2020-08-28, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Nei.
Ok. Hvordan beregnes sannsynligheten for slikt, mener du?
Citera
2020-08-28, 00:55
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Ok. Hvordan beregnes sannsynligheten for slikt, mener du?

Med en god porsjon sunn fornuft.
Citera
2020-08-28, 00:57
Medlem
Citat:
Jeg har ikke hrt noe om at det skal komme noen ny podcast om Hagen-saken med Milli eller noen andre. Det siste jeg s om Milli i avisen er at han hadde laget en video der han engasjerte seg og uttalte seg i en annen kriminalsak. VG har hatt veldig f artikler om Hagen-saken i de siste mnedene.
Ja, Brske er veldig dyktig.

Ja, det mener jeg ogs. VG som har egne journalister som bare skal fokusere p denne saken. Det er underlig. Milli er dyktig og n har det vre mange mneder siden noen podcast og intervju med ekspertene. Det er rart de ikke kommer med noe, det siste som skjedde fr sommeren var jo at TH vil betale dusr for finne kona, og det kunne vrt interessant hre om advokatens hans har ftt noen interessante henvendelser og hre mer om det som er kommet frem siden. Det er jo snakk om brevet og fingeravtrykk og manglende skoavtrykk og litt av hvert n da, og spesielt den ukjente mannen p kamera som ikke melder seg. Jeg synes Brske er en flott talsperson i denne saken og det er rart politiet gidder veksle p rollene i en s omfattende sak. Her burde det vrt fokus tidlig at de som er involvert skal jobbe med saken og beholde rollene sine. Politiet fremstr som rotete.
Citera
2020-08-28, 00:58
Medlem
Citat:
Med en god porsjon sunn fornuft.
Det bruke sunn fornuft er da ingen mte sannsynlighetsberegne p.
Citera
2020-08-28, 00:59
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Det bruke sunn fornuft er da ingen mte sannsynlighetsberegne p.

Jo, faktisk!
Citera
2020-08-28, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
Ja, det mener jeg ogs. VG som har egne journalister som bare skal fokusere p denne saken. Det er underlig. Milli er dyktig og n har det vre mange mneder siden noen podcast og intervju med ekspertene. Det er rart de ikke kommer med noe, det siste som skjedde fr sommeren var jo at TH vil betale dusr for finne kona, og det kunne vrt interessant hre om advokatens hans har ftt noen interessante henvendelser og hre mer om det som er kommet frem siden. Det er jo snakk om brevet og fingeravtrykk og manglende skoavtrykk og litt av hvert n da, og spesielt den ukjente mannen p kamera som ikke melder seg. Jeg synes Brske er en flott talsperson i denne saken og det er rart politiet gidder veksle p rollene i en s omfattende sak. Her burde det vrt fokus tidlig at de som er involvert skal jobbe med saken og beholde rollene sine. Politiet fremstr som rotete.
Enig med deg. Den siste VG-artikkelen (p onsdag?) inneholdt svrt lite nytt. Det var for det meste gammelt nytt skrevet p en ny mte.
Citera
2020-08-28, 01:04
Medlem
Citat:
Jo, faktisk!
Vi fr vel vre uenige da
Og kanskje har du rett i at politiet sannsynlighetsberegner p den mten du skrev ved at de bruker det de selv mener at er "deres sunne fornuft" men som like gjerne kan vre usunn ufornuft blandet med tunnellsyn og det vre mistenksom generelt og det peke seg ut en GM (av rsak at de ikke har greid finne GM).
Citera
2020-08-28, 01:07
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Vi fr vel vre uenige da
Og kanskje har du rett i at politiet sannsynlighetsberegner p den mten du skrev ved at de bruker det de selv mener at er "deres sunne fornuft" men som like gjerne kan vre usunn ufornuft blandet med tunnellsyn og det vre mistenksom generelt og det peke seg ut en GM (av rsak at de ikke har greid finne GM).

N ble jeg nysgjerrig p hvordan du sannsynlighetsberegner.

Kjrer du bil, forresten..?
Citera
2020-08-28, 01:11
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
Jeg synes Brske er en flott talsperson i denne saken og det er rart politiet gidder veksle p rollene i en s omfattende sak. Her burde det vrt fokus tidlig at de som er involvert skal jobbe med saken og beholde rollene sine. Politiet fremstr som rotete.

Det er ikke politiet sin feil om du sliter med rolleforstelse.

Brske er etterforskningsleder, og var talsperson under etterforskningen.

Nr politiet gikk til siktelse s ble det ptaleansvarlig som ble talsperson.
Citera
2020-08-28, 01:13
Medlem
Citat:
N ble jeg nysgjerrig p hvordan du sannsynlighetsberegner.

Kjrer du bil, forresten..?
Alts, hvis de underskelsene viser at den mobilen som TH har automatisk sletter anrop fra anropslisten, hva sier det deg om sannsynligheten for at TH slettet anropene og sannsynligheten for at mobilen slettet anropene bort fra anropslisten helt av seg selv?

Derfor er det viktig vente p resultatene fra slike underskelser fr man begynner sannsynlighetsberegne og fr man kaster mistanke p mennesker!

Edit: Jeg synes ikke at det er nok gjre underskelser p en annen mobil av samme modell. Underskelsene m foretas av THs mobil i tilfelle det er noe feil p THs mobil som forrsaker at mobilens sletting av anrop gjres litt ulikt andre mobiler av samme modell.
Senast redigerad av z-z-z 2020-08-28 kl. 01:24.
Citera
2020-08-28, 01:29
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Alts, hvis de underskelsene viser at den mobilmodellen som TH har automatisk sletter anrop fra anropslisten, hva sier det deg om sannsynligheten for at TH slettet anropene og sannsynligheten for at telefonen slettet anropene bort fra anropslisten helt av seg selv?

Derfor er det viktig vente p resultatene fra slike underskelser fr man begynner sannsynlighetsberegne og fr man kaster mistanke p mennesker!

Edit: Jeg synes ikke at det er nok gjre underskelser p en annen mobil av samme modell. Underskelsene m foretas av THs mobil i tilfelle det er noe feil p THs mobil som forrsaker at mobilens sletting av anrop gjres litt ulikt andre mobiler av samme modell.

Dette m jo vre definisjonen av gripe etter halmstr.

Hva med stikke fingeren i jorda for en gangs skyld?

Hvis det er snn at hans modell kun lagrer de 10, 15 siste, eller whatever s sier man jo selvflgelig ikke at de er slettet.

Det er en grunn for at man har reagert p at akkurat disse to anropene er borte, og det er ikke fordi det ble foretatt 10 oppringninger i ettertid, og det er disse 10 som finnes i loggen p hans mobil.
Senast redigerad av Niffy 2020-08-28 kl. 01:33.
Citera
2020-08-28, 01:33
Medlem
Citat:
Dette m jo vre definisjonen av gripe etter halmstr.

Hva med stikke fingeren i jorda for en gangs skyld?
Fetad: Nei absolutt ikke! Det er ikke uvanlig at det er feil p mobiler slik at de ikke fungerer akkurat slik som de skal fungere. Selvflgelig m de foreta de underskelsene p THs mobil. Mener jeg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in