2020-09-15, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Ser ikke noe grunn til at han skulle sprre om elektrikeren hvis han ikke visste om at de hadde noen avtale. sprre hva man skal gjre i morgen er ikke det samme som begynne mase om tidspunkter for det og det. Dessuten ser hun jo hans blikk, og kan lese at noe er feil.
Alt i denne saken peker p TH som GM, og dermed at han antakeligvis ikke visste om at elektrikeren skulle ringe.

Av det som er ute i media, tyder ikke alt p at TH er den som str bak. Det er ogs mye som tyder p at TH ikke str bak.
Det at han faktisk var p jobb i det tidsrom politiet mener udden var begtt er en av disse tingene.

Det at de ikke hadde nok p han til varetektsfengsling etter halvannet r med etterforskning og mneder med hemmelig overvkning, er en annen.

Jeg sier ikke at det er utelukket at han str bak, eller at han har utfrt udden, men at presiserer at ikke ALT tyder p at han har gjort det.

Jeg begynte g igjennom denne listen punkt for punkt. Det var virkelig ikke mye der som var mistenkelig. Summen av disse tingene kan vre mistenkelig, men jeg er ikke overbevist. Skoavtrykk og fingeravtrykk, eller mangel p dette er det mest mistenkelige.
Citera
2020-09-15, 19:53
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Fra en annen sak:
Det er registrert aktivitet i helseapplikasjonen p telefonen til Bertheussen klokken 02.02 natt til torsdag 6. desember.
Da startes en bevegelse som er ansltt til vre 221 skritt. Det varer cirka ti minutter; 9 min og 52 sekunder, sier Byum.
Han forklarer at det dette tidsrommet, mellom klokken 02.02 og 02.11, i helseappen er registrert to hydeforflytninger.
Snn som applikasjonen fungerer i dag s registrerer den bare stigning, ikke hvis du gr nedover.

https://direkte.vg.no/bertheussen-re...atta.d_Ogv-Nm-

Hvis den appen p AEs mobil er den samme som den appen som er nevnt i den andre saken, hvordan har politiet funnet et brtt "fall"?
Det hr fallet i trappan kan mycket vl vara en red herring. Min stegrknare uppfr sig mycket mrkligt ibland. Stannar helt fr att sen rusa ivg osv.
Citera
2020-09-15, 19:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rips
Av det som er ute i media, tyder ikke alt p at TH er den som str bak. Det er ogs mye som tyder p at TH ikke str bak.
Det at han faktisk var p jobb i det tidsrom politiet mener udden var begtt er en av disse tingene.

Det at de ikke hadde nok p han til varetektsfengsling etter halvannet r med etterforskning og mneder med hemmelig overvkning, er en annen.

Jeg sier ikke at det er utelukket at han str bak, eller at han har utfrt udden, men at presiserer at ikke ALT tyder p at han har gjort det.

Jeg begynte g igjennom denne listen punkt for punkt. Det var virkelig ikke mye der som var mistenkelig. Summen av disse tingene kan vre mistenkelig, men jeg er ikke overbevist. Skoavtrykk og fingeravtrykk, eller mangel p dette er det mest mistenkelige.

Telefonen hans var p jobb, det er riktig, men om TH var der hele dagen, det vet vi ikke.
Ang varetektsfengsling, s har det vrt nevnt flere ganger her tidligere, seinest i foregrs at tingretten ville ha han varetektsfengslet, og at i lagmannsretten bikket det mellom ja eller nei. Hvis den ene av de tre hadde sagt ja, s hadde TH sittet i varetektsfengsel i dag. Det er ikke noe klart tegn p at TH er uskyldig. Og s har vi dette med at det mest sannsynelig er flere ting som politiet ikke kan g ut med p.ga fare for skade etterforskningen.
Selv finner jeg ikke noen tegn til at han skulle vre uskyldig.
Citera
2020-09-15, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Det hr fallet i trappan kan mycket vl vara en red herring. Min stegrknare uppfr sig mycket mrkligt ibland. Stannar helt fr att sen rusa ivg osv.
Takk for informasjon! :-) En slik app's registreringer kan da kanskje ikke brukes som bevis?
Blodsporene fra AE (som var forskt vasket bort) p trappeveggen, kan feks ha vrt etter et uhell hvis AE falt i trappen f.eks for mange r siden.
Kanskje politiet har sett seg blind p to eventuelt tilfeldige sammentreff (appens "fall" i trappen p forsvinningsdagen og bloddrper (som var forskt vasket bort og som ikke kan dateres) p vegg i den samme trappen, og at politiet har overbevist seg selv om at det "m vre en sammenheng mellom disse to sporene/hendelsene"?
Citera
2020-09-15, 20:15
Medlem
Citat:
Telefonen hans var p jobb, det er riktig, men om TH var der hele dagen, det vet vi ikke.
Ang varetektsfengsling, s har det vrt nevnt flere ganger her tidligere, seinest i foregrs at tingretten ville ha han varetektsfengslet, og at i lagmannsretten bikket det mellom ja eller nei. Hvis den ene av de tre hadde sagt ja, s hadde TH sittet i varetektsfengsel i dag. Det er ikke noe klart tegn p at TH er uskyldig. Og s har vi dette med at det mest sannsynelig er flere ting som politiet ikke kan g ut med p.ga fare for skade etterforskningen.
Selv finner jeg ikke noen tegn til at han skulle vre uskyldig.

