2020-09-03, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenAndraGrannen
Jag har flera tusen kronor i fickan. Vad hnder med Sverige nr kontanter anses brottsligt.

Ingen bryr sig om du har ngra 500-lappar i fickan.

Rttsvsendet bryr sig om du har 10 gram kokain i uppdelat i redlinepsar samt 5k i kontanter.

Lite p samma stt som ingen bryr sig om hantverkaren har en kniv i verktygsldan p vg till jobbet, men bryr sig som fan om det str en psykostjackis och vrlar samt viftar med samma kniv p tunnelbanan.
Citera
2020-09-03, 21:22
Medlem
[quote=Avital|72810929]
Citat:
Ursprungligen postat av Whitfields
Jag arbetar inom ett departement som sakkunnig och jag kan sjlv dra ett par borrar nr det r fest. Ungefr som de flesta andra gr numera.

Du pstr att du r anstlld p ett departement och drmed sitter inne med srskild kunskap om Reinfeldt. Det finns en hel del i det stt som du uttrycker dig som gr att jag betvivlar det. Men lt oss gra ett test som man som anstlld p ett departement inte har ngot problem med att besvara: Vilka tv delar av RK mste samtliga regeringsrenden gemensamberedas med? Svara med frkortningar, tv plus fyra bokstver.
Jag r inte anstlld p ett departement men vl inom statsfrvaltningen, och jag blir krkfrdig nr jag lser att en tjnsteman p ett departement "kan... dra ett par borrar... ungefr som de flesta gr nu fr tiden." Du r ju ett levande bevis p att narkomaner r dummare n icke-narkomaner.
Citera
2020-09-03, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenAndraGrannen
Jag har flera tusen kronor i fickan. Vad hnder med Sverige nr kontanter anses brottsligt.

Kontanter r sklart inte olagligt.....men en hel drs med kokain plus kontanter kan uppfattas som misstnksamt
Citera
2020-09-03, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jordkraft
Haha ja.
Kan du ju vara denna lirare ocks. Lillebror.
https://files.baaam.se/uploads/2016/...einfeldt-1.jpg

ntligen fr vnstern rtt med att verklassens kokaintorskar skapar gngvld

Patetiskt att pappan skaffar nya barn nr han tycks ha misslyckats med uppfostran av sina ldre ungar.

Men det kanske knns lttare att tro sig ha ftt "en andra chans"? Dock terstr att uppfostra de stora pojkarna. Det man lmnar bakom sig hittar man framfr sig..

Kul fr den nya frun nr polisen dyker upp fr att gra en husransakan :-) Man skulle kunna kalla det fr karma om man var elakt lagd ;-)
Citera
2020-09-03, 21:49
Medlem
Det handlar inte om FR och inte heller om ngon frn det parti som han representerade.
Citera
2020-09-03, 21:53
Citat:
Ursprungligen postat av ratioa
Det handlar inte om FR och inte heller om ngon frn det parti som han representerade.

Bertta mer, du som vet vilka det handlar om.
Citera
2020-09-03, 21:57
Medlem
tuffkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Sg den frre statsministern tillsammans med sin son p Nyhetsmorgon d de skriver p en gemensam bok gllande amerikanska valet...

fr 5 dagar sedan Fredrik Reinfeldt grver i Trumps USA och varnar i en ny bok fr att fyra r till skulle driva landet mot en diktatur. Den frre ...

Nu r det vl dock inte Gustaf R som r i knarksvngen utan den andra sonen. Ingen skrll direkt.
Citera
2020-09-03, 22:00
Medlem
Takpapps avatar
Citat:

Ojd, hr kommer pressekreteraren med dementier!

Citat:
Ursprungligen postat av Jordkraft
Haha ja.
Kan du ju vara denna lirare ocks. Lillebror.
https://files.baaam.se/uploads/2016/...einfeldt-1.jpg

ntligen fr vnstern rtt med att verklassens kokaintorskar skapar gngvld

Usch, ser ut som en jvla ckelblatte.

Nr ska Rvn tala till folket om rikemansbarnen och deras knarkande igen? Upplagt fr debatt med dvrgen i Aktuellt!
Citera
2020-09-03, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noxyl
Har du ngonsin haft en inneboende slkting under en period? Klart man inte springer runt rotar i deras grejer. Att blanda in topp-politikern frn medias sida r endast klickjakt och fan inte okej...

Bulls-eye !
Det r precis vad det handlar om och ngon politiker r inte misstnkt i
detta fall.
Citera
2020-09-03, 22:29
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:

... och d undrar vi frsts vilket parti det i sdana fall handlar om?
Citera
2020-09-03, 22:32
Medlem
RAMMVOGELs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Patetiskt att pappan skaffar nya barn nr han tycks ha misslyckats med uppfostran av sina ldre ungar.

Men det kanske knns lttare att tro sig ha ftt "en andra chans"? Dock terstr att uppfostra de stora pojkarna. Det man lmnar bakom sig hittar man framfr sig..

Kul fr den nya frun nr polisen dyker upp fr att gra en husransakan :-) Man skulle kunna kalla det fr karma om man var elakt lagd ;-)

Klarar man inte av att uppfostra sina egna barn rimmar det vldigt illa med att frska uppfostra ett helt land. Och det ser vi ju nu hur det gick.

Nej du r inte elakt lagd, karma is da bitch.
Citera
2020-09-03, 22:44
Medlem
Hurt-kes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Ja, just drav kanske man ska ta vad de skriver med ngra nypor salt, tminstone innan ngon annan styrker uppgifterna. Sedan kan jag frvisso hlla med Grisbrottaren (som fr vrigt har en avskyvrd hobby) om att Samhllsnytt brukar kontrollera uppgifter innan de publicerar, men vem vet hur mycket de kollat den hr gngen.

Sga vad man vill om Samhllsnytt. Det r vinklat som fan och verdrivet, men de brukar inte ljuga. Det skulle dras upp av vnsterfolket direkt och harvas i mnader om de ertappas ljuga, s de brukar kolla allt noga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in