2020-11-04, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det str at den er skrevet av advokat Bjrn Brodwall. Og BB sa til VG at han kunne ikke ha skrevet den [ektepakten]. BB tar avstand og benekter ha skrevet ektepakten.

Det er samme Brodwall som var styreformann da Elkraft ble stiftet i 1992. En posisjon som BB har beholdt helt frem til i dag.

Elkraft er blitt verdsatt til vel halvparten av THs formue, alts er THs eierandel p 70% ansltt til i overkant av 1 milliard. Jeg tror TH har hvet inn mellom 100 og 200 millioner per r de siste rene.

Man m regne med at styreformannens honorar har vrt regulert i takt med kende resultater i Elkraft. S BB har nok godt betalt for dette vervet i dag.

Jeg har ikke funnet ut hvem de opprinnelige eierne av Elkraft var. Utover at Kapital i en artikkel skrev at TH kjpte seg opp til en eierandel p 70% i lpet av nittirene.

Det er vel ikke ta munnen for full anta at BB har sterke konomiske bindinger til TH. Uten at jeg skal utbrodere det noe mer.
Th sa noe om at aeh kunne tre inn i en avtale eller noe. Er all virksomhet ths sreie eller kan det vre en hund begravet et sted. Er han s knyttet til bolig at selve boretten var et problem og motiv i seg selv. Aeh kan ha nektet slette den nr hun flyttet ut. N er den i alle fall ikke et problem for th.
Citera
2020-11-04, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
AEH hadde livsvarig borett i S4 - s den ektepakten er litt "uavgjort"

Hva skulle hun bruke borett til ved skilsmisse? Skilsmisse gr ut p ikke bo sammen, s det er en vits. Kan ikke selges , brukes til boligbytte eller leies ut s det betyr ikke at den ga henne et sted bo. Og stnader innvilges ikke om en bor med eks. S null kroner der.
Citera
2020-11-04, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Hvis det finnes flere vitner, s kan det hende at de ikke nsker stille opp i intervju i media og at de derfor ikke har kontaktet media. Politiet kan ha avhrt flere vitner som har sett den bilen, og politiet kan ha valgt ikke opplyse media om dette.
Akkurat, og da sier du at politiet ikke forteller alt til media og oss. Politiet kan sitte p litt av hvert
Citera
2020-11-04, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
Hva skulle hun bruke borett til ved skilsmisse? Skilsmisse gr ut p ikke bo sammen, s det er en vits. Kan ikke selges , brukes til boligbytte eller leies ut s det betyr ikke at den ga henne et sted bo. Og stnader innvilges ikke om en bor med eks. S null kroner der.
kan vre et herke. delegger salgsverdi selv om han ikke skal selge.
Citera
2020-11-04, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Men gick p kartan nu och alla tre fastigheter i SV gs av TH
Gnr : 107 Bnr : 200 dato : 1994-02-02. SV4A.
Gnr : 107 Bnr : 2029 dato : 1994-02-02. SV4B.
Gnr : 107 Bnr : 2025 dato : 1979-04-27.strand tomt.

S da mtte det betales for tinglysning etc. Det koster en del. Hvem skulle betale. Ektepakten sa ikke det. Sikkert det samme med den andre tomten. Han som ikke hadde problemer med gi vekk noe.
Citera
2020-11-04, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Det andre vitnet hadde jo observert bilen bare noen hundre meter lengre bort, s da er det lite sannsynelig at bilen har vrt ved Sloraveien, for da ville flere vitner meldt seg. Det er jo en times kjretur unna. Dessuten var dette flere timer etter at politiet antar at AE forsvant.

Jeg tror hun hsdde synlige skader etter behandlingen i huset. I hodet ogs.
Citera
2020-11-04, 22:29
Medlem
(15.06.2020) Kvinnen i baksetet er veldig bustete p hret. Kvinnen ser desperat ut.
https://www.tv2.no/a/11499053/

Dette er ogs pfallende.
Citera
2020-11-04, 22:32
Medlem
Angende det med en annen kvinne, s har jeg lest rykter om det p reddit ogs. Jeg har ogs ftt med meg en del rykter om at det er Ver***a Orde**d, men aldri halvssteren som ble nevnt her. Om det stemmer er en annen sak.
Uansett kan man trre pst at AEH ikke har blitt behandlet noe srlig bra i ekteskapet..
Citera
2020-11-04, 22:38
Medlem
Citat:
Jeg er enig i at det er lite sannsynlig at den rde bmw-en har vrt i S4 den dagen. Hvis den bilen er brukt i forbindelse med bortfringen av AE s har GM sannsynligvis byttet bil en eller flere ganger underveis mellom S4 og s tenker jeg.

