Citat:
Ursprungligen postat av
badbollen3
Valet 2008 s var det Barack Obama som vann. Jag tror att fler svarta rstade n vanligt fr att han skulle bli president. Valet 2016 kallades "des valet" och Hillary skulle vinna fr att Trump skulle bara stlla till kaos och fick inte bli POTUS. Vi vet alla hur det gick.
Trump var hatad redan d, han har inte skrmt bort sin vljarbas i ngon strre utstrckning. De som gillade honom d gillar honom nu, de som hatade honom d hatar honom nu. Ingenting har frndrats, Biden r inte populr ens bland de egna anhngarna, han r bara inte Trump. S vart ska 10% fler vljare komma ifrn? varfr ska de ta sig till val lokalerna nu nr de inte gjorde det 2016? De visste d vad som stod p spel.
Det kanske kommer rsta 57% som mest, det r min gissning. Tv vita gubbar, varfr skulle svarta, asiater, indianer och kvinnor rsta p ngon av dem? (ngra kommer naturligtvis rsta, men den stora massan kommer inte gra det tror jag).
Enligt denna poll jag sg p morning joe s r det frmst 55+are som r Trumps base
https://pbs.twimg.com/media/Eg6HYYDX...jpg&name=large
Jag frlitar mig p den senaste marist poll som visar att suburban women r den stora swing vote i r.
Som alla lmnat trump. Det r drfr han pratar om suburbs och s vidare
Sen frlitar jag mig p att voter enthusiasm r p ett all time high om ca 80% i The hills senaste mtning.
sen frlitar jag mig p att donald trump r vldigt avskydd av ca 59% av landet baserat p fivethirtyeights presidential approval rating. Vidare har Trump aldrig korsat 50% ngonsin som president vilket allan lichtman menar r ett kriterium fr att bli omvald.
Som draghjlp har joe biden sklart president Obama som kampanjar fr honom.
Dessutom rcker det med 30% av afroamerikaners rstdeltagande fr att vinna.
Detta frn Bill clintons frsta presidentval nr han distanserade sig frn sister souljah och tappade en hel del svarta rster
https://en.wikipedia.org/wiki/Sister_Souljah_moment
Kollade p buzzfeed gllande vilka som r minority voters i r.
Underskningen visar att 60 procent av unga latinska vljare, 75 procent av unga svarta vljare och 72 procent av unga asiatiska vljare sa att de skulle rsta p Biden.
I samma mtning sa 19 procent, 12 procent och 16 procent av respondenterna i dessa grupper att de skulle rsta fr att ter vlja om president Trump. Bland unga icke-spansktalande vita vljare sa 40 procent att de skulle rsta p Trump och 48 procent sa att de skulle rsta p Biden.
Underskningen visade ocks att 64 procent av unga latinovljare sa att de definitivt skulle rsta i det kommande valet. Hlften av de tillfrgade unga latinosvljarna r registrerade demokrater, 13 procent r republikaner och 30 procent r oberoende eller "velande."
Latinos utgr en betydande del av befolkningen i flera viktiga swingstates ssom Florida och Arizona.
kllor