Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-09-03, 07:50
  #49
Medlem
Vad jag förstått skall alltid lägenhetsinnehavaren ges tillfälle att närvara om någon vill in i ens lägenhet/bostadsrätt( akut är så klart undantaget), meddelande om att man vill ha tillgång till en läghet skall ges i god tid , god tid anses vara en vecka. om tidpunkten är illa vald för lägenhetsinnehavaren skall man komma överens om en ny tid som passar båda parter.
__________________
Senast redigerad av givemeyourmoney 2020-09-03 kl. 08:01.
Citera
2020-09-03, 08:25
  #50
Medlem
Kan ju vara så att hyresvärden lejjat ut ansvaret att informera hyresgästern och detta är resultatet.

Om det inte står en rejäl spolbil på gatan imorgon släpp inte in dom..
Citera
2020-09-03, 09:04
  #51
Medlem
Medelkasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 555ooo
Fick ett papper för två dagar sedan i dörrinkastet från ett företag som säger att dom ska komma in i lägenheten imorgon kla 0800 med visir, handkar osv för att rensa avloppen pga att det påstås att några lägenheter har dåligt vattenflöde och några stopp. Jag har inte märkt av något sådant.
Har aldrig varit med om så kort varsel för underhållsarbete tidigare. Du kan ju vara borta på affärsresa, semester eller vadsomhelst. Är det ens möjligt att grannarna kan få stopp i avloppet som endast kan åtgärdas vid din lägenhet?
Citat:
Ursprungligen postat av lahavana
Snart dör TS

Eller minst får sina ”rör rensade”.
Detta.
Citera
2020-09-03, 09:08
  #52
Medlem
warp10s avatar
Ring hyresvärden, om det inte är från dom, ring polisen och be dom komma kl 08.10
Citera
2020-09-03, 11:31
  #53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cucciola
Lever du TS?

Ja då

Jag fick svar från hyresvärden, det stämmer att dom anlitat detta företag. Dom har inte kommit än.
Citera
2020-09-03, 11:34
  #54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cucciola
Ja, så kan det vara, irriterande nog....
Jag hoppas att TS fått tag i hyresvärden.
En gång ringde det på ett par snubbar som pratade om att installera larm. Jag ringde efteråt till hyresvärden som sa att man absolut inte anlitat något företag för att installera larm, så snubbarna var nog bara där för att informera sig själva om hur lätt/svårt det skulle vara att göra inbrott hos mig och de andra i huset.
Myspys.

Jag fick tag i dom , det stämmer att dom anlitat detta företag. Dom har dock inte kommit ännu.

Vad hemskt att du blev drabbad av dom personerna som påstod sig komma från din värd. Hoppas dom håller sig borta från dig.
Citera
2020-09-03, 11:37
  #55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlowTheClaymores
Skit i att öppna dörren om du är orolig. Ingen har rätt att bara gå in i din lägenhet även om de skulle ha nycklar såvida det inte är en nödsituation. Anmäl dem för hemfridsbrott om de går in i lägenheten med någon form av huvudnyckel.

Självklart måste hyresvärden kunna utföra nödvändiga underhållsarbeten men sådana här tvådagarsvarsel är bara ett jävla oskick. Det funkade kanske på femtitalet när ingen var borrest och frun i huset var hemma på dagarna.

Fick det bekräftat från hyresvärden, jag hade inte släppt in dom annars. Dom har i skrivande stund inte kommit än.
Citera
2020-09-03, 11:41
  #56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 555ooo
Ja då

Jag fick svar från hyresvärden, det stämmer att dom anlitat detta företag. Dom har inte kommit än.


Bra att allt gick bra !

Bra att du kollade upp det. Man tycker ju att ett bolag som hyresvärden anlitar borde andas professionalism. Märkligt med stavfel och knappt någon hemsida.
Citera
2020-09-03, 11:49
  #57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheAlmightyFarfar
Ja bor du hos någon pundarvärd kanske han godkänner att du själv byter lås osv . Annars är det så att värden har avtal med en låsmed och han gör nycklar o lås till samma grupp som resten i huset där huvudnyckeln alltså fungerar precis likabehandling som innan.

Edit. Sen har du bytt lås flera gånger? Får man fråga varför ?