Vi vet ikke om flere vitner kan ha sett den bilen i s eller andre steder og vi vet ikke om de eventuelle vitnene har meldt fra til politiet.

Fetad: GM kan med hensikt ha ventet et sted mellom S4 og s fr GM kjrte videre mot s. En annen ting: "vi har ikke lst oss til at det skjedde mellom 09.14 og 09.48, slik det spekuleres i, fortalte Brske".

Enten m bilene stjeles eller kjpes. Utenlanske biler ser en p skiltene. Var det meldt stjlne biler i flertall og spesielt denne. Da hadde eier ropt at det er min bil i beste sendetid.

Kjpt da? Hvor mye penger kostet denne operasjonen med en drss med folk som gr og villeder, bryter seg inn og legger igjen blodspor som jeg i alle fall ikke skjnner hvordan de fikk tak p, innkjp av biler. Du legger opp til en kostbar operasjon og en masse logistikk. Og kjrd rundt og inn p steder med null innsyn og bytte. Det er risikabelt, der er alltid en turgjenger i Norge. Helt umilig vre trygg. Jeg skjnner ikke noe av all den riggingen.
Citera
2020-11-04, 22:50
Medlem
Citat:
Jeg har ftt inntrykk av at mange flere enn 50% ser p det som mest sannsynlig at TH er uskyldig

Dette stemmer ikke. Hybridbil's underskelse her p forumet. Samt: Seks av ti har tillit til politiets etterforskning i Lrenskog-saken.
Citera
2020-11-04, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
S da er det kun ektepakten som viser at SV4B var AEHs eiendom da. Det ville jo ha kostet tinglyse eiendommen i AEHs navn.

Synes dette at AEH ble frasvindlet arv i ektepakten, er veldig underkommunisert i mediene.

Det sprs ogs om TH har oppfylt forsrgerplikten i ektepakten. Om ektepakten i det hele tatt kan vre gyldig.

Mediene burde finne flere advokater som vil uttale seg, spesielt om dette at han utnyttet hennes sorg og sjokk etter stefarens dd og mens moren trengte sttte, kanskje ogs konomisk sttte, i den tunge tiden etter ddsfallet.

Som Braskamin58 skrev:

" Det er helt galt behandle et individ p denne mten."

Hevn, tror jeg. Hevn, for muligens innbilt utroskap som AEH skal ha begtt.

Under intervjuet smiler Tom Hagen til journalisten, og peker p seg selv, og sier: jeg ble redd ... jeg ble redd ... for skilsmisse .. osv.

Husker ikke om han nevnte at han var redd for bli kastet ut fra boligen i S4, sa han det ikke direkte s var det underforsttt.

S da tvang han AEH til gi fra seg hennes andel i felles bolig. Det er uhrt. Skamlst.

Og man ser i intervjuet, han skammer seg ikke. Han mener ha rett til bruke sin makt til sette AEH i en posisjon som bare kan sammenlignes med leilending eller slave. Lsarbeider. Som fr husvre i lnn av sin arbeidsgiver.

Nei, det er flt.

S sannheten er verre enn ektepakten. Trodde ikke det var mulig. Tomtene er barnas arv. Og de har han. Om det ikke kan bestrides. Hvem er det som oppfrer seg snn ovenfor sine nrmeste. Han flommer i penger.

Hva fikk henne til underskrive? Avmakt?
Citera
2020-11-04, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
kan vre et herke. delegger salgsverdi selv om han ikke skal selge.

Jeg mener hun kan ikke selge eller bhtte bolig ldie ut sin borett. Den er verdils.

Han bolig sank i verdi i form av boretten. Men han skulle bo der s det gjorde ingenting
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in