Citat:
Ursprungligen postat av
Jayce
Politiet gr n ut med etterlysning av bilen som kjrte p gangveien ved boligen i SV4.
Det var et kamera p andre siden av Langvannet som filmet bilen ved 09-tiden p forsvinningsdagen 31. oktober 2018.
Det siste bekreftede livstegnet fra 68-ringen var klokken 09.14 denne morgenen, og politiets hovedteori er at hun ble drept inne i huset kort tid etter senere, skriver NRK.
Politiet beskriver observasjonene p kameraene slik:
- Kl. 07:56:01 07:56:19 Rdt lys som ikke beveger seg sett p gangveien.
- Kl. 07:56:30 07:56:23 Hvitt/lyst lys som beveger seg minimalt mot andemateplassen.
- Kl. 08:56:49 08:57:09 Lyst/hvitt lys beveger seg fra omrdet andemateplassen mot Sloraveien.
https://www.nrk.no/norge/denne-bilen...ant-1.15209701
Interessante tidspunkt.
Dette med at bilen kan ha vrt p plass fr kl 08 er noe som jeg har lurt litt p, for 08.15 var vel ca tid som TH pleide dra til jobb som det framkommer i en artikkel, normalt sett, hvis det ikke hadde vrt for teater. s jeg har tenkt at dersom TH ikke er skyldig ville det vre naturlig at den bilen kom dit for vre der i litt god margin ifht nr han pleide dra, alts fr 08 snn at man er sikker p f med seg at TH reiser p jobb. Ingen kunne vel vite at han sov litt ekstra den morgenen (og hvor mye), med mindre TH hadde gitt beskjed til noen om at det blir kl 09.
Derfor synes jeg det mtte vre naturlig for GM vre der fr 08 for sl til etter at han dro p jobb som vanlig, hvis det var tanken.
Jeg synes dette kan underbygge en mulighet for at den egentlige planen fra GM var en time tidligere, alts sl til mellom 08-09. Men pga at TH sov lenge pga teater mtte det ventes en time til han dro, istedenfor for eks et kvarter som kunne vre mer ventet.
P annen side er det litt spesielt at den starter rygge opp akkurat da samtale med kontordame er ferdig, 08.56.
S man kan jo snn sett ogs tenke at TH i s mte kunne gi signal om at n var det klart, samtidig som han dro ut dra.
Det er viktig forske se begge sider av dette, hvis ikke blir man helt fastlst i sine egne forestillinger. Men det er interessant at det kan vre mulig at bilen var p plass allerede fr 08.