Vel utgangspunktet er at han er uskyldig til det er nok ting som tyder p at han er skyldig.
Ja, jeg er klar over at retten var p nippet til finne grunnlag for varetekt.
Politiet har sagt at de mener udden skjedde mellom 09:16 og 10:07. De har ogs sagt at de har god kontroll p TH frste tiden etter han kom p jobb, men at det er huller i alibiet hans utp dagen. At han da kunne vre p jobb, men trengte ikke ha vrt det. Det nyaktige tidspunkt for nr de mistet kontroll p han er ikke fastsatt.

Det er ikke mye de har funnet, etter d lang tid med etterforskning, om man skal g p det som er lekket.

Jeg hper at saken ikke blir henlagt, men at den prves for domstolene. Jeg vil gjerne vite mer. Har han gjort dette, og i tilfellet hvordan?

Enkelte saker er spennende, og dette er virkelig en slik sak. Den saken som verserer i media n B****sen finner jeg ikke spennende, men det er sikkert bare meg, den har enormt fokus i media.

Venter spent p hva som skjer videre. Hvordan mener politiet at TH fikk det til, oh hvorfor han gjorde det.
Citera
2020-09-15, 20:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rips
Vel utgangspunktet er at han er uskyldig til det er nok ting som tyder p at han er skyldig.
Ja, jeg er klar over at retten var p nippet til finne grunnlag for varetekt.
Politiet har sagt at de mener udden skjedde mellom 09:16 og 10:07. De har ogs sagt at de har god kontroll p TH frste tiden etter han kom p jobb, men at det er huller i alibiet hans utp dagen. At han da kunne vre p jobb, men trengte ikke ha vrt det. Det nyaktige tidspunkt for nr de mistet kontroll p han er ikke fastsatt.

Det er ikke mye de har funnet, etter d lang tid med etterforskning, om man skal g p det som er lekket.

Jeg hper at saken ikke blir henlagt, men at den prves for domstolene. Jeg vil gjerne vite mer. Har han gjort dette, og i tilfellet hvordan?

Enkelte saker er spennende, og dette er virkelig en slik sak. Den saken som verserer i media n B****sen finner jeg ikke spennende, men det er sikkert bare meg, den har enormt fokus i media.

Venter spent p hva som skjer videre. Hvordan mener politiet at TH fikk det til, oh hvorfor han gjorde det.

Ja, Bert##eussen-saken er stor sak i media, men ikke like spennende som en drapssak. Alt det dreier seg om er noe tagging p en vegg, og forsk p sette fyr p bilen. Grunnen til at saken er stor er jo fordi hun er kone til en politiker-topp. Alt slikt politikergreier blir alltid blusset opp.
Hun er utspekulert, det er sikkert.

Fr hpe Fjellhamar-saken prves for domstolene ja. Alle vitner m f forklare seg i retten. Det er mye som kommer fram p en annen mte i en vanlig rettsak, enn i retten der man skulle diskutere ja eller nei til varetekt. Hele saken m ses i sammenheng. Alle sm spor og indisier. Det fr man ikke til uten kjre det gjennom retten. Legger forvrg merke til at Riksadvokat/Statsadvokat ikke har henlagt saken enn, og det etter 2 r, s det m bety at de har noe g p. Noe mere enn bare mistanker, og at det brer mot rettsak.
Citera
2020-09-15, 20:34
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Takk for informasjon! :-) En slik app's registreringer kan da kanskje ikke brukes som bevis?
Blodsporene fra AE (som var forskt vasket bort) p trappeveggen, kan feks ha vrt etter et uhell hvis AE falt i trappen f.eks for mange r siden.
Kanskje politiet har sett seg blind p to eventuelt tilfeldige sammentreff (appens "fall" i trappen p forsvinningsdagen og bloddrper (som var forskt vasket bort og som ikke kan dateres) p vegg i den samme trappen, og at politiet har overbevist seg selv om at det "m vre en sammenheng mellom disse to sporene/hendelsene"?
Jag har svrt att se att blodet kan skvtta p vggen nr kroppen faller nerfr trappan. Hur skulle det g till? Blodskvtt kan vl bara uppst vid mycket kraftigt trauma mot huvudet, exempelvis vid slag med hammare eller liknande. Om man ponerar att hon slog i huvudet i trappan s att blodet skvtte, s br man vl hitta blodet i sjlva trappan istllet, och d snackar vi om mycket stora krafter som ska till fr att det ska kunna uppst bloddroppar. Tnk p att det handlar om bloddroppar, allts om blod som skvtter.

