Flashback bygger pepparkakshus!
2020-09-02, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Att dra av någon kläderna med våld, är våldtäkt, förövaren behöver inte vara kåt.

I min värld involverar våldtäckt ngn form av penetration. Annars är det inte våldtäckt. Sverige har väldgit märkliga definitioner på saker.
Citera
2020-09-02, 00:49
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firechromenorr
I min värld involverar våldtäkt någon form av penetration. Annars är det inte våldtäkt. Sverige har väldigt märkliga definitioner på saker.
Våldtäktsförsök finns väl inte längre, antingen är det våld eller våldtäkt.
Citera
2020-09-02, 00:57
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Att dra av någon kläderna med våld, är våldtäkt, förövaren behöver inte vara kåt.
Nej, det är (sexuellt) ofredande.
Citat:
Våldtäktsförsök finns väl inte längre, antingen är det våld eller våldtäkt.
Försök till våldtäkt finns visst. T.ex. att dra av någon kläderna med våld, men det beror också på motivet till att man gör detta.
Citera
2020-09-02, 01:05
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Nej, det är (sexuellt) ofredande.

Försök till våldtäkt finns visst. T.ex. att dra av någon kläderna med våld, men det beror också på motivet till att man gör detta.
Sexuellt ofredande kan vara till exempel blottande eller tafsande. Den avgörande skillnaden mellan ett ofredande och ett sexuellt ofredande är om det finns ett sexuellt inslag.https://sv.wikipedia.org/wiki/Sexuellt_ofredande
Citera
2020-09-02, 01:10
Medlem
HGs avatar
Citat:

Jag säger inte att pojkarna inte har utsatts för våldtäkt. Dock tycker jag att begreppet som härstammar från 1400-talet inte längre passar in i Brottsbalken.
Citera
2020-09-02, 01:12
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Sexuellt ofredande kan vara till exempel blottande eller tafsande. Den avgörande skillnaden mellan ett ofredande och ett sexuellt ofredande är om det finns ett sexuellt inslag.https://sv.wikipedia.org/wiki/Sexuellt_ofredande
Ja, men det behöver inte finnas ett sexuellt inslag i det, att dra av någon kläderna, inte ens om det sker med våld. Finns det ett sexuellt syfte med det då, är det definitivt försök till våldtäkt.
Citera
2020-09-02, 01:20
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Jag säger inte att pojkarna inte har utsatts för våldtäkt. Dock tycker jag att begreppet som härstammar från 1400-talet inte längre passar in i Brottsbalken.
Du menar nog att dagens definitioner av våldtäkt inte överensstämmer med de som fanns i brottsbalken då. Men samhället och synen på övergrepp mot (särskilt) kvinnor har gått framåt rejält sedan dess. Och det ska vi nog vara glada för.
Samtyckeslagen t.ex., är inget stort problem. För mig är det självklart att sexuella handlingar ska ske på jämlika villkor. Och det tror jag knappast att BO i detta fallet upplevde det som.
Citera
2020-09-02, 01:22
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ja, men det behöver inte finnas ett sexuellt inslag i det, att dra av någon kläderna, inte ens om det sker med våld. Finns det ett sexuellt syfte med det då, är det definitivt försök till våldtäkt.
Om man utsätter någon för kränkning av sexuell art, blir en våldtäkt i det fallet om man drar av och tar ifrån dem kläderna. Sen om det var för att de ville se killen naken eller bara att kränka spelar ingen roll. Ingen vet om de hade stånd, och de förnekar det.
Citera
2020-09-02, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Motiv verkar saknas enligt den information som finnas, "för att det var kul" kanske?

Dessa missfoster är sexualsadister. Motivet framgår av gärningarna.

Brottet som skedde bland de döda på en begravningsplats är värre än en skräckfilm.
Citera
2020-09-02, 01:37
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Realistiskt, hur långa straff kan man tänka sig att dessa sadister kommer få?
Citera
2020-09-02, 01:43
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Brottsbalken 6 kap. Om sexualbrott 1§
Den som, med en person som inte deltar frivilligt, genomför ett samlag eller en annan sexuell handling som med hänsyn till kränkningens allvar är jämförlig med samlag, döms för våldtäkt.

Jag skulle skälv känna mig väldigt våldtagen om dom stal mina kläder, även om jag inte hade ont i rumpan.
Citera
2020-09-02, 01:55
Medlem
HGs avatar
Citat:
Du menar nog att dagens definitioner av våldtäkt inte överensstämmer med de som fanns i brottsbalken då. Men samhället och synen på övergrepp mot (särskilt) kvinnor har gått framåt rejält sedan dess. Och det ska vi nog vara glada för.
Samtyckeslagen t.ex., är inget stort problem. För mig är det självklart att sexuella handlingar ska ske på jämlika villkor. Och det tror jag knappast att BO i detta fallet upplevde det som.

Samtycke under våld och hot har ju skett i detta fall.

I det här fallet handlar det om att förövarna verkligen ville förnedra sina offer genom att föra in föremål i anus. Kanske tilltvingade de sig också oralsex av pojkarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in