:32
Medlem
Politiet gr n ut med etterlysning av bilen som kjrte p gangveien ved boligen i SV4.
Det var et kamera p andre siden av Langvannet som filmet bilen ved 09-tiden p forsvinningsdagen 31. oktober 2018.

Det siste bekreftede livstegnet fra 68-ringen var klokken 09.14 denne morgenen, og politiets hovedteori er at hun ble drept inne i huset kort tid etter senere, skriver NRK.
Politiet beskriver observasjonene p kameraene slik:

• Kl. 07:56:01 07:56:19 Rdt lys som ikke beveger seg sett p gangveien.
  • Kl. 07:56:30 07:56:23 Hvitt/lyst lys som beveger seg minimalt mot andemateplassen.
  • Kl. 08:56:49 08:57:09 Lyst/hvitt lys beveger seg fra omrdet andemateplassen mot Sloraveien.

https://www.nrk.no/norge/denne-bilen...ant-1.15209701
Senast redigerad av Jayce 2020-10-21 kl. 16:40.
Citera
2020-10-21, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oyvind2
Ja, etter litt research p denne "vanskeligstilte" s passer det heller bedre at denne personen kan ha vrt yesu. Nr det er sagt er artikkelen fra den norsk lokalavisen fra desember 2019 og kommentaren fra yesu var i august 2019. Litt mer googling p 730-adressen viser at det tidligere ogs har bodd en norsk dame der som har drevet med hund og blitt kalt dyremishandler. Hun dde visstnok pga drlig helse og diabetes i 2016. Hehe, litt av et opplegg.

Husker saken med denne dama. Felles for begge, er at de trolig har levd litt p siden av samfunnet.
Citera
2020-10-21, 16:50
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Jo, men offeret i denne saken blir nevnt med navn.

Det er i det siste avsnittet, hvor politiet har opplyst at de har skt rd ifm andre kriminalsaker, at ofrene blir nevnt som "fornrmede" (flertall).

Sitat fra Nyhetsdgnet i VG:

Politiet i st skriver i en pressemelding at de i sket etter Anne-Elisabeth Hagen har kartlagt 122 ulike lokasjoner i Norge og utlandet. Deres hovedml er fortsatt finne ut hva som har skjedd med henne og hvem som er ansvarlig for forsvinningen.

Disse stedene har blitt vurdert og prioritert med tanke p sannsynlighet for at Anne-Elisabet Hagen kan befinne seg der. Politiet har p ulike mter underskt disse, skriver de.

Politiet skriver at de har rdfrt seg med internasjonal spisskompetanse p sk etter fornrmede i kriminalsaker.

:-). VG r ett journalistiskt medium. Det r vl frresten kanske bara bra att Politiadvokatn tar sina skyldigheter p allra strsta allvar.

Men vad hnde med offren? Och de drabbade?
Citera
2020-10-21, 16:54
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Politiet gr n ut med etterlysning av bilen som kjrte p gangveien ved boligen i SV4.
Det var et kamera p andre siden av Langvannet som filmet bilen ved 09-tiden p forsvinningsdagen 31. oktober 2018.

Det siste bekreftede livstegnet fra 68-ringen var klokken 09.14 denne morgenen, og politiets hovedteori er at hun ble drept inne i huset kort tid etter senere, skriver NRK.

• Kl. 07:56:30 07:56:23 Hvitt/lyst lys som beveger seg minimalt mot andemateplassen.
  • Kl. 08:56:49 08:57:09 Lyst/hvitt lys beveger seg fra omrdet andemateplassen mot Sloraveien.

Sett gjennom hypotese
Tidspunkt tilsier at GM ikke vet at TH drar sent p jobben den dagen.
Citera
2020-10-21, 16:57
Medlem
Citat:

Dette er interessant! Alts var det observasjoner av bil litt fr kl 8 i tillegg til observasjoner av bil ca kl 9. Er alle disse nevnte observasjonene p gangveien?

