2020-09-15, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Det kan ha funnits lckage av ngot slag, eller ocks blev plastens utsida kontaminerad under hanteringen. Faktum r att det g att packa in lik i plast om man gr det p rtt stt.
Det l gaffateip p stedet. Trolig brukt til innpakking.
Citera
2020-09-16, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
Leste du innlegget mitt fra fr i dag?
Tror jeg har gtt glipp av det. Kom det fr eller etter mitt innlegg.
Citera
2020-09-16, 00:10
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Tror jeg har gtt glipp av det. Kom det fr eller etter mitt innlegg.

#47699 kl 14:39
Citera
2020-09-16, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Jag har nog klantat till det lite. Vad jag pratar om r transport av lik. Om du packar in liket snabbt och utan att kontaminera utsidan av plasten och frpackningen r vl tillsluten, s blir det omjligt fr likhunden att detektera platsen dr "paketet" har legat, allts golvet o bagageutrymmet ex.
Takk for oppklaring. Det er en mulighet. Min tanke var at i s tilfelle kunne en teori ogs vre at det kan ha ligget innpakket en time, eller litt mer, i huset..? Jeg har alltid vrt sikker p at en likhund ville markert det, men kanskje ikke? Med mindre en likhund faktisk har markert, men at det ikke holdt som bevis, da TH forelpig har alibi for mange timer.
Senast redigerad av Doggerbank 2020-09-16 kl. 00:22.
Citera
2020-09-16, 00:27
Medlem
Kun TH og en slags mystisk GM visste om at pr d den 31.10.2018 fantes ingen kamera overvkning i sv 4

Jeg har utelukket alle andre tullete teorier om frivillige forsvinning og fremmede kidnapperne
Citera
2020-09-16, 00:36
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doggerbank
Takk for oppklaring. Det er en mulighet. Min tanke var at i s tilfelle kunne en teori ogs vre at det kan ha ligget innpakket en time, eller litt mer, i huset..? Jeg har alltid vrt sikker p at en likhund ville markert det, men kanskje ikke? Med mindre en likhund faktisk har markert, men at det ikke holdt som bevis, da TH forelpig har alibi for mange timer.
Jo, det r mjligt. Men som sagt, man mste packa in snabbt efter ddens intrde. Sen hur mnga lager plast som behvs vet jag inte.
Senast redigerad av ReedMe 2020-09-16 kl. 00:38.
Citera
2020-09-16, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Ja, Bert##eussen-saken er stor sak i media, men ikke like spennende som en drapssak. Alt det dreier seg om er noe tagging p en vegg, og forsk p sette fyr p bilen. Grunnen til at saken er stor er jo fordi hun er kone til en politiker-topp. Alt slikt politikergreier blir alltid blusset opp.
Hun er utspekulert, det er sikkert.

Fr hpe Fjellhamar-saken prves for domstolene ja. Alle vitner m f forklare seg i retten. Det er mye som kommer fram p en annen mte i en vanlig rettsak, enn i retten der man skulle diskutere ja eller nei til varetekt. Hele saken m ses i sammenheng. Alle sm spor og indisier. Det fr man ikke til uten kjre det gjennom retten. Legger forvrg merke til at Riksadvokat/Statsadvokat ikke har henlagt saken enn, og det etter 2 r, s det m bety at de har noe g p. Noe mere enn bare mistanker, og at det brer mot rettsak.

Ja dette gr mot sak, tror ogs det er derfor det er s stille n. De jobber p spreng. Noen her tror at det vi vet gjennom media er alt politiet har. De har mye mer.
Mener huske at TH hadde mye si i retten ved fengslingsmte s jeg vil tro at han vitner i retten...? Vi fr se.
Vitner m vitne ja.man kan pberope seg noe dersom man er gift med siktet men det er ikke aktuelt her, ikke med TH, men vi fr se hvem andre som ryker med.
Citera
2020-09-16, 07:56
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
Hva er det ekstraordinre? Sitter du p slik info, er det fint om du deler.
Det er ekstraordinrt kalle mora si og ektefellen for Nullet, eller hva det negative kallenavnet var.

Nr man i tillegg ser hvor lite samarbeidsvillige denne familien er, mener jeg det er utenfor det vanlige.
Citera
2020-09-16, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doggerbank
Det kan vre. Det har vrt skrevet fr i trden at en sporhund hadde bjeffet, men at leserne ikke visste om det var en likhund. Det ble konkludert med at en sporhund kan markere ogs med bjeffing.
Det pner i s fall for andre muligheter enn at hun ble uskadeliggjort og fraktet bort umiddelbart.

Vi vet jo heller ikke om likhund har markert inne. Og det er en av grunnene til at politiet mener det er drap. En likhund som markerer er tilnrmet 100% sikkerhet for at et lik har vrt der.
Citera
2020-09-16, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Det er ekstraordinrt kalle mora si og ektefellen for Nullet, eller hva det negative kallenavnet var.

Nr man i tillegg ser hvor lite samarbeidsvillige denne familien er, mener jeg det er utenfor det vanlige.

Det er veldig merkelig hvordan denne familien opptrer, nsker sterkere f igjennom sin agenda enn lse saken. Trist.
Citera
2020-09-16, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Hun kan ha blitt dyttet nedover trappen, og stumpet krke, og s har hun sltt hodet i et av trinnene, og s har det har blitt etterlatt blod p veggen som ikke har kunnet blitt vasket helt bort. N vet vi vel ikke om det er helt nederst i trappen eller hvor det er det blodet er funnet. Men det tar jo noe tid fra hode treffer et trappetrinn og til at blodet kommer ut. Nr kroppen snurrer fort nok, s kan blodet skvette/sprute. N str det strengt tatt ikke skvettet, det er en antakelseskonklusjon. At det omtales som drper kan ogs vre for definere mengden av blod. Hodet kan dermed ha touchet veggen.
Videre. Trappen nedover skal iflge en som kjenner huset innvendig, best av fliser, og det er fliser p gulvet i 1 etg. Veggen er av et mye mykere materiale, gjerne malerstrie/papp, og det blir vanskelig og umulig f blodet 100% bort. Fliser derimot, der kan man bruke noe etsende vske f.eks. Plumbo (Natriumhydroksid) for vaske det bort.

Ja det er sikkert forskt vasket bort fra tapeten, mulig ogs GM ikke oppdaget den, dersom tapetet var i mrkere farge.
Klor er vel ogs vanlig for fjerne spor. Dersom man kun bruker vanlig vaskemiddel er det en sjanse for at det ikke blir helt borte. Men jeg tipper noen kluter ol forsvant med vaskebtten.
Citera
2020-09-16, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frokendektektiv
Ja det er sikkert forskt vasket bort fra tapeten, mulig ogs GM ikke oppdaget den, dersom tapetet var i mrkere farge.
Klor er vel ogs vanlig for fjerne spor. Dersom man kun bruker vanlig vaskemiddel er det en sjanse for at det ikke blir helt borte. Men jeg tipper noen kluter ol forsvant med vaskebtten.

Edit: drlig vask tyder ogs p at GM ikke var klar over sl rundt et drap. Det var tydelig planlagt vask av gulv, og plante sprox sko, men siden blod og annet var igjen p stedet samt den manglende vaskebtten, var nok ikke det planlagt.
Det kan ha vrt en tanke, at kvelning ikke lager spor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in