Men verbevisa mig grna om att jag har fel!

Om polisen ska bygga ett indicieml efter spr i huset, s antar jag att rttsvsendet i Norge krver liknande bevisning som i Sverige, och det r att det ska st utom rimligt tvivel att ngon annan n TH kan ha ddat henne. Det betyder exempelvis att polisen mste leta upp och avskriva, eller tala fr medhjlp, personen/personerna i bilen som backade upp mot huset mm.

Edit: Bloddropparna kan ocks ha uppsttt av skrsr ex.
Senast redigerad av ReedMe 2020-09-15 kl. 20:48.
Citera
2020-09-15, 21:50
Bannlyst
Hun kan ha blitt dyttet nedover trappen, og stumpet krke, og s har hun sltt hodet i et av trinnene, og s har det har blitt etterlatt blod p veggen som ikke har kunnet blitt vasket helt bort. N vet vi vel ikke om det er helt nederst i trappen eller hvor det er det blodet er funnet. Men det tar jo noe tid fra hode treffer et trappetrinn og til at blodet kommer ut. Nr kroppen snurrer fort nok, s kan blodet skvette/sprute. N str det strengt tatt ikke skvettet, det er en antakelseskonklusjon. At det omtales som drper kan ogs vre for definere mengden av blod. Hodet kan dermed ha touchet veggen.
Videre. Trappen nedover skal iflge en som kjenner huset innvendig, best av fliser, og det er fliser p gulvet i 1 etg. Veggen er av et mye mykere materiale, gjerne malerstrie/papp, og det blir vanskelig og umulig f blodet 100% bort. Fliser derimot, der kan man bruke noe etsende vske f.eks. Plumbo (Natriumhydroksid) for vaske det bort.
Citera
2020-09-15, 22:12
Medlem
Citat:
Hun kan ha blitt dyttet nedover trappen, og stumpet krke, og s har hun sltt hodet i et av trinnene, og s har det har blitt etterlatt blod p veggen som ikke har kunnet blitt vasket helt bort. N vet vi vel ikke om det er helt nederst i trappen eller hvor det er det blodet er funnet. Men det tar jo noe tid fra hode treffer et trappetrinn og til at blodet kommer ut. Nr kroppen snurrer fort nok, s kan blodet skvette/sprute. N str det strengt tatt ikke skvettet, det er en antakelseskonklusjon. At det omtales som drper kan ogs vre for definere mengden av blod. Hodet kan dermed ha touchet veggen.
Videre. Trappen nedover skal iflge en som kjenner huset innvendig, best av fliser, og det er fliser p gulvet i 1 etg. Veggen er av et mye mykere materiale, gjerne malerstrie/papp, og det blir vanskelig og umulig f blodet 100% bort. Fliser derimot, der kan man bruke noe etsende vske f.eks. Plumbo (Natriumhydroksid) for vaske det bort.
Interessant informasjon! Noen i diskusjonen nevnte at trappetrinnene riktignok er flislagte men at de er teppebelagt opp flisene.

Edit: Det er vel ikke utenkelig hvis ekteparet bestemte seg for legge teppe opp flisene i trappen (feks for noen ti-r siden) etter nettopp et eller flere uhell med fall i trapp?
Senast redigerad av z-z-z 2020-09-15 kl. 22:23.
Citera
2020-09-15, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
S alt politiet gjr er idiotisk, inkludert innhente eksperthjelp for oppklare en alvorlig hendelse. Du nsker henlegge og ikke f gjerningsmannen dmt. M vre noe personlig. Gjerningsmannen kjenner trolig aeh.

Politiet har ikke oppklart saken, og de har heller ikke fulgt opp helt opplagte muligheter, som forhre hndverkere, som jobbet i huset og som var p befaring i huset.

Politiet sluttet tidlig interessere seg for andre muligheter enn at TH er skyldig.

At politiet spr andre eksperter fritar dem ikke fra kritikk.

At gjerningsmannen kjenner AEH er bare basert p amatrlogikk.
Citera
2020-09-15, 22:29
Medlem
Citat:
I det siste har du omtalt politiet som idioter, og at de har gjordt feil i denne saken. Men ikke et ord fra deg som kan underbygge disse pstandene. Bare masse ord. Ordsalat.

Jeg har kalt politiet for idioter siden jeg logget p her. Mest for provosere, men selvflgelig har jeg ogs hold for det jeg sier. S fort en sak blir litt vanskeligere enn helt opplagt, greier aldri norsk politi oppklare noe som helst. Kan du huske at norsk politi gjorde noe som imponerte deg?
Citera
2020-09-15, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Om man r snabb och har rtt utrustning s gr det att packa in kroppen s att en likhund inte knner nt.

Det stemmer ikke det du skriver her. Hva er det du mener man skal pakkes inn i for at likhund ikke lukter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in