Jeg leste tidligere at det var fanget opp en bil p videokamera kl 9.05 p gangveien og en bil kl 8.56 som kjrte mot Sloraveien 4 (som kom og gikk (p Sloraveien?)). Er dette som jeg skrev i siste setning feilopplysninger, eller husker jeg feil?

I artikkelen str ogs dette: "1) Kameraet som filmet bilen er sensorutlst p nr avstand, opplyser politiet. 2) Det betyr at det finnes flere tidsrom p forsvinningsdagen hvor politiet ikke har ftt opptak fra stedet. Iflge politiet finnes det ikke noe video av at bilen forlater omrdet, noe som kan tyde p at den ikke kjrte den samme veien tilbake."

Hva betyr det fetade 1)? Filmet kameraet p de tidspunktene fordi det var bevegelser et sted i nrheten av kameraene, slik at det var kun tilfeldig at bilene ved S4 ble fanget p kamera?

Fetad 2) Nr kameraene var sensorulst p nr avstand, kan det hende at det ikke var bevegelser nrt kameraet p andre tidspunkt og at det er rsaken til at det ikke finnes flere opptak av bilen?
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-21 kl. 17:12.
Citera
2020-10-21, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Sett gjennom hypotese
Enig! Det hres veldig logisk og sannsynlig ut!
Citera
2020-10-21, 17:07
Medlem
Citat:

Interessante tidspunkt.
Dette med at bilen kan ha vrt p plass fr kl 08 er noe som jeg har lurt litt p, for 08.15 var vel ca tid som TH pleide dra til jobb som det framkommer i en artikkel, normalt sett, hvis det ikke hadde vrt for teater. s jeg har tenkt at dersom TH ikke er skyldig ville det vre naturlig at den bilen kom dit for vre der i litt god margin ifht nr han pleide dra, alts fr 08 snn at man er sikker p f med seg at TH reiser p jobb. Ingen kunne vel vite at han sov litt ekstra den morgenen (og hvor mye), med mindre TH hadde gitt beskjed til noen om at det blir kl 09.

Derfor synes jeg det mtte vre naturlig for GM vre der fr 08 for sl til etter at han dro p jobb som vanlig, hvis det var tanken.

Jeg synes dette kan underbygge en mulighet for at den egentlige planen fra GM var en time tidligere, alts sl til mellom 08-09. Men pga at TH sov lenge pga teater mtte det ventes en time til han dro, istedenfor for eks et kvarter som kunne vre mer ventet.

P annen side er det litt spesielt at den starter rygge opp akkurat da samtale med kontordame er ferdig, 08.56.
S man kan jo snn sett ogs tenke at TH i s mte kunne gi signal om at n var det klart, samtidig som han dro ut dra.

Det er viktig forske se begge sider av dette, hvis ikke blir man helt fastlst i sine egne forestillinger. Men det er interessant at det kan vre mulig at bilen var p plass allerede fr 08.
Citera
2020-10-21, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Interessante tidspunkt.
Dette med at bilen kan ha vrt p plass fr kl 08 er noe som jeg har lurt litt p, for 08.15 var vel ca tid som TH pleide dra til jobb som det framkommer i en artikkel, normalt sett, hvis det ikke hadde vrt for teater. s jeg har tenkt at dersom TH ikke er skyldig ville det vre naturlig at den bilen kom dit for vre der i litt god margin ifht nr han pleide dra, alts fr 08 snn at man er sikker p f med seg at TH reiser p jobb. Ingen kunne vel vite at han sov litt ekstra den morgenen (og hvor mye), med mindre TH hadde gitt beskjed til noen om at det blir kl 09.

Derfor synes jeg det mtte vre naturlig for GM vre der fr 08 for sl til etter at han dro p jobb som vanlig, hvis det var tanken.

Jeg synes dette kan underbygge en mulighet for at den egentlige planen fra GM var en time tidligere, alts sl til mellom 08-09. Men pga at TH sov lenge pga teater mtte det ventes en time til han dro, istedenfor for eks et kvarter som kunne vre mer ventet.

P annen side er det litt spesielt at den starter rygge opp akkurat da samtale med kontordame er ferdig, 08.56.
S man kan jo snn sett ogs tenke at TH i s mte kunne gi signal om at n var det klart, samtidig som han dro ut dra.

Det er viktig forske se begge sider av dette, hvis ikke blir man helt fastlst i sine egne forestillinger. Men det er interessant at det kan vre mulig at bilen var p plass allerede fr 08.
Det du skrev her er logisk. Jeg er pen for flere muligheter. At bilen var i bevegelse innenfor samme minutt som AE avsluttet samtalen med lnn, kan ogs kanskje tyde p at GM avlyttet telefoner i S4 eller huset i S4?

Kl. 08:56:49 08:57:09 Lyst/hvitt lys beveger seg fra omrdet andemateplassen mot Sloraveien.

Hvis dette er den bilen som tidligere ble beskrevet som at den kjrte mot S4, var i bildet i 20 sekunder, og kom og gikk, s kan det hende at GM som kjrte bilen oppdaget at THs bil fremdeles sto utenfor huset og at vedkommende derfor kjrte bort fra S4 (for komme tilbake senere, etter at TH hadde kjrt til jobb).
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-21 kl. 17:24.
Citera
2020-10-21, 17:14
Bannlyst
Citat:
Sett gjennom hypotese

Kanskje det var noe uforutsett som dukket opp. Kanskje var avtalen at de skulle komme rett fr kl. 7, men ble noe forsinket. TH kikker ut a vinduet men ser ingen bil. Han vil vente til at han ser bilen fr han drar p jobb. Kan jo virke som at den som kjrer bilen vet at TH skal p jobb, til tross for at han ikke er dratt til normal tid. N vet vi ikke om bilen har sttt der ventet i en time, eller om den har tatt seg en runde.
Mest sannsynelig er det andre ting som har utlst sensoren p det kameraet, og ikke bilen.
Den som hentet AE m jo nesten ha visst at de ikke skulle p hyttetur, og ogs at AE ikke skulle p jobb denne dagen slik hun vurderte. Og hvem er det som vet dette? Hvis det hadde vrt snakk om avlyttning, s ville de ogs ftt med seg at TH ikke hadde dratt til klokken 7, s det kan legges bort.
Senast redigerad av Fenvatnet 2020-10-21 kl. 17:22.
Citera
2020-10-21, 17:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Interessante tidspunkt.

Har lest at han normalt var p jobb kl 7.
Citera
2020-10-21, 17:20
Medlem
Citat:
Sett gjennom hypotese

Tidspunktet kl. 8:56 da en bil skal ha startet sin bevegelse fra andeplassen og opp gangveien i retning mot boligen, er nyaktig samme tidspunkt AEH skal ha avsluttet en mobilsamtale med en ansatt i THs firma.

TH var fortsatt hjemme og dro p jobb kun f minutter senere - rundt kl. 9 - dvs at bilen var bare f meter unna.

Bilen kan ha passert boligen nesten samtidig som TH gikk ut. Men bilen kan like godt ha stanset ca 50-60 meter opp i gangveien, dvs rett bak boligen, hvor den var i le av skogholtet.

TH som har forklart i avhr at han flte seg overvket rett fr forsvinningen og reagerte p fremmede bde her og der ved eiendommen, burde nesten ha ftt med seg denne bilen s observant som han er.

Huset ligger i et stille boligomrde og det var og er ikke normalt med biltrafikk akkurat der. En bil som kjrer kloss inntil eiendommen kan man kanskje kunne hre innenfra.

Men det har kanskje lydunderskelser kartlagt i forbindelse med rekonstruksjonen av den mystiske bilen. Imidlertid har TH forklart at han heller ikke hrte mobilen til AEH da han ringte den fra fasttelefonen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in