Flashback bygger pepparkakshus!
2020-09-03, 20:52
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Man kanske blir rädd om någon visar en kniv.

Så kan det förstås vara. Frågan är bara om man ska bli alldeles paralyserad för att någon påstår sig bära kniv,eller visar den? Om man ändå bedömer att vederbörande är beredd att använda kniven. Är man inte i sämre utgångsläge om man befinner sig på enslig plats? I en galleria finns många vittnen.
Citera
2020-09-03, 20:56
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Är man inte i sämre utgångsläge om man befinner sig på enslig plats? I en galleria finns många vittnen.

Om du tror någon tänker ingripa så är du bra naiv. Svensson kommer låtsas att de inte ser något. Vem kan förresten säga att de gör fel för du vet vad som händer om någon försöker lägga sig i.
Citera
2020-09-03, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucky12
Man vet ju deras namn. Lätt att ta dem.

Vadå, är dom släppta?
Citera
2020-09-03, 21:23
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Om du tror någon tänker ingripa så är du bra naiv. Svensson kommer låtsas att de inte ser något. Vem kan förresten säga att de gör fel för du vet vad som händer om någon försöker lägga sig i.

Nej, vad händer då? Om de bara skriker HJÄLP RÅN!!!! HAN RÅNAR MIG!!!!! Skulle inte det påkalla viss uppmärksamhet och skrämma gärningsman/männen?
Citera
2020-09-03, 21:24
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Nej, vad händer då? Om de bara skriker HJÄLP RÅN!!!! HAN RÅNAR MIG!!!!! Skulle inte det påkalla viss uppmärksamhet och skrämma gärningsman/männen?

Nej, varför det? Ingen kommer ändå hjälpa till och det vet du mycket väl.
Citera
2020-09-03, 21:24
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Svenska killar drillas hårt via dagis och föräldrar att det alltid, alltid är bådas fel om det blir slagsmål. Det är inte ok att försvara sig. Vad tror du händer när de möter killar som föraktar svaghet och behöver mötas, åtminstone, av sura miner och bestämt kroppsspråk?

Det fungerar inte. Man får aldrig se rädd ut.
Citera
2020-09-03, 21:29
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SylviaPlath
Vilka är gärningsmännen?
Två utlänningar, go figure.
Citera
2020-09-03, 21:53
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Nej, varför det? Ingen kommer ändå hjälpa till och det vet du mycket väl.

Är inte så säker på det faktiskt. I ett köpcentrum tror jag det skulle påkalla rätt stor uppmärksamhet och jag tror mycket väl att människor skulle komma fram och fråga vad som står på. Ute på gatan sent på en kväll däremot är väl oddsen betydligt sämre.
Citera
2020-09-03, 23:06
Medlem
OroligLantiss avatar
Citat:
Är inte så säker på det faktiskt. I ett köpcentrum tror jag det skulle påkalla rätt stor uppmärksamhet och jag tror mycket väl att människor skulle komma fram och fråga vad som står på. Ute på gatan sent på en kväll däremot är väl oddsen betydligt sämre.

https://www.allehanda.se/artikel/mis...l-sin-lagenhet

https://amp.svt.se/nyheter/lokalt/os...bryta-slagsmal

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...dade-aldre-man

Nu körde jag bara en snabb googling, så jag inte läst artiklarna utan klistrade in de översta tre artiklarna jag fick upp.

Men sådant här läser man om hyfsat ofta (och av någon outgrundlig anledning allt oftare de senaste åren).
Någon som reagerar/vill hjälpa, skydda, stå upp för en annan person. Men den som lägger sig i riskerar ofta minst lika mycket stryk som det ursprungliga offret.

Aldrig tidigare har svensken valt att titta bort så mycket som man gör nu.

Jag tror att det är det den andre skribenten syftar till. Om inte så ber jag om ursäkt, som den svensk jag är.
Citera
2020-09-03, 23:12
Medlem
Cheddardipps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaldera
Cheddardipp....svarade aldrig på min fråga! Om brodern är och har varit en skötsam kille?

Nu har det kollats upp.....

Lillebrorsan har fått mkt stryk av storebrosan, under uppväxten...det är min gissning!
Förlåt för sent svar. Nej brodern har inte varit en skötsam person men han är fortfarande ingen tungt kriminell person, bara en snorunge som säljer hasch o knaprar Benzo. Amin är också en snorunge.
Citera
2020-09-03, 23:21
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Gärningsmän:

Amin El Hani
Johan Enbergs Väg 1 Lgh 1504, 171 62 SOLNA

Ali Jahani Asli
Lövstavägen 50B
19442 Upplands Väsby

Tål att upprepas .
Citera
2020-09-04, 02:23
Medlem
Nån som vet nåt om rättegången kommer bli?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in