Luktar pundare med pundarvärd eller ängslig psyksvag stockholmare som är rädd för en rörmokare.

För det första så är jag INTE någon pundare - skippa sådant skitsnack!

Påstår du att låssmeden, som har avtal med hyresvärden, ger en kopia på låset till hyresvärden? Det har ingen berättat. Låter märkligt.
Citera
2020-09-03, 13:18
  #58
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 555ooo
Och du tror på allvar att ett samtal till personerna som skrivit lappen skulle avslöja sig själva som falska? Det kommer inte att ge ett dugg. Läs tråden!

Ja ett telefonsamtal skulle kunna avslöja mycket. Om det är fake så kan dom förmodligen inte ge namn på kontaktperson för fastighetsägaren, fastighetsskötare. Det finns en mängd kontrollfrågor du kan ställa angående besöket där du själv kan få en uppfattning av läget.

Att prata med grannar avslöjar om alla fått lappen eller om bara du fått den. Det avslöjar mycket.

Men du verkar ju inte ha tagit tag i det på något sätt sen du fick lappen. Eller du kanske bara framstår som mycket osympatisk i tråden?

Återigen. Vad är det för företag du snackar om? Du måste ge relevant grundfakta i tråden för att folk skall kunna komma med vettiga svar.

Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Ring 11414 och prata med polisen, be dem ta en sväng i din trappuppgång vid åttatiden. Är det bedragare så kommer de garanterat att skita i detta.



Var i helvete bor du någonstans som förväntar sig att man i Sverige 2020 kan ringa polisen och "be dem ta en sväng i din trappuppgång vid åttatiden".

Var fan-i-mig det roligaste jag läst på länge. Folk som ringer polisen och säger att dom bevittnar en pågående våldtäkt i buskaget vid något torg och hör hur en liten flicka skriker av dödsångest bemöts idag av att "tyvärr finns det ingen ledig patrull".

...men du kan alltså beställa en polispatrull som skall cirkulera där du säger till. Hahahahahah!!! Du kommer vakna hårt en dag när du akut en dag behöver ringa 112 och undrar varför det är en telefonsvarare som säger till dig att vänta i kö eftersom "det är många som ringer just nu".
Citera
2020-09-03, 13:39
  #59
Medlem
OvissFramtids avatar
Vanligtvis brukar hyresvärden/bostadsvärden komma ut med sån här information i god tid, typ 1-2 veckor innan. Underligt att hyresvärden på så kort varsel låter sina hyresgäster veta att det skall komma någon och fixa saker.
Citera
2020-09-03, 15:00
  #60
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Ja ett telefonsamtal skulle kunna avslöja mycket. Om det är fake så kan dom förmodligen inte ge namn på kontaktperson för fastighetsägaren, fastighetsskötare. Det finns en mängd kontrollfrågor du kan ställa angående besöket där du själv kan få en uppfattning av läget.

Att prata med grannar avslöjar om alla fått lappen eller om bara du fått den. Det avslöjar mycket.

Men du verkar ju inte ha tagit tag i det på något sätt sen du fick lappen. Eller du kanske bara framstår som mycket osympatisk i tråden?

Återigen. Vad är det för företag du snackar om? Du måste ge relevant grundfakta i tråden för att folk skall kunna komma med vettiga svar.





Var i helvete bor du någonstans som förväntar sig att man i Sverige 2020 kan ringa polisen och "be dem ta en sväng i din trappuppgång vid åttatiden".

Var fan-i-mig det roligaste jag läst på länge. Folk som ringer polisen och säger att dom bevittnar en pågående våldtäkt i buskaget vid något torg och hör hur en liten flicka skriker av dödsångest bemöts idag av att "tyvärr finns det ingen ledig patrull".

...men du kan alltså beställa en polispatrull som skall cirkulera där du säger till. Hahahahahah!!! Du kommer vakna hårt en dag när du akut en dag behöver ringa 112 och undrar varför det är en telefonsvarare som säger till dig att vänta i kö eftersom "det är många som ringer just nu".

Kan vara så att polisen fått indikationer om liknande saker tidigare i närområdet och gärna vill komma i kontakt med dessa ”rörrensare”.

Kan de då plocka dem med handen i kakburken så blir allt mycket lättare.

Tänk till lite, även våra poliser vill lösa